Az Orlandóval a gyár a kompakt egyterűek piacára szeretne betörni, s teszi ezt összességében jó minőségével és a konkurenseknél jelentősen olcsóbb árával, igen meggyőzően. Az autó méretei tiszteletet parancsolóak (465 x 183 x 163 centiméter), ám a külső dizájn itt-ott teljesen egyedi formában teljesedik ki. Nekem a gép hátsó részének szögletesített lekerekítése tetszett, mint ahogyan a kocsin körbefutó, szinte SUV-os vastag, elöl és oldalt fekete, hátul fémszínű műanyag küszöbvédelmi „rendszer" és a szélesített kerékjárati rész is. Jól mutat a szemből még éppen hogy nem tolakodó nagyságú gyári embléma. S bár az extrák között a xenon nem elérhető, a nagy lámpával sötétben is biztonságos a közlekedés.
Fiatal családoknak
A nagy ajtón át könnyű beszállni, majd behuppanni a párnázott vezetőülésbe, amelynek ergonómiája teljesen rendben van. A kényelmet fokozza az ülésbe integrált kartámasz, amely azonban az anyósülésen már hiányzik. Elöl kifejezetten nagy a tér, ám a jobb combot folyamatosan nyomja a középkonzol kabinetje. Példás a helykínálat a második üléssorban is, akár három felnőtt részére. Tetszett a háttámla dőlésszögének állíthatósága, az üléstámla viszont lehetne néhány centivel hosszabb. A harmadik üléssor székei - az Orlando ugyanis hétszemélyes - nyugalmi állapotban a padlóba süllyesztve lapulnak. Ez a két ülés persze igazából csak mondjuk a tizenkét év alatti gyermekeknek nyújt utazási komfortot. Viszont az Orlandó célcsoportja éppen azok a fiatal családok, ahol három-négy gyerek s esetleg egy kutya küzd azért, ki hová üljön, amikor útra indulnak. Hasznos figyelmesség: a hátsó sorok történéseit a belső visszapillantó tükör fölé telepített, 180 fokban látó, kinyitható „titkos" tükörrel lehet figyelemmel kísérni. A felhasznált anyagok a puha és a kemény, időnként csúszós műanyagok között váltakoznak, de itt a műanyag legalább nem akar ébenfának látszani. A gombok és kapcsolók az Opel Astrából lehetnek ismerősek. Az Orlando telis-tele van pakolóhelyekkel, és a legötletesebb közülük a középső irányítópanel mögötti „csempészrekesz". Ilyet más autóban még nem láttunk.
Ha a harmadik üléssort nem használjuk, 458 literes a csomagtér. Kár, hogy a csomagtérroló kissé mélyen telepített, ám ha kinyitjuk, tetőig pakolva szinte megduplázhatjuk a poggyászteret. Ha a harmadik sorban is ülnek, akkor a csomagoknak marad a boksz a tetőn. Ekkor csupán 89 liternyi hely marad. Ha szállító járműként vetnénk be a Chevyt, könnyedén és gyorsan lehajthatjuk mindkét hátsó üléssort, másfél köbméteres rakteret képezve.
Menettulajdonságokban dobogós
Az Orlando „amerikás" megjelenéséhez és szellemiségéhez jól illik az automata váltó, amely viszont igényli a kétliteres turbódízel motort. A 163 lóerős és 360 newtonméter nyomatékú egység kell a testes autó élénk mozgatásához. Az erőforrás jó benyomást kelt, szépen jár, és a hangja visszafogott. A zajszigetelés általában mintaszerű, ami menet közben is áldásos, még akár a hifit is lehet élvezni. Az első kilométereket megtéve pusztán azt nem értettük, hogy a pillanatnyi fogyasztásmérő miért nem mutat jóval kevesebbet. Végül bebizonyosodott: a motor nem éppen a spórolás bajnoka, 8,3 literes értéknél nem tudtunk jobb eredményt elérni vele. Ez több mint amit az Orlando legfontosabb konkurensei igényelnek.
Amiben viszont biztosan dobogós lehetne az Orlando, az a menettulajdonságai. A gyorsulási élmény egyáltalán nem illik e nagyvashoz! A 10 másodperces érték nem fejezi ki igazán az ülésbe préselő gyorsulási élményt; ez nem családi autó, hanem száguldó expresszvonat! Sajnos azonban nem síneken teszi mindezt, hanem ismert útjainkon. Így másodpercek alatt le is szokunk a száguldozásról. A 18-as kerekekkel az önsanyargatástól sem visszariadó szerzeteseknek ajánlott rugózás szükségtelen plusz hazai viszonyaink között. Inkább kérjük a kocsit 17-es vagy 16-os felnikkel!
A nagyon gazdag LTZ+ felszereltséggel Orlandónk ára 6,9 millió forint, amit értékarányosnak találtunk. Főbb konkurenseinél, mint a Ford Grand C-MAX, a Mazda5, az Opel Zafira vagy a Renault Grand Scénic, kivétel nélkül nagyobb autó, és néhány százezer-egymillió forinttal olcsóbb is. Ám érdemes meggondolni, hogy az 1,8 literes benzines változat, nagyjából hasonló kiállításban, 1,7 millióval kevesebbe kerül! Sőt az LS 1,8 alapváltozat korlátozott darabszámban most 4 millió 199 ezer forinttól elvihető.
A Chevrolet az Orlandóval olyan járművet alkotott, amely sikerrel állhatja a magyar piac ítéletét is. Jó autó, több pozitív tulajdonsággal, mint negatívval, ár-érték aránya pedig a legjobb a kategóriában, és nálunk ez számít igazán.