A Mercedes-Benz GLK először a Szex és New York tévésorozat alapján készült mozifilmben tűnt fel, az egyik főszereplő hölgy keze alatt. Pedig a GLK nem tipikusan női autó, de hófehérben és húszas kerekekkel jól mutat a butikok előtt. Sőt városi dzsungelben és kukoricásban is. Nagy, szabad magasságával és rövid túlnyúlásaival könnyen leküzdi az akadályokat.
Becsapós forma
A GLK trükkje, hogy hatalmasabbnak néz ki, mint amilyen valójában, dobozformája becsapja az embert. A többi kompakt méretű SUV (Audi Q5, BMW X3, Ford Kuga, Honda CR-V, Toyota RAV4) is nagyjából 4,5 méter hosszú, viszont nem olyan bitangszéles és -magas, mint ez. Elölről kifejezetten félelmetes a maga 184 centiméteres szélességével. A magasság egy centi híján 1,7 méter, ami szintén jelentős.
A GLK a C osztályon alapszik, felépítménye azonban teljesen egyedi. Sarkos ívek és éles vonalak jellemzik, némi gömbölyűséget csak a hátulján fedezhetünk fel. A karosszéria legizgalmasabb részlete talán az oldalt végigfutó, meredeken emelkedő övvonal. Csak gratulálni tudok a Mercedesnek, hogy ebben a szegmensben be merte vállalni a szögletes dizájnt. A kocsi ráadásul nagy terepszögekkel és 20,8 centis hasmagassággal rendelkezik, hajtáslánca is komolyabb a hobbiterepjárók többségében található rendszereknél. Látszik, a tervezők gondoltak azokra is, akik kisebb-nagyobb rendszerességgel elhagyják a kiépített utakat. Külső és belső off-road, illetve sportcsomag is rendelhető hozzá; tesztautónk az utóbbival volt felszerelve, melyet további egyedi tételekkel fejeltek meg. A fehér tesztautó speciális Edition 1 kivitelű, melyet csak a bevezetés ideje alatt kínál a Mercedes.
Kattintson!
Az Edition 1 felszereltségében benne foglaltatik a fekete-fehér Designo bőrkárpit, a fekete mennyezetkárpit, az alumíniumpedálok és -dekorbetétek, az alul lapos, multifunkciós AMG sportkormány, a Comand APS szórakoztató és navigációs rendszer, továbbá a sötétített hátsó üvegezés és az elektromos csomagtér-ajtó. A beltér így olyan stílusos, mintha egy divattervező elképzelései alapján alkották volna meg, pusztán a sportkormány zavarja kicsit az összképet. Csodálatosak az ülések (igaz, kényesek is), a fémbetétek valódiak. A látvány szemet gyönyörködtető, a minőség tapintható. Magasabb színvonalú berendezést ebben a kategóriában lehetetlen találni. Remek a körkörös kilátás is, és zavarba ejtően sok a gomb. Igen ám, de az egyszerűen kezelhető Comand rendszer révén szinte alig kell a műszerfali gombokhoz nyúlni; a tekerővel a főbb műveletek elvégezhetők. A funkciók között megtaláljuk a mobiltelefon-vezérlést, a magyar navigációt, de például digitális iránytű és tolatókamera is akad. Ideális az üléshelyzet, viszont a klíma kezelőpanelje túlságosan lentre került.
A GLK-ban kimért a helykínálat, terpeszkedni nem lehet, de négy felnőtt azért kényelmesen utazhat. A praktikus részletmegoldások ellenére a hátsó lábtér nem bővíthető, a mérnökök érthetetlen módon nem szereltek be sínen csúsztatható hátsó üléspadot. Pedig a konkurensek ezt majdnem mind tudják. A csomagtartó padlója is magas, így az csak 450 literes, viszont egyszerűen bővíthető.
Teljes cikk a Piac és Profit decemberi számában