Nagyautós babérok

A 207-es modellcsalád egyik legvonzóbb tagja a 207 SW kombi, s belül nagyobb, mint amilyennek kívülről látszik. Kisautó, mégis rengeteg minden belefér, a babakocsitól kezdve a szörfdeszkáig. Dízelmotorral és felextrázva viszont mi, magyarok nem tudjuk megfizetni.

A kiskategóriás kombik szegmense egyelőre nagyon kevés tagot számlál, az uralkodó Skoda Fabia mellett a Peugeot 207 SW-n és az újonc Renault Clio Grandtouron kívül hirtelen nem is jut eszembe más B kategóriás puttonyos. Méreteit tekintve az első helyen az új Fabia Combi áll 4239 milliméteres hosszal és 480 literes csomagtérrel, őt követi a Clio Grandtour (4202 mm; 439 liter), míg a harmadik a 207 SW (4149 mm; 428 liter). A ferde hátú 207-esnél az SW 12 centiméterrel hosszabb, és közel 4 centiméterrel magasabb, ami jótékony hatással volt az utastér méretére.

Izgalmas, okos részletek

Az SW formaterve meglehetősen egyedi, látszik, hogy a francia dizájnerek kezét ezúttal sem kötötték gúzsba. Minden szögből kínál izgalmas részleteket, melyek kiemelik őt a többi autó közül. Ott van a harcsaszáj front a hosszú macskaszemlámpákkal, az áramvonalas tetőív a hatalmas első szélvédővel, a felkúszó hátsó oldalablakok, oldalnézetből pedig a hátsó szélvédő és a piros burájú hátsó lámpatestek által alkotott háromszög. A hátsó fényforrások elrendezése egészen különleges. Tesztautónk prémium felszereltségű volt, ezért az összképet még javították a színre fújt oldalvédő lécek, a 16 colos könnyűfém felnik, a krómrácsos első sportlökhárító, az alumínium tetősínek és a panoráma üvegtető. A 207 SW hátsó ablaka a csomagtérajtótól függetlenül is nyitható, viszont tisztességtelen, hogy ezt azt "extrát" csak a legmagasabb felszereltségnél kapjuk meg.

A 207 SW legfőbb jó tulajdonsága, hogy elég tágas egy kis családnak, akik a praktikus részletmegoldások révén hosszú és magas tárgyakat is szállíthatnak vele. A hátsó üléssora egyben vagy 1/3-2/3 arányban, egy kar meghúzásával, egy mozdulattal síkba dönthető, sem az ülőlapokkal, sem a fejtámlákkal nem kell bíbelődni. Az anyósülés is lebuktatható, így 2 méternél hosszabb tárgyak is fuvarozhatók vele. A magasra nyíló hátsó ajtó szabályos üreget tár fel, melynek erős, kárpitozott fapadlóját a csomagok tolását megkönnyítő sínekkel rakták tele. Újabb okos részlet, hogy a sínek a hátsó üléspad hátulján is folytatódnak, s a támlákra rögzítőkapcsokat is szereltek. Persze rögzítőhálót is mellékeltek, így elejét vehetjük a bevásárlószatyrok csúszkálásának. A kalaptartó sem szokványos, masszívabb a megszokottnál, és használaton kívül összehajtható, majd elpakolható. Nos tehát, a kalaptartó alatt egy kiválóan kihasználható 428 literes poggyásztér van, mely akár 1433 literesre bővíthető, a tetősínek teherbírása pedig 75 kilogramm.


chabafoto.com

A franciák értenek az ízléses, otthonos berendezéshez, ezt bizonyítja a 207 SW is. Természetesen annál finomabb, nemesebb anyagokat kapunk, minél magasabb felszereltségű autót választunk, de ilyen kiváló minőségű berendezést akkor sem találni máshol ebben a kategóriában. Nagyon jól érzi magát az ember a kis Peugeot-ban; jó megnyomogatni a puha műszerfalat, kellemes átfogni a bőrkormányt, és jó hozzáérni a titánhatású betétekhez. Még a műanyag kezelőgombok is puha tapintásúak. A fehér hátterű, krómkeretes szép műszerek kettővel magasabb járműkategóriában is exkluzívnak számítanának. Prémium szinten a vásárló sportüléseket és az utastér teljes hosszában húzódó, elektromos árnyékolós panorámatetőt is kap, mely rengeteg, az ember hangulatát javító fényt ereszt az utastérbe.

A kisautó elöl óriási, hátul pedig normál méretű helyet kínál. Csodák persze nincsenek, de átlagos termetű felnőttek jól elférnek egymás mögött. Az első ülések kényelmesek és nagyméretűek, kellő mértékben támasztják a testet. A vezetőhelyet jól testre lehet szabni, de a hosszú lábúak nem fognak tudni igazán kényelmesen elhelyezkedni a túlságosan előre és magasra helyezett pedálok miatt. Nekik távol lesz a kormány.

Nehézsúlyú bajnok

A Peugeot 207 SW dízel csúcsmotorja a kiváló, 1,6 literes, részecskeszűrős Ford-PSA fejlesztésű HDi erőforrás, mely 110 lóerőt és 240 newtonmétert tud (overboost funkcióval 260-at). A prémium felszereltségű 207 SW nehézsúlyúnak számít a maga 1350 kilójával, ezért lendületes mozgatásához elkel az 1,6-os HDi. A kocsi 12,3 másodperces gyorsulást és 191 kilométer/órás végsebességet produkál vele. Tehát semmi különös, talán csak annyi, hogy autópályán kiválóan tartható a 150-160-as tempó. A gyári szabványos átlagfogyasztása ennek a motornak 5 liter 100 kilométeren, mi azonban valamiért képtelenek voltunk leszorítani 7 liter alá. Talány, mert más modellekben ez sikerült.

A 207 SW-t különben nagyon jó vezetni, nagyautós érzést ad, finom a rugózása, jó a futóműve, és remek a zajszigetelése. Sajnos a 3 millió 59 ezer forintos, 1,4 literes benzines alapmodell a tesztautóhoz képest még nagyon keveset nyújt. Az olyan extrák, mint a nyitható ablak az ötödik ajtón, a panorámatető, a bőrkormány, a fedélzeti számítógép vagy a klímaberendezés csak a prémium felszereltségben léteznek, és még erre is rápakolható jó néhány újabb tétel. Többek között a kétoldali klímáért, a függönylégzsákokért, az ESP-ért, a hátsó elektromos ablakemelőkért és az ülésfűtésért is plusz pénzt kérnek. A 207 SW 1,6 HDi Premium alapára 4 729 000 forint, ami elrettentő. Akkor már inkább a nyáron érkező 308 SW.

Megjelent a Piac és Profit magazin februári számában.

További tesztek az Autóblog.hu-n, ahol még több Peugeot-tesztet és fotógalériát is talál.

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében 

Iszonyúan keresik az igazságot az Ügyészségen, csak nem találják.
Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma

Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma 

Több tízezer ázsiai érkezett Magyarországra egyetlen év alatt.
Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek

Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek 

Jön az ezer euró feletti minimálbér.
Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború 

Egyre durvul a háború.
Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya

Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya 

Szép vagy, gyönyörű vagy, Magyarország.
Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók

Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók 

A tudáspiacon a nulla eredmény rendszerszintű hibát jelez.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo