Teszteltük az új Opelt

A sajtóorgánumok közül elsőként teszteltük a vadonatúj Opel Zafira Tourert, amely az előd erősségeire épít, de minden tekintetben frissebb, korszerűbb autó. Külseje vonzó, utastere pedig bizonyára a legtágasabb és a legjobban variálható a kategóriában.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

 


Kép:PP archív

Egyterűt ennyien még nem bámultak meg az utcán, mint az új Zafira Tourert. Bár a tesztautó elegáns, különleges mahagóni barna színt kapott, és óriási, 19 hüvelykes könnyűfém kerekekkel szerelték fel, a szuperexpresszvonatokat idéző áramvonalas forma és a rendhagyó orrkiképzés önmagában megtette a hatását. Az Opel tudta, hogy ha fenn szeretné tartani az érdeklődést egyterű modellje iránt, merészebbet kell alkotnia. Nos, a Zafira Tourer kifejezetten szép autó lett, és persze jóval dinamikusabb kiállású, mint elődje.

Az ütőkártya a flexibilitás

Sportos és az egyterűek körében nem megszokott a fényszórók tetejétől a ködlámpák aljáig ívelő bumerángmotívumok és a trapéz alakú hűtőmaszk látványa. A fényszórókban - mint más új Opel-modelleknél is - dögös, szárnyszerű nappali menetfények kaptak helyet, de látványban a hátsó, diódás lámpák sem maradnak el tőlük. Az autó profilból is izgalmas: vállvonala hokiütőként lendül fel, az oldallemezeken pedig az Insignia modellel behozott „penge" domborítás figyelhető meg. Az áttervezett orr és a karcsú szélvédőoszlop nagymértékben javítja a kilátást, akárcsak a nagy oldalablakok és a külső tükrök áthelyezése az ajtópanelre.

 

Remekül sikerült az új Opel, a kompakt egyterűk mezőnyének egyik legígéretesebb darabja

Az első generációs, 1999-es Opel Zafira kategóriájának első hétüléses autója volt, variálhatóságával pedig új mércét állított fel. A flexibilitás az ütőkártyája az új Zafira Tourernek is. A harmadik üléssor továbbra is lesüllyeszthető a csomagtartó padlószintjébe, a második sorban pedig már három különálló ülésről beszélhetünk, amelyek egymástól függetlenül fektethetők le, és mozgathatók. Felárért úgynevezett Lounge Seating rendszer is kérhető, amely limuzinszerű tágasságot nyújt. A második sori középső ülés támlája előrehajtva elfordítható, hogy kartámaszként szolgáljon a szélső helyeken. A szélső ülések hosszanti állítási tartománya ez esetben 28 centiméter, azaz 7-tel több a standard változaténál, és 8-cal a jelenlegi Zafiráénál. Mi több, a külső ülések 5 centiméternyit siklanak befelé, ami valódi újdonság a kategóriában.

E kétirányú mozgathatóság kombinációja első osztályú kényelmet nyújt; ha csak négyen utaznak az autóban, „guruló klubszobában" érezhetik magukat. A poggyásztér ötüléses konfigurációban 710 literes (65 literrel többet a jelenlegi Zafiránál), illetve 1860 liternyi (+40 liter), ha lehajtják az összes hátsó ülést. Új megoldás a multifunkcionális középkonzol is, ahol a tárolódobozos kartámasz és a pohártartó alumíniumsínen siklik a kívánt pozícióba. Így nagyszerűen ki lehet használni az első ülések közötti helyet. Mindegyik változat sajátja a hatalmas méretű üvegtető, s kérhető panoráma szélvédővel is.


Kép:PP archív

Az egyterű színek és anyagok tekintetében is újat hoz. Újdonság a kétféle árnyalatú barna belső és az egyedi mintázatú szövetkárpit. A műszerfal tipikusan opeles, jó minőségű műanyagokkal és kellemes tapintású gombokkal. A tesztautóban a gazdag Cosmo felszereltségen felül szinte minden elérhető gyári extra benne volt; mi a legnagyobb hasznát a Bluetooth telefonnal kiegészített navigációnak, a FlexRide adaptív futóműnek és a zseniális bi-xenon AFL+ fényszóróknak vettük.

Egyetlen gyenge pont

A Zafira Tourert nagyon kellemes vezetni. Nagyméretű és határozott oldaltartású a vezetőülése, kézre áll a kormánya, s a könyöklői is megfelelő helyzetben vannak. Sokkal csendesebb is elődjénél, felfüggesztése pedig komfortosra hangolt. Az előző nemzedékhez képest jelentősen nőtt a nyomtáv és a tengelytáv, így a kocsi mindig biztosan „fogja" a talajt. A feláras FlexRide futómű önműködően alkalmazkodik az útviszonyokhoz, a kanyarodási sebességhez, a jármű mozgásaihoz és a vezetési stílushoz, így minden helyzetben megnyugtatóan stabilan viselkedik. A 40-es oldalfalú gumikkal szerelt 19 colos kerekek miatt jobban érezni az úthibákat, de összességében ezek nem rontják a menetkomfortot.

A tesztautóban a Zafira Tourerhez kapható legerősebb, 2 literes, közös nyomócsöves dízelmotor dolgozott. Hatfokozatú automata váltóval párosítva 9,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométer/órára, a végsebessége pedig 205 kilométer/óra. A 165 lóerős hajtómű 1750-es főtengely-fordulatnál adja le 350 newtonméteres nyomatékát, amit a váltó ki is használ, igyekszik mindig alacsonyan tartani a motor fordulatszámát. Egyébként is kiváló szerkezet, finoman, rángatás nélkül kapcsol, és harmóniában van a motorral. A modell egyetlen gyenge pontja mégis itt keresendő: a CDTI aggregát továbbra is nyers és zajos. Hidegindításnál különösen hangosan kerreg, és vibrációt kelt, melegen, 2700-as fordulatszám felett pedig kellemetlenül felhangosodik. A fogyasztásával viszont elégedettek voltunk: annak ellenére, hogy 450 kilométerrel az órájában hoztuk el az autót, 7,7 literben alakult az étvágya.

Remekül sikerült az új Opel Zafira Tourer, a kompakt egyterűk mezőnyének egyik legígéretesebb darabja. Jó hír, hogy az eddigi Opel Zafira is a kínálatban marad, így nagyon kedvező árért juthatnak hozzá a vásárlók.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo