BMW 320d Touring – Mindenkit meggyőz

Márkafanatikusokat és a csupán családi autót keresőket egyaránt meggyőzheti a vadonatúj F31 kódjelű BMW 3-as. A kombi modell eddig csak apró szeletet hasított ki a gyártó eladásaiból, az új verzió azonban felülírhatja az eddigi trendet.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

BMW 320d Touring – Kép: PP-archív

Az új 3-as kombi extrák nélkül is mutatós autó. Nyúlánk, széles és lapos építésű, s a védjegynek számító fénygyűrűktől szúrós a tekintete. A B oszlopig teljesen megegyezik a limuzinnal, onnantól viszont új. Oldalról nézve a közvetlenül a kilincsek alatt futó és a hátsó LED-lámpákba torkolló karaktervonal tűnik fel, no és az, hogy az életstíluskombikkal ellentétben ezen az autón nem alacsonyak és hátrafelé szűkülőek az ablakok. A tető is csak nagyon enyhén lejt hátrafelé. Mindezekből következik, hogy a 3-as kombiból nagyszerűen kilátunk, és a hátsó fejtér is bőséges. Nincs hiány praktikus megoldásokból se. A hátsó szélvédőüveg a csomagtérajtótól külön is nyitható, ami nagyon hasznos lehet, ha egy parkolóban ránk állnak, és ezért nem tudjuk felnyitni a hátsó ajtót. Alapfelszerelésként motoros mozgatású és távvezérelhető, és első ízben (felárért) láblendítéssel is vezérelhető. A csomagtér tartozéka a többfunkciós roló, a kihúzható elválasztó háló és a csomagrendező, s rendelhetünk vonóhorgot is.

Némiképp megnőtt

Az F31-es 4624 milliméteres hosszával alulról közelíti a középkategória határát. A tengelytáv öt centiméteres bővülésével a hátsó lábtér 17 milliméterrel nőtt, így akár két magas utas is elfér egymás mögött. Az új modell csomagterének térfogata is eléri a fő konkurensek szintjét: 35 literrel 495-re gyarapodott, és a 40/20/40 arányban lehajtható hátsó üléspadnak köszönhetően másfél köbméteresre bővíthető.

A sofőrülés végre jó mélyre leengedhető, így a dupla tetőablakos modellekben sem kicsi a fejtér, s a hátsó sorban sincs helyszűke. A 185 centiméteres magasságommal úgy ültem magam mögött, hogy a térdeim nem érintették az üléstámlát. A magas és vaskos kardánalagút miatt viszont legfeljebb ketten férnek el hátul. Az új kombi továbbra sem táncparkett, de négy felnőttnek vagy egy kétgyerekes családnak nyugodt szívvel ajánlható.

BMW 320d Touring
Teljesítmény: 184 LE 4000 fordulat/percnél
Nyomaték: 380 Nm 1750 fordulat/percnél
Gyorsulás 0–100 km/órára: 7,6 másodperc
Végsebesség: 226 km/óra
Fogyasztás: 5,7/4,1/4,7 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,5 l Súly: 1565 kg
Alapár: 9 968 000 Ft
Tesztautó ára: 15 922 600 Ft
Az M sportcsomaggal feldobott 320d Touring utastere egyszerűen pazar. A kék cérnával varrt szövet/Alcantara sportülések, az M bőr sportkormány, a műszerfalon végigfutó matt Estoril kék díszítés, az alumínium „hexagon” belső díszítőelemek, az antracit tetőkárpit, valamint az M logós küszöblécek és fém lábtartó egytől egyig része az 1,4 millió forintos csomagnak. A velúrszőnyegek és igényes velúr csomagtér-kárpitozás – ezek alapáron járnak a kombihoz – is hozzájárul a magas minőségérzethez. A kemény sportülésekben jó ülni, kellemes a vastag karimájú sportkormányt markolni, és összességében remek a kezelőszerveket irányítani. Hibátlan az ergonómia, minden kézre áll. Az osztott képernyős, kifinomult iDrive multimédiás rendszer ösztönösen, gyorsan kezelhető, kiváló a klímarendszer, a sebességtartó automatika és a Bluetooth telefon, hogy csak néhány dolgot említsek.

A motor

Remek kétliteres négyhengeres dízelmotor dolgozik az autóban, amelynek 184 lóereje és 380 newtonméter nyomatéka több mint elegendő a másfél tonna mozgatásához. Dinamikában verhetetlen, pedig a nyersen kerregő és zajos aggregáttól elsőre nem vártunk sokat. A nyolcgangos automata váltóval párosítva 7,6 másodperc alatt 100 kilométer/órára gyorsítja az autót. A váltóért 800 ezer forintot kér a BMW, viszont a szerkezet észrevétlenül pakolgatja a fokozatokat, és a lehető legalacsonyabban tartja a fordulatszámot. Nyolcadikban 130-nál például 2000-et forog a főtengely, így a kocsival az autópályán is 6 liter körül tartható a fogyasztás. A gyárilag megadott 4,7 literes átlagot persze lehetetlen hozni. Az adaptív M futómű érdeme: a rugózás jó, és remekül vasalja ki az úthibákat.

Kétliteres dízelmotorral felszerelt BMW 3-as Touringot már 8,6 millió forintért kapni, de aki úgy gondolja, hogy egy ilyen autóhoz méltatlan a négyhengeres motor, mélyen a zsebébe kell nyúlnia. S még utána is egy prémium kompakt autó árát ráköltheti extrákra. Így van ez német prémium körökben.

Még több autóteszt: www.autoblog.hu

Véleményvezér

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.
Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo