Mazda6: bárhonnan nézzük, gyönyörű

Az első generációs Mazda6-ból a kombiváltozatot vitték a legjobban, az értékesített autók negyven százaléka ilyen volt. Egy ideje már nálunk is kapható az új Sportkombi, melyet a leggyakoribb kétliteres dízelmotorral és TE felszereltséggel teszteltünk. A dinamikus formát ezúttal is sikerült tágas beltérrel párosítani.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A Mazda6 a termetesebb középkategóriás modellek közé tartozik, s mint általában, a sorozatból a kombi a leghosszabb a maga 4785 milliméterével. Emellett 5 centiméterrel magasabb is a 4, illetve az 5 ajtós változatnál. Ami a külsőt illeti, ugyanolyan tetszetős, mint a másik két karosszériaváltozat. A mandulavágású fényszórók, a kidomborított sárvédők és a hátsó, ezúttal már LED-es cicaszemek a Mazda6-os sorozatának védjegyei, jól mutatnak, de ezek a stílusjegyek önmagukban még kevesek lennének a lendületes összképhez. Az igazi dinamizmust a hátrafelé folyamatosan lejtő és végül összeszűkülő ablakkeret, valamint a meredeken emelkedő övvonal adja a karosszériának. A sportos arcél elengedhetetlen kellékei ezek, viszont rontják a kilátást. Tagadhatatlan azonban, hogy bárhonnan is tekintünk rá, nagyon szép autó a Mazda6 kombi.

Pluszok és mínuszok

Szerencsére a japán kombi nem "életstílus"-modell lett, hanem tágas és praktikus puttonyos, melyet degeszig lehet tömni holmival. A roló alatt 519 literes a csomagtér, mely eleve tisztességes méretű, az ülések lehajtásával egészen az impozáns 1751 literig bővíthető. A Mazda találmánya, a karakuri ülésrendszer révén egy kar meghúzásával buktathatók le a hátsó ülések, mely után sík padló alakul ki, a rakodás gyerekjáték. A kerékjáratok sem lógnak be a térbe. Nagyon praktikus a csomagtérroló-megoldás is, mert az ajtóval együtt nyílik fel, nincs útban. A belső helykínálatra korábban sem volt panasz, a második generációs modellben pedig újabb 2 centiméterrel bővebb a lábtér hátul. Elöl szokás szerint levegős a tér, de a hátsó ülésen helyet foglalóknak - magas felnőtteknek - is jó dolguk van: mind a lábtér, mind a fejtér nagyvonalúan méretezett.


Kattintson!

A vezetőüléssel, az ergonómiával és a kezeléssel már nem voltam ilyen elégedett. A kormánykerék és az ülés állíthatósága kitűnő, pluszpont jár az állítható könyöktámaszért, de a szék középrésze gerinctámasz nélkül is nyomta a hátamat, az ülőlap pedig még mindig rövid. Emiatt állandóan fészkelődtem. Az európai átlagnak biztosan megfelel, de én 186 centiméter magas vagyok, és hosszú a lábam is. A középkonzol kialakítása is szerencsétlenül sikerült: bárhogyan is sakkozik az ember az üléssel, nem tudja úgy beállítani, hogy a konzol ne nyomja a térdét. Az pedig egy idő után bizony elkezd fájni. Kifejezetten dühített az is, hogy nem találtam meg a fedélzeti számítógép menüjét, így például nem tudtam lenullázni a fogyasztást. Miért nem tették például a bajuszkapcsolóra, mint a Volkswagenekben? Egyébként a műszerfal tipikusan japán és azon belül tipikusan Mazda, többfunkciós nyomógombokkal, négy kör alakú főműszerrel, borostyánsárga háttérvilágítással, ezüst dekorbetétekkel, és alapvetően kemény burkolóanyagokkal. Franciás puhaságról és kifinomultságról szó sincs. Inkább a sportos hangulat dominál.

A kétliteres dízelmotor jól bevált darab, nem új, csak folyamatosan korszerűsített. A 6-os sorozatban 140 lóerőt és 330 newtonmétert ad le. Bár az új Mazda6 Sportkombi 50 kilogrammal könnyebb a kifutó modellnél, az erőforrás nem mozgatja fürgébben az autót, ami meglepő. A gyorsulás 10,9 másodperc százra, az előd ezzel a motorral jó egy másodperccel hamarabb teljesítette a feladatot. Dinamikus haladáshoz kíméletlenül kell bánni a gázpedállal. A motor vibrációját viszont teljesen eltűntették, amiért dicséret jár. Húzatáskor is csak a hangból lehet megállapítani, hogy dízelmotoros kocsiban ülünk. A turbódízel hangszíne a régebbi, kerregősebb hajtóműveket idézi fel, de a felső fordulatszám-tartományban sportosan morgós lesz, ami lelkesítően hat a pilótára.

Teljes cikk a Piac és Profit decemberi számában.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo