A tervezőknek csak az orr-résznél volt némi alkotói szabadságuk, egyébként függőleges oldalsó és hátsó falú furgont kell létrehozniuk, az elérhető legnagyobb raktérrel. Amúgy a bumfordi, bizonyos szögből egyenesen mókás orr-kialakításnál is praktikus szempontokat tartottak szem előtt, ugyanis a mélyen kezdődő szélvédő és a lapos géptető miatt kifejezetten jó a kilátás.
Csúcsértékek
Egy ilyen autónál elsődleges szempont a használhatóság és a masszív felépítés, s a Combo megfelel ezeknek a kritériumoknak. Magas (1895 mm) és széles (1832 mm), a hasmagassága tekintélyes, és kicsi, 15 colos acélkerekekre szerelt ballonos gumikon gördül. Nagyméretű szélvédővel, kétrészes, holtteret is mutató külső tükrökkel, oldalvédő műanyagokkal és magasra szerelt hátsó lámpákkal látták el (alapkivitelben fekete műanyag a lökhárítója, de a tesztautó 21 ezer forintért színre fújt elemeket kapott). A hátralátás egész jó, köszönhetően az üvegezett válaszfalnak és a 41 ezer forintba kerülő, szintén üvegezett aszimmetrikus hátsó ajtónak.
Az áruszállító kétféle tengelytávval és kétféle magassággal választható. A rövidebb változat 4412, a hosszabb 4740 milliméter hosszú, a normál magasságú kivitel 1895, az emelt felépítményes pedig 2100 milliméter magas. A rakodómagasság 54,5 centiméter, a raktér hossza pedig 182, illetve 217 centiméter. Egytől egyig csúcsértékek. Fontos adat még, hogy a hátsó kerékdobok közötti szélesség 123 centiméter, a belmagasság pedig 125 centiméter (a magasított kivitelé 1455 mm). A rövidebb változat 900 vagy 1000 kilogrammos terhelhetőséggel választható (72 ezer forint), míg az L2 hosszított kivitelhez (140 ezer forint) automatikusan jár az egytonnás teherbírás.
Az Opel Combót erősen ajánlott felszerelni a 153 ezer forintos kényelmi csomaggal (utastéri felső rakodópolc, műszerfali irattartó, állítható háttámlájú utasülés, állítható magasságú vezetőülés kar- és deréktámasszal, hangszigetelt panellel ellátott válaszfal, jobboldali, ablak nélküli tolóajtó, kemény padlóburkolat a raktérben, távirányítású központi zár, dísztárcsák). Megéri ennyit áldozni a sokkal nagyobb komfortra és praktikumra.
A tesztautó rövid tengelytávú és normál belmagasságú modell volt, 3,8 köbméteres raktérrel, osztott hátsó ajtóval és egy 1175x700 milliméteres jobboldali tolóajtóval. Ez elég nagy nyílást tár fel ahhoz, hogy innen is megpakolhassuk az autót, ha hátulról akadályoztatva lennénk. A kemény műanyag padlóburkolat is hasznos kiegészítő, robusztus és könnyen tisztítható, és fémkapcsokat is elhelyeztek benne, ami jól jön a kisebb áruk rögzítésénél. Praktikus, hogy a hátsó ajtózsanérok egy mozdulattal kiakaszthatók, és így a szárnyak kitárhatók, megkönnyítve a rakodást.
A Combóban a jellegénél fogva magasan ülünk, és az ülés állíthatósága is korlátozott. A széket nem lehet egy bizonyos pontnál hátrébb csúsztatni, és a támlát sem lehet túlzottan megdönteni. De nem is kell, mert magas, hosszú lábú sofőr is kényelmes pozícióban ülhet, és a kormány sem áll lapos szögben, mint a teherautókban. Jók az ülések is, pedig ennél egyszerűbb kivitelűek nem is lehetnének. A külső tükrök teherautósak, és nosztalgiát ébresztő fülekkel állíthatók. Persze nehézkesen és nem eléggé nagy tartományban, de felárért elektromos kivitelben is elérhetők. A Combóban a célszerűség kedvéért minden műanyagból van, alapesetben még az ülések is; a tesztautóban azért a felár nélkül rendelhető szövetkárpitos székek voltak. Ott, ahol feltétel a slaggal mosható utastér, a báziskivitelű változat a nyerő.
Jól meglódul
Kíváncsiak voltunk arra, hogy a leggyengébb dízelmotor hogyan boldogul megrakott autóval. Nos, meglepően jól. Az Opel Combóban Fiat motorok üzemelnek, és a legkisebb gázolajos erőforrás a sokat bizonyított 1,3 literes Multijet blokk, annak is a 90 lóerős változata. Derekasan helyt áll itt is, nem lehet panaszunk rá. 200 newtonméteres maximális nyomatékát már 1500-as fordulatszámon leadja, és autópálya-tempónál sem vall szégyent. A gázpedál határozott lenyomására bármikor jól meglódul az autó. A súlyt is jól viseli. Egy alkalommal 560 kilogramm fát szállítottunk vele, és a motor szinte meg sem érezte a dolgot. Emelkedőn elinduláskor volt szüksége egy kicsit nagyobb gázadásra. A fogyasztása kedvező, mi 6,3 litert mértünk vegyes használatban.
Az Opel Combo Van a Fiattal kötött megállapodás értelmében picit drágább, mint a Dobló Cargo. A normál teherbírású, rövid tengelytávú és standard magasságú 1,4 literes benzines kivitelért valamivel 4 millió forint alatt hozzájuthatunk. A legolcsóbb dízel verzióért bruttó 4,5 millió forintot kérnek.