"Amerikás" családi autó, jó áron

A Chevrolet a Daewoo 2004-es felvásárlása óta egészen a közelmúltig nem tudta a vásárlókban megváltoztatni azt a beidegződést, hogy a csokornyakkendős embléma alatt nem Daewoo lapul. Az új arculat formálásához olyan új termékek kellenek, mint a Németországban tervezett és Koreában gyártott Orlando.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Orlandóval a gyár a kompakt egyterűek piacára szeretne betörni, s teszi ezt összességében jó minőségével és a konkurenseknél jelentősen olcsóbb árával, igen meggyőzően. Az autó méretei tiszteletet parancsolóak (465 x 183 x 163 centiméter), ám a külső dizájn itt-ott teljesen egyedi formában teljesedik ki. Nekem a gép hátsó részének szögletesített lekerekítése tetszett, mint ahogyan a kocsin körbefutó, szinte SUV-os vastag, elöl és oldalt fekete, hátul fémszínű műanyag küszöbvédelmi „rendszer" és a szélesített kerékjárati rész is. Jól mutat a szemből még éppen hogy nem tolakodó nagyságú gyári embléma. S bár az extrák között a xenon nem elérhető, a nagy lámpával sötétben is biztonságos a közlekedés.


Kép: Piac&Profit

Fiatal családoknak

A nagy ajtón át könnyű beszállni, majd behuppanni a párnázott vezetőülésbe, amelynek ergonómiája teljesen rendben van. A kényelmet fokozza az ülésbe integrált kartámasz, amely azonban az anyósülésen már hiányzik. Elöl kifejezetten nagy a tér, ám a jobb combot folyamatosan nyomja a középkonzol kabinetje. Példás a helykínálat a második üléssorban is, akár három felnőtt részére. Tetszett a háttámla dőlésszögének állíthatósága, az üléstámla viszont lehetne néhány centivel hosszabb. A harmadik üléssor székei - az Orlando ugyanis hétszemélyes - nyugalmi állapotban a padlóba süllyesztve lapulnak. Ez a két ülés persze igazából csak mondjuk a tizenkét év alatti gyermekeknek nyújt utazási komfortot. Viszont az Orlandó célcsoportja éppen azok a fiatal családok, ahol három-négy gyerek s esetleg egy kutya küzd azért, ki hová üljön, amikor útra indulnak. Hasznos figyelmesség: a hátsó sorok történéseit a belső visszapillantó tükör fölé telepített, 180 fokban látó, kinyitható „titkos" tükörrel lehet figyelemmel kísérni. A felhasznált anyagok a puha és a kemény, időnként csúszós műanyagok között váltakoznak, de itt a műanyag legalább nem akar ébenfának látszani. A gombok és kapcsolók az Opel Astrából lehetnek ismerősek. Az Orlando telis-tele van pakolóhelyekkel, és a legötletesebb közülük a középső irányítópanel mögötti „csempészrekesz". Ilyet más autóban még nem láttunk.

Ha a harmadik üléssort nem használjuk, 458 literes a csomagtér. Kár, hogy a csomagtérroló kissé mélyen telepített, ám ha kinyitjuk, tetőig pakolva szinte megduplázhatjuk a poggyászteret. Ha a harmadik sorban is ülnek, akkor a csomagoknak marad a boksz a tetőn. Ekkor csupán 89 liternyi hely marad. Ha szállító járműként vetnénk be a Chevyt, könnyedén és gyorsan lehajthatjuk mindkét hátsó üléssort, másfél köbméteres rakteret képezve.


Kép: piac&Profit

Menettulajdonságokban dobogós

Az Orlando „amerikás" megjelenéséhez és szellemiségéhez jól illik az automata váltó, amely viszont igényli a kétliteres turbódízel motort. A 163 lóerős és 360 newtonméter nyomatékú egység kell a testes autó élénk mozgatásához. Az erőforrás jó benyomást kelt, szépen jár, és a hangja visszafogott. A zajszigetelés általában mintaszerű, ami menet közben is áldásos, még akár a hifit is lehet élvezni. Az első kilométereket megtéve pusztán azt nem értettük, hogy a pillanatnyi fogyasztásmérő miért nem mutat jóval kevesebbet. Végül bebizonyosodott: a motor nem éppen a spórolás bajnoka, 8,3 literes értéknél nem tudtunk jobb eredményt elérni vele. Ez több mint amit az Orlando legfontosabb konkurensei igényelnek.

Amiben viszont biztosan dobogós lehetne az Orlando, az a menettulajdonságai. A gyorsulási élmény egyáltalán nem illik e nagyvashoz! A 10 másodperces érték nem fejezi ki igazán az ülésbe préselő gyorsulási élményt; ez nem családi autó, hanem száguldó expresszvonat! Sajnos azonban nem síneken teszi mindezt, hanem ismert útjainkon. Így másodpercek alatt le is szokunk a száguldozásról. A 18-as kerekekkel az önsanyargatástól sem visszariadó szerzeteseknek ajánlott rugózás szükségtelen plusz hazai viszonyaink között. Inkább kérjük a kocsit 17-es vagy 16-os felnikkel!

A nagyon gazdag LTZ+ felszereltséggel Orlandónk ára 6,9 millió forint, amit értékarányosnak találtunk. Főbb konkurenseinél, mint a Ford Grand C-MAX, a Mazda5, az Opel Zafira vagy a Renault Grand Scénic, kivétel nélkül nagyobb autó, és néhány százezer-egymillió forinttal olcsóbb is. Ám érdemes meggondolni, hogy az 1,8 literes benzines változat, nagyjából hasonló kiállításban, 1,7 millióval kevesebbe kerül! Sőt az LS 1,8 alapváltozat korlátozott darabszámban most 4 millió 199 ezer forinttól elvihető.

A Chevrolet az Orlandóval olyan járművet alkotott, amely sikerrel állhatja a magyar piac ítéletét is. Jó autó, több pozitív tulajdonsággal, mint negatívval, ár-érték aránya pedig a legjobb a kategóriában, és nálunk ez számít igazán.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo