VW Polo: Egyszerűen nagyszerű

A Volkswagen Polót az utóbbi időben lekicsinyített Golfként emlegetik, s bizony nem alap nélkül. Kategóriájában megbecsült modell mindkettő. Az ok elsősorban talán a kiváló összerakottságban, a minőségi kivitelben keresendő. Ezúttal a csomagolás is sportosabb.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az új Volkswagen Polóra jó ránézni, s ez javarészt a sciroccósra szabott frontnak köszönhető. A karosszéria méretein is változtattak, mégpedig úgy, hogy sportosabb kiállásúnak tűnjön az autó.

Vagányabb lett

Az új modell öt centiméterrel hosszabb, hárommal szélesebb és másféllel alacsonyabb elődjénél, így - bár magas építése megmaradt - vagányabb lett. Ahogy a Golf, a Polo is klasszikus vonalú ferde hátú, kiterjedt ablakfelületekkel, vékony, kilátást könnyítő A és B oszlopokkal s csaknem egyenes tetővonallal. Ha azonban alaposan szemügyre vesszük az autót, láthatjuk, hogy a tervezők sokat játszottak a domború lemezfelületekkel és az élekkel. Ebben a kocsiban már van fantázia. Akadt is közönsége bőven, az autómosóban és a benzinkutakon nem egy alkalommal jöttek oda, hogy közelről is megvizsgálják, és kérdezzenek felőle. A Polo orr-része osztatlan tetszést aratott, a hátulját azonban inkább barátságosnak mondták. Szerintem is így van, a húzott fényszórók, a sarkaikból kiinduló és felfutó élek, a széles alsó rács együtt igazán sportos képet adnak. Ez a lökhárító még egy GTI modellen is elmenne. A far rövid és magas, újdonságot csak a rafinált világítótestek jelentenek.

A belső helykínálat nem sokat változott, csak az arányok módosultak valamelyest: most elöl még nagyobb a térérzet, hátul azonban picit szűkebb a hely. Utóbbira a magas üléspozíció ad magyarázatot; a hátsó fejtér például kisebb, mint az előző generációs Polóban. A lábtér megfelel a kategória átlagának, így 175-180 centiméteres magasságig kielégítő a kényelem a hátsó traktusban. A csomagtér kétszintes, amire éppen a magasra helyezett ülések miatt volt szükség. Bővítésnél így sík maradhat a rakodófelület. A 280 literes (plusz 10 liter az előző generációhoz képest) poggyásztér egyébként jól pakolható, csupán a csomagokat kell a szokottnál kicsit magasabbra emelni.

Kicsit komor a szürke/fekete környezet, ám ezenkívül semmi kifogásolnivalót nem találunk a beltérben. Comfortline (közepes) szinttől puha borítású a műszerfal, kellemes tapintásúak a gombok és a kezelőszervek is. Szépek a krómkeretes levegőkilépők és főműszerek, de a tekerőgombok kivitele is elsőrangú. A kék háttérvilágítás is a múlté, a körműszerek immár fehéren világítanak, s köztük modern LCD kijelző kapott helyet. Ilyennel csak nagy autóban lehet találkozni. A kezelhetőség és az ergonómia kifogástalan, de a minőségérzet az, ami igazán meggyőzi az embert, hát még ha hozzávesszük a szűk illesztéseket, a kiváló zajcsillapítást és az ajtók csukódásának hangját is.

A kormány nagyon széles tartományban, négy irányban állítható, az üléseket pedig a lehető legtermetesebbre szabták. Az ülőlap hosszúsága és a háttámla szélessége is megfelelő.

Nem lehet mellényúlni

A Polót az 1,4 literes 16 szelepes, 85 lóerős szívó benzinmotorral hoztuk el, amely pillanatnyilag az egyedüli benzines egység a kínálatban. Nem a legfrissebb fejlesztésű darab, s nem is mondható erősnek, még sincs vele semmi gond. Sokan azt gondolnák, alulmotorizált vele az autó. A kis wolfsburgi önsúlya azonban csupán 1 tonna, így a 85 lóerő sem okoz csalódást. 2000-es fordulatszám alatt a hajtómű erőtlen (kis ívű kanyarokban sokszor érdemes egyesbe visszakapcsolni), utána azonban fokozatosan éled, 4000-es fordulatszámtól pedig már vidáman húz. Zajával sem terheli a bent ülőket. Az 1,4-es benzinessel a Polo 12,1 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométer/órára, és eléri a 177-es sebességet, ami az esetek többségében elegendő. Egyébként pedig amit elveszt dinamikában, azt behozza gazdaságosságban: normálisan használva 6,7 litert fogyaszt, ami nagyon kedvező érték. A motorhoz kapcsolt ötös kézi váltó korrekt szerkezet, a kar könnyen jár a kulisszában, de a megvezetése nem a legpontosabb. Ezt persze csak gyors váltásoknál vesszük észre.

Az új Volkswagen Polo menet közben érett, kidolgozott autó benyomását kelti. A mérnökök a futómű felől érkező zajokat is minimalizálták, olyannyira, hogy ez az egyik legcsendesebb kisautó a piacon. Rugózása is kényelmes, kormánya sem túl kemény. Nagy sebességgel vett kanyarban a karosszéria alaposan megdől, de ez nem párosul veszélyérzettel. A gumik meglepően sokáig kapaszkodnak az aszfaltba, határhelyzetben pedig csak enyhe alulkormányzottság jelentkezik, ami aztán gyorsan korrigálható. A fékekről is csak jót mondhatok, a fékerő pontosan adagolható.

A Volkswagen Polo név jól cseng a kiskategóriában, ez az egyik legnagyobb presztízsű kisautó. Az új külsővel most már tényleg minden területen jeleskedik, nincsen gyenge pontja. A kiskategóriában vannak exkluzívabb kivitelű, sportosabb megjelenésű vagy nagyobb vezetési élményt nyújtó modellek, de a Polóval nem lehet mellényúlni. A fapados bázismodelleket leszámítva nem olcsó, ahogy sosem volt az, cserébe a használtautó-piacon is jól tartja az árát. A négyajtós, 1,4 literes benzines Comfortline modellért 3,7 millió forintot kérnek. 7-fokozatú DSG váltóval is kapható, amely 4,06 millióra emeli a vételárat.

Megjelent a Piac és Profit magazin decemberi számában. További (VW) teszteket az Autoblogon talál.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo