Az új 3-as kombi extrák nélkül is mutatós autó. Nyúlánk, széles és lapos építésű, s a védjegynek számító fénygyűrűktől szúrós a tekintete. A B oszlopig teljesen megegyezik a limuzinnal, onnantól viszont új. Oldalról nézve a közvetlenül a kilincsek alatt futó és a hátsó LED-lámpákba torkolló karaktervonal tűnik fel, no és az, hogy az életstíluskombikkal ellentétben ezen az autón nem alacsonyak és hátrafelé szűkülőek az ablakok. A tető is csak nagyon enyhén lejt hátrafelé. Mindezekből következik, hogy a 3-as kombiból nagyszerűen kilátunk, és a hátsó fejtér is bőséges. Nincs hiány praktikus megoldásokból se. A hátsó szélvédőüveg a csomagtérajtótól külön is nyitható, ami nagyon hasznos lehet, ha egy parkolóban ránk állnak, és ezért nem tudjuk felnyitni a hátsó ajtót. Alapfelszerelésként motoros mozgatású és távvezérelhető, és első ízben (felárért) láblendítéssel is vezérelhető. A csomagtér tartozéka a többfunkciós roló, a kihúzható elválasztó háló és a csomagrendező, s rendelhetünk vonóhorgot is.
Némiképp megnőtt
Az F31-es 4624 milliméteres hosszával alulról közelíti a középkategória határát. A tengelytáv öt centiméteres bővülésével a hátsó lábtér 17 milliméterrel nőtt, így akár két magas utas is elfér egymás mögött. Az új modell csomagterének térfogata is eléri a fő konkurensek szintjét: 35 literrel 495-re gyarapodott, és a 40/20/40 arányban lehajtható hátsó üléspadnak köszönhetően másfél köbméteresre bővíthető.
A sofőrülés végre jó mélyre leengedhető, így a dupla tetőablakos modellekben sem kicsi a fejtér, s a hátsó sorban sincs helyszűke. A 185 centiméteres magasságommal úgy ültem magam mögött, hogy a térdeim nem érintették az üléstámlát. A magas és vaskos kardánalagút miatt viszont legfeljebb ketten férnek el hátul. Az új kombi továbbra sem táncparkett, de négy felnőttnek vagy egy kétgyerekes családnak nyugodt szívvel ajánlható.
A motor
Remek kétliteres négyhengeres dízelmotor dolgozik az autóban, amelynek 184 lóereje és 380 newtonméter nyomatéka több mint elegendő a másfél tonna mozgatásához. Dinamikában verhetetlen, pedig a nyersen kerregő és zajos aggregáttól elsőre nem vártunk sokat. A nyolcgangos automata váltóval párosítva 7,6 másodperc alatt 100 kilométer/órára gyorsítja az autót. A váltóért 800 ezer forintot kér a BMW, viszont a szerkezet észrevétlenül pakolgatja a fokozatokat, és a lehető legalacsonyabban tartja a fordulatszámot. Nyolcadikban 130-nál például 2000-et forog a főtengely, így a kocsival az autópályán is 6 liter körül tartható a fogyasztás. A gyárilag megadott 4,7 literes átlagot persze lehetetlen hozni. Az adaptív M futómű érdeme: a rugózás jó, és remekül vasalja ki az úthibákat.
Kétliteres dízelmotorral felszerelt BMW 3-as Touringot már 8,6 millió forintért kapni, de aki úgy gondolja, hogy egy ilyen autóhoz méltatlan a négyhengeres motor, mélyen a zsebébe kell nyúlnia. S még utána is egy prémium kompakt autó árát ráköltheti extrákra. Így van ez német prémium körökben.
Még több autóteszt: www.autoblog.hu