Teszteltük az új Opelt

A sajtóorgánumok közül elsőként teszteltük a vadonatúj Opel Zafira Tourert, amely az előd erősségeire épít, de minden tekintetben frissebb, korszerűbb autó. Külseje vonzó, utastere pedig bizonyára a legtágasabb és a legjobban variálható a kategóriában.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 


Kép:PP archív

Egyterűt ennyien még nem bámultak meg az utcán, mint az új Zafira Tourert. Bár a tesztautó elegáns, különleges mahagóni barna színt kapott, és óriási, 19 hüvelykes könnyűfém kerekekkel szerelték fel, a szuperexpresszvonatokat idéző áramvonalas forma és a rendhagyó orrkiképzés önmagában megtette a hatását. Az Opel tudta, hogy ha fenn szeretné tartani az érdeklődést egyterű modellje iránt, merészebbet kell alkotnia. Nos, a Zafira Tourer kifejezetten szép autó lett, és persze jóval dinamikusabb kiállású, mint elődje.

Az ütőkártya a flexibilitás

Sportos és az egyterűek körében nem megszokott a fényszórók tetejétől a ködlámpák aljáig ívelő bumerángmotívumok és a trapéz alakú hűtőmaszk látványa. A fényszórókban - mint más új Opel-modelleknél is - dögös, szárnyszerű nappali menetfények kaptak helyet, de látványban a hátsó, diódás lámpák sem maradnak el tőlük. Az autó profilból is izgalmas: vállvonala hokiütőként lendül fel, az oldallemezeken pedig az Insignia modellel behozott „penge" domborítás figyelhető meg. Az áttervezett orr és a karcsú szélvédőoszlop nagymértékben javítja a kilátást, akárcsak a nagy oldalablakok és a külső tükrök áthelyezése az ajtópanelre.

 

Remekül sikerült az új Opel, a kompakt egyterűk mezőnyének egyik legígéretesebb darabja

Az első generációs, 1999-es Opel Zafira kategóriájának első hétüléses autója volt, variálhatóságával pedig új mércét állított fel. A flexibilitás az ütőkártyája az új Zafira Tourernek is. A harmadik üléssor továbbra is lesüllyeszthető a csomagtartó padlószintjébe, a második sorban pedig már három különálló ülésről beszélhetünk, amelyek egymástól függetlenül fektethetők le, és mozgathatók. Felárért úgynevezett Lounge Seating rendszer is kérhető, amely limuzinszerű tágasságot nyújt. A második sori középső ülés támlája előrehajtva elfordítható, hogy kartámaszként szolgáljon a szélső helyeken. A szélső ülések hosszanti állítási tartománya ez esetben 28 centiméter, azaz 7-tel több a standard változaténál, és 8-cal a jelenlegi Zafiráénál. Mi több, a külső ülések 5 centiméternyit siklanak befelé, ami valódi újdonság a kategóriában.

E kétirányú mozgathatóság kombinációja első osztályú kényelmet nyújt; ha csak négyen utaznak az autóban, „guruló klubszobában" érezhetik magukat. A poggyásztér ötüléses konfigurációban 710 literes (65 literrel többet a jelenlegi Zafiránál), illetve 1860 liternyi (+40 liter), ha lehajtják az összes hátsó ülést. Új megoldás a multifunkcionális középkonzol is, ahol a tárolódobozos kartámasz és a pohártartó alumíniumsínen siklik a kívánt pozícióba. Így nagyszerűen ki lehet használni az első ülések közötti helyet. Mindegyik változat sajátja a hatalmas méretű üvegtető, s kérhető panoráma szélvédővel is.


Kép:PP archív

Az egyterű színek és anyagok tekintetében is újat hoz. Újdonság a kétféle árnyalatú barna belső és az egyedi mintázatú szövetkárpit. A műszerfal tipikusan opeles, jó minőségű műanyagokkal és kellemes tapintású gombokkal. A tesztautóban a gazdag Cosmo felszereltségen felül szinte minden elérhető gyári extra benne volt; mi a legnagyobb hasznát a Bluetooth telefonnal kiegészített navigációnak, a FlexRide adaptív futóműnek és a zseniális bi-xenon AFL+ fényszóróknak vettük.

Egyetlen gyenge pont

A Zafira Tourert nagyon kellemes vezetni. Nagyméretű és határozott oldaltartású a vezetőülése, kézre áll a kormánya, s a könyöklői is megfelelő helyzetben vannak. Sokkal csendesebb is elődjénél, felfüggesztése pedig komfortosra hangolt. Az előző nemzedékhez képest jelentősen nőtt a nyomtáv és a tengelytáv, így a kocsi mindig biztosan „fogja" a talajt. A feláras FlexRide futómű önműködően alkalmazkodik az útviszonyokhoz, a kanyarodási sebességhez, a jármű mozgásaihoz és a vezetési stílushoz, így minden helyzetben megnyugtatóan stabilan viselkedik. A 40-es oldalfalú gumikkal szerelt 19 colos kerekek miatt jobban érezni az úthibákat, de összességében ezek nem rontják a menetkomfortot.

A tesztautóban a Zafira Tourerhez kapható legerősebb, 2 literes, közös nyomócsöves dízelmotor dolgozott. Hatfokozatú automata váltóval párosítva 9,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométer/órára, a végsebessége pedig 205 kilométer/óra. A 165 lóerős hajtómű 1750-es főtengely-fordulatnál adja le 350 newtonméteres nyomatékát, amit a váltó ki is használ, igyekszik mindig alacsonyan tartani a motor fordulatszámát. Egyébként is kiváló szerkezet, finoman, rángatás nélkül kapcsol, és harmóniában van a motorral. A modell egyetlen gyenge pontja mégis itt keresendő: a CDTI aggregát továbbra is nyers és zajos. Hidegindításnál különösen hangosan kerreg, és vibrációt kelt, melegen, 2700-as fordulatszám felett pedig kellemetlenül felhangosodik. A fogyasztásával viszont elégedettek voltunk: annak ellenére, hogy 450 kilométerrel az órájában hoztuk el az autót, 7,7 literben alakult az étvágya.

Remekül sikerült az új Opel Zafira Tourer, a kompakt egyterűk mezőnyének egyik legígéretesebb darabja. Jó hír, hogy az eddigi Opel Zafira is a kínálatban marad, így nagyon kedvező árért juthatnak hozzá a vásárlók.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo