Ablak a világra

A Peugeot 308 SW a 308 kombi luxuskivitele, hatalmas, második sor mögé nyúló üvegtetővel és akár hét üléssel. Aki stílusos, kiváló variálhatóságú kompakt egyterűt keres, nézze meg magának. A franciás kényelem megvan, s a HDi dízelek ebben a típusban is bizonyítanak.

A Peugeot 308 SW jellegzetessége a hatalmas kiterjedésű panoráma üvegtető, ami már valóban a lehető legnagyobb felületű. Ez a tető 27 százalékkal múlja felül az előzőt, területe 1,68 négyzetméter, a második sorban ülő utasok feje fölé nyúlik, és csak úgy árad be rajta a napfény az utastérbe. Újabb érdekes adat: a 308 SW teljes üvegezett felülete 5,58 négyzetméter, így nem sok világosabb utasterű autó létezik, kivéve persze a kabriókat.

Izgalmas részletek

Ma már az egyterűeknél is elvárás a lendületes vonalvezetésű karosszéria, a 308 SW is az érzelmeinkre próbál hatni. Az első lökhárítóval egybeépített óriási hűtőrács és a végtelenségig elhúzott fényszórók sajátos arculatot kölcsönöznek minden Peugeot-nak, amit lehet kedvelni vagy utálni. Mindenesetre a francia kocsik büszkén viselik a csúcsos orr-részen ülő hatalmas oroszlános emblémát. Akinek a Peugeot nem tetszik elölről, bejöhet oldalról és hátulról, a 308 SW ugyanis tele van izgalmas részletekkel. Nekem különösen tetszik a far a hátsó lámpákkal. Mondjuk a franciák mindig is nagy zsonglőrök voltak, ha lámpatervezésről volt szó.

A Peugeot 308 SW új generációja 4,5 méter hosszúra nőtt, így megnyílt a lehetőség arra, hogy a csomagtartóba két pluszülést telepítsenek. De nem muszáj kettőt, egy darab pluszülést is lehet rendelni az autóhoz, attól függően, hogy mekkora a család. Egy szék 80 ezer forintba kerül. Az utastér könnyen, gyorsan rendezhető át. Összesen hét ülés lehet a fedélzeten, ebből akár öt el is távolítható. A székek nem nehezek, a hölgyek is boldogulnak velük. A támlák ráhajthatók az ülőlapra (az anyósülésen is), előre is billenthetők, és akár ki is vehetők. Ha megszabadulunk az ülésektől, sík padló alakul ki, s a ledönthető anyósülésnek hála, 3,1 méter hosszú tárgyakat is becsúsztathatunk az autóba, amely adott esetben költöztető járműként is kiválóan helytáll A poggyászteret a csomagtérajtón és a külön nyíló hátsó szélvédőn keresztül lehet megközelíteni (feláras extra), a kalaptartó alatt 573 literes üreg várja a holmikat. Kiszedett hátsó ülések esetén, tetőig rakodva, 1736 literből lehet gazdálkodni. Újabb figyelmesség a kivehető, zseblámpaként használható csomagtér-világítás.

A belső helykínálat jó, de nem számítsunk arra, hogy hét megtermett felnőtt elfér az autóban. A középső sori ülések sínen mozognak, támlájuk szöge szabályozható, ezért a leghátsó pozícióba tolt, kissé megdöntött támlájú székeken kényelmesen lehet utazni, ha a sofőr nem nagyon magas. Mert akkor még így sem elegendő a lábtér. Furcsa, de a kalaptartó rúd nem tehető be a helyére, ha a támlákat megdöntjük. A két hátsó ülés pedig szükségülés, kizárólag gyerekek élvezhetik itt az utazást.

Nagyon megindul

A Premium felszereltségű, s még további extrákkal megtűzdelt 308 SW különben minden igényt kielégít; a tesztautóban kiváló minőségű bőrkárpit, elektromosan állítható ülések és navigációs rendszer is volt. Nagyon kényelmesek az ülések, kézre áll a kormány és a váltó, s ennek az autónak még a szürke szín is jól áll. Nagyon szépek a körműszerek, csak a középkonzol temérdek gombja zavarja meg kicsit az összképet. Kellemes, hangulatos autó a Peugeot 308 SW.

Az első kilométerek után kiderül, hogy bizony érezhetően jobb is, mint az elődje. Remek beállítású a futómű, még a 18 colos könnyűfém felnik sem voltak képesek rontani a kulturáltságán. Finoman rugózik, de nem annyira puha, hogy kanyarban veszélyesen megdőljön a kasztni. Stabilan tartja a kanyaríveket, semleges marad, biztonságosan viselkedik. Picit meglepett, hogy mennyire közvetlen és precíz a kormányzás, de a hatfokozatú kézi váltó is jó darab. Mindamellett a 308 SW jóval csendesebb is elődjénél. Amiért nagyon szerettem, az a már korosodó, de még mindig kiváló 2 literes, 136 lóerős HDi dízelmotor volt. A modell rendelhető 1,6 literes 90 és 110 lovas turbódízelekkel, de az 1550 kilogrammos saját tömeghez jobban illik a 2 literes aggregát, amely 320, túltöltéssel 340 newtonméteres nyomatékot szolgáltat. 2000-es fordulatszámon érkezik a maximális nyomaték, de a motornak 1500-as fordulatszám körül is van ereje. Ha odalépünk neki, nagyon megindul, végsebessége 202 kilométer/óra. A váltófokozatok kiosztása is remekül eltalált, a takarékos haladást szolgálja. A teszthét alatt az átlagfogyasztás 6,6 literre adódott, de akinek a fogyasztás a szívügye, néhány deciliterrel még lejjebb szoríthatja az értéket.

A Peugeot 308 SW a népes kompakt egyterű szegmensben versenyez, ahol ma már magasak a vásárlói elvárások. Hatféle motorral és háromféle felszereltséggel kínálják a modellt, amelyre most ráadásul 400 ezer forint kedvezmény vonatkozik. Így az üvegtető nélküli kombi már 3,75, az SW pedig 4,6 millió forinttól elvihető, ami igen jutányosnak mondható. Az alapmotor a 120 lóerős 1,6 VTi. A 90 lóerős 1,6 HDi Comfort Pack modell 4 849 000 forintért kapható, a 110 lovasért 5,3 milliót kérnek. A kétliteres HDi motor csak a Premium vagy a Premium Pack csomaggal választható, 5 859 000 forinttól. Ez szintén kiváló ár. S a 308 SW egyébként is nagyon jó kocsi.

Megjelent a Piac és Profit magazinban

Véleményvezér

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo