Az Insignia ötajtós változata igazi hazai és nemzetközi sikereket hozott az Opelnek, a Sports Tourer elnevezést kapott kombi (a Vectránál ez volt a Caravan) pedig a várakozások szerint tovább növeli a modell piaci részarányát.
Küllemre dobogós
Szép és egyedi. Ez jut eszünkbe az autó szemrevételezésekor. Végre nem vonalzóval húzták a kontúrokat. A félkörívek, domborulatok és ívek szimmetriája masszív, sportos megjelenést kölcsönöz az autónak. Kombi létére rendívül lendületes a formája, amihez az apró ablakok is hozzájárulnak. Hiába 4,91 méter hosszú az autó, egyáltalán nem tűnik batárnak. Szerintünk küllemre a kategória hasonló modelljei között mindenképpen dobogós hely illeti meg a Sports Tourert.
A hátsó, motoros ajtó különleges megoldás: a magasra nyíló orron át pakolható teherszállító repülőgépekéhez hasonlóan tárul fel. A szabályos térbe könnyű pakolni, de a csomagtér inkább hosszabb, mint mélyebb. 540 liter a térfogata, bővítve azonban már másfél köbméteres üreg lesz belőle. Számos praktikus megoldással is találkozunk, a kétszintes padló, a rögzítő sínrendszer és a kiegészítő fények is ide sorolandók. Mivel a lámpatestek a hátsó ajtóval együtt nyílnak fel, az Opel tervezői kiegészítő fényforrásokkal látták el a csomagteret, ami éjszaka nagy segítséget jelent.
Tesztautónk felszereltsége eleve gazdag volt, amit még jó néhány prémium extrával fejeltek meg: köztük az Opel legfejlettebb DVD-s multimédiás rendszerével, navigációval, Bluetooth telefonnal, multifunkciós kormánnyal és ülések közti konzollal. Ez utóbbival táplálható be például a navigációba egy új cím. Pozitívum, hogy az autó magyarul „beszél", ám úti célunk, Horvátország például már kimaradt az Európát lefedő térképből. (Pedig akinek ilyen autója van, az igencsak használhatja azt az Adria irányába!) Átlagos tudással nehéz programozni a rendszert, a gépkönyv sem segít benne, valamint alagútból kijőve 2-3 perc kell neki, mire visszatalál nappali üzemmódba. Emellett a műszerfal több mint 40 gombját sem egyszerű átlátni.
Minden más jól működött. Tetszett a fedélzeti komputer közlékenysége, s az automatizált világítás - a városi fényt elöl 5-5 LED lámpával oldják meg, amely jól láttat, s közben alig fogyaszt. A 8 különböző üzemmódot ismerő adaptív bixenon lámpákkal élvezet az éjszakai vezetés. A tetőt nyitható és zárt üvegablak alkotja, lehúzott rolónál a csillagokat is lehet számolni. A fotelszerű hátsó ülések előtt hátratolt elsőknél még éppen elegendő hely van a lábaknak, de egy ekkora autótól azért nagyobb lábteret vártunk volna. A fejtér elegendő nagyságú. A bámuló tekinteteket a diszkrét gyári sötétítés és a felhúzható roló tartja távol. Aki pedig laptopot kíván használni, az megteheti: a két hátsó ülés előtti konzolon egy szabványos, maximum 180 wattal terhelhető konnektor rejtőzik. S természetesen mindezt a legjobb körítéssel vegyítve: légzsákok és időállóságot sugárzó anyagok, hibátlan kidolgozások óvják, ápolják a bennülőket.
A megmentő
A Sports Tourer megkapta az Opel kissé zajos kétliteres dízelét, immár automata váltóval. Tagadhatatlanul kényelmesebb így a vezetés, de legalább egy literrel többet kér a kocsi, mint kézi váltóval. A 6 sebességes automata szépen teszi a dolgát, padlógáznál azonban előbb kicsit habozik, majd forgószélként vesz repülőrajtot. Amúgy a 160 lóerő magabiztosan ragadja magával a kocsit, autópálya-sebességnél alig 2000-t forog a tengely, a 350 newtonméteres nyomaték tartaléka jóleső biztonságot kölcsönöz. A FlexRide futómű az automatikus Normal mellett Sport és Tour fokozatot is ismer; utóbbiban az egyébként is finoman rugózó kocsi szinte légrugósként viselkedik. Telitalálat!
Az Opel Insigniáról - s különösen a Sports Tourerről - az első két év tapasztalata alapján kimondható: megmentette a nagyhírű gyártót a fájdalmas végtől. 2008-2009-ben már keselyűk köröztek fölötte, most meg minden modellt megújítanak. Az Insigniából és az Astrából nem tud eleget termelni a rüsselsheimi gyár. Az Insignia igazi sikersztori, amely azért az autóiparban mostanában ritkának számít. S hogy mindezért mennyi kell leszurkolni? Már 6,5 milliótól el lehet vinni, ami reális ár érte. A Cosmo felszereltség, valamint a 2 literes dízelmotor és automata váltó párosa azért 9 millió forint fölé tornássza az összeget, és ez még messze nem a vége... Az Insignia ST picivel olcsóbb, mint a VW Passat, ám jóval kedvezőbb árú, mint a BMW, az Audi vagy a Mercedes hasonló modelljei. Egyik komoly fegyverténye, hogy ezektől a márkáktól is képes vevőket átcsábítania.