A kiskategóriás kombik szegmense egyelőre nagyon kevés tagot számlál, az uralkodó Skoda Fabia mellett a Peugeot 207 SW-n és az újonc Renault Clio Grandtouron kívül hirtelen nem is jut eszembe más B kategóriás puttonyos. Méreteit tekintve az első helyen az új Fabia Combi áll 4239 milliméteres hosszal és 480 literes csomagtérrel, őt követi a Clio Grandtour (4202 mm; 439 liter), míg a harmadik a 207 SW (4149 mm; 428 liter). A ferde hátú 207-esnél az SW 12 centiméterrel hosszabb, és közel 4 centiméterrel magasabb, ami jótékony hatással volt az utastér méretére.
Izgalmas, okos részletek
Az SW formaterve meglehetősen egyedi, látszik, hogy a francia dizájnerek kezét ezúttal sem kötötték gúzsba. Minden szögből kínál izgalmas részleteket, melyek kiemelik őt a többi autó közül. Ott van a harcsaszáj front a hosszú macskaszemlámpákkal, az áramvonalas tetőív a hatalmas első szélvédővel, a felkúszó hátsó oldalablakok, oldalnézetből pedig a hátsó szélvédő és a piros burájú hátsó lámpatestek által alkotott háromszög. A hátsó fényforrások elrendezése egészen különleges. Tesztautónk prémium felszereltségű volt, ezért az összképet még javították a színre fújt oldalvédő lécek, a 16 colos könnyűfém felnik, a krómrácsos első sportlökhárító, az alumínium tetősínek és a panoráma üvegtető. A 207 SW hátsó ablaka a csomagtérajtótól függetlenül is nyitható, viszont tisztességtelen, hogy ezt azt "extrát" csak a legmagasabb felszereltségnél kapjuk meg.
A 207 SW legfőbb jó tulajdonsága, hogy elég tágas egy kis családnak, akik a praktikus részletmegoldások révén hosszú és magas tárgyakat is szállíthatnak vele. A hátsó üléssora egyben vagy 1/3-2/3 arányban, egy kar meghúzásával, egy mozdulattal síkba dönthető, sem az ülőlapokkal, sem a fejtámlákkal nem kell bíbelődni. Az anyósülés is lebuktatható, így 2 méternél hosszabb tárgyak is fuvarozhatók vele. A magasra nyíló hátsó ajtó szabályos üreget tár fel, melynek erős, kárpitozott fapadlóját a csomagok tolását megkönnyítő sínekkel rakták tele. Újabb okos részlet, hogy a sínek a hátsó üléspad hátulján is folytatódnak, s a támlákra rögzítőkapcsokat is szereltek. Persze rögzítőhálót is mellékeltek, így elejét vehetjük a bevásárlószatyrok csúszkálásának. A kalaptartó sem szokványos, masszívabb a megszokottnál, és használaton kívül összehajtható, majd elpakolható. Nos tehát, a kalaptartó alatt egy kiválóan kihasználható 428 literes poggyásztér van, mely akár 1433 literesre bővíthető, a tetősínek teherbírása pedig 75 kilogramm.
A franciák értenek az ízléses, otthonos berendezéshez, ezt bizonyítja a 207 SW is. Természetesen annál finomabb, nemesebb anyagokat kapunk, minél magasabb felszereltségű autót választunk, de ilyen kiváló minőségű berendezést akkor sem találni máshol ebben a kategóriában. Nagyon jól érzi magát az ember a kis Peugeot-ban; jó megnyomogatni a puha műszerfalat, kellemes átfogni a bőrkormányt, és jó hozzáérni a titánhatású betétekhez. Még a műanyag kezelőgombok is puha tapintásúak. A fehér hátterű, krómkeretes szép műszerek kettővel magasabb járműkategóriában is exkluzívnak számítanának. Prémium szinten a vásárló sportüléseket és az utastér teljes hosszában húzódó, elektromos árnyékolós panorámatetőt is kap, mely rengeteg, az ember hangulatát javító fényt ereszt az utastérbe.
A kisautó elöl óriási, hátul pedig normál méretű helyet kínál. Csodák persze nincsenek, de átlagos termetű felnőttek jól elférnek egymás mögött. Az első ülések kényelmesek és nagyméretűek, kellő mértékben támasztják a testet. A vezetőhelyet jól testre lehet szabni, de a hosszú lábúak nem fognak tudni igazán kényelmesen elhelyezkedni a túlságosan előre és magasra helyezett pedálok miatt. Nekik távol lesz a kormány.
Nehézsúlyú bajnok
A Peugeot 207 SW dízel csúcsmotorja a kiváló, 1,6 literes, részecskeszűrős Ford-PSA fejlesztésű HDi erőforrás, mely 110 lóerőt és 240 newtonmétert tud (overboost funkcióval 260-at). A prémium felszereltségű 207 SW nehézsúlyúnak számít a maga 1350 kilójával, ezért lendületes mozgatásához elkel az 1,6-os HDi. A kocsi 12,3 másodperces gyorsulást és 191 kilométer/órás végsebességet produkál vele. Tehát semmi különös, talán csak annyi, hogy autópályán kiválóan tartható a 150-160-as tempó. A gyári szabványos átlagfogyasztása ennek a motornak 5 liter 100 kilométeren, mi azonban valamiért képtelenek voltunk leszorítani 7 liter alá. Talány, mert más modellekben ez sikerült.
A 207 SW-t különben nagyon jó vezetni, nagyautós érzést ad, finom a rugózása, jó a futóműve, és remek a zajszigetelése. Sajnos a 3 millió 59 ezer forintos, 1,4 literes benzines alapmodell a tesztautóhoz képest még nagyon keveset nyújt. Az olyan extrák, mint a nyitható ablak az ötödik ajtón, a panorámatető, a bőrkormány, a fedélzeti számítógép vagy a klímaberendezés csak a prémium felszereltségben léteznek, és még erre is rápakolható jó néhány újabb tétel. Többek között a kétoldali klímáért, a függönylégzsákokért, az ESP-ért, a hátsó elektromos ablakemelőkért és az ülésfűtésért is plusz pénzt kérnek. A 207 SW 1,6 HDi Premium alapára 4 729 000 forint, ami elrettentő. Akkor már inkább a nyáron érkező 308 SW.
Megjelent a Piac és Profit magazin februári számában.
További tesztek az Autóblog.hu-n, ahol még több Peugeot-tesztet és fotógalériát is talál.