Teszteltük a megváltozott Subarut

A Subaru „globalizálódásának" áldozatául esett a Legacy is. Megtartotta hagyományos subarus erényeit - a bokszermotort és a szimmetrikus négykerék-hajtást -, de szélesebb rétegeket szólít meg. Tágas és csendes családi autó, a bokszerdízellel pedig nagyon jól fogyaszt.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A tavaly áprilisban, a New York-i Nemzetközi Autószalonon bemutatott ötödik generációs Subaru Legacy nyílt hadüzenet volt a nagy és kényelmes rugózású amerikai limuzinoknak. A japán gyártó nagyot váltott az új modellel, amely az elődjéhez képest jócskán meghízott, és kifinomultabbá is vált, olyannyira, hogy immár nemcsak az amerikai, hanem az európai modellekkel is állja az összehasonlítást. Fanyalgásra csak a külseje adhat okot, ami vagy elnyeri az ember tetszését, vagy nem, köztes állapot nem létezik.

Szellős beltér

Néhány szögből a Legacy valóban más japán modelleket idéz; ha nem lenne a védjegynek számító légbeömlő nyílás a motorháztetőn, kicsit zavarba is lennénk a típus meghatározásakor. A felpúposított tető miatt oldalról kissé bumfordi benyomást kelt, s a felhizlalt kerékjáratokban viccesen festenek a 16-os kerekek. Az első fényszórókat is jelentős méretűre növelték, bár azok metszett élei és a turbós Subarukra jellemző légnyílás a géptetőn együtt szigorúvá teszik az autó ábrázatát. Bevallom, nekem az előző Legacy jobban tetszett, de ennek a formáját is meg lehet kedvelni. Ez 35 milliméterrel hosszabb, 90 milliméterrel szélesebb és mintegy 80 milliméterrel magasabb az előző modellnél, tengelytávja pedig 80 millimétert gyarapodott.

Aki a számok alapján szellős belteret vár, nem csalódik. A Subaru Legacy a nagy autók komfortját nyújtja, bőséges, itt-ott szinte zavarba ejtő a helykínálata. Testmagasságtól függetlenül a pilóta gyakorlatilag elveszik a vezetőülésben, a plafon kápolnaként magasodik a feje fölé. Az első utas teljesen kinyújtóztathatja lábait, s mögötte még akkor is elég hely marad egy magas felnőttnek. Hátul is kényelmes ülni, mert a háttámlák kellőképpen döntöttek, s fejtér is akad bőven. (Az autó 1505 milliméter magas!) Az ülésekkel sincs probléma, jól formázottak, a szükséges mértékben támasztják a testet, és ülőlapjuk is elég hosszú. A Comfort felszereltségű autókban a vezetőülés elektromos állíthatósága is széria, ami a lehető legpontosabb beállítást teszi lehetővé. A vezetési pozíció nem olyan tökéletes, mint a német prémium limuzinokban, de közelít hozzá. A csomagtér tisztességes méretű, 486 literes, de nyílása kicsit szűk.


A műszerfal kész felüdülés

A Legacy műszerfala kész felüdülést jelent a többi Subaruéhoz képest. Modern és rendezett, bár az elektronikus rögzítőféket azért keresgéltem egy ideig. A sportosságot a szálcsiszolt, alumíniumhatású, tetszetős betétek is hangsúlyozzák. A kör alakú főműszerek nagyon szépek, s ismét jó volt nézni, ahogy minden indításnál a mutatók végiglendültek egyszer a skálán. A háromküllős kormány is elnyerte a tetszésemet. A középkonzolról a Transformers című film robotjai jutottak eszembe; a tervezőket talán ezek a „lények" is inspirálták. Egyebek mellett az illesztésekre sem lehet panasz, s ebben a Subaruban találjuk eddig a legjobb minőségű anyagokat.

Dinamikus mozgás

A több mint 4,7 méter hosszú Legacy önsúlya az összkerékhajtás ellenére mérsékelt, mindössze másfél tonna, így a 150 lóerős, kétliteres turbódízel bokszermotor igen dinamikusan mozgatja az autót. 9,3 másodperc alatt gyorsítja fel százra, és akár 206 kilométer/órás sebességet is lehetővé tesz. Kétezres fordulatszám alatt gyengélkedik, azonban utána szépen, egyenletes húz, és kiválóan teljesít: erős (nyomatéka 350 newtonméter), kulturált és óvatosan bánik az üzemanyaggal. Tapasztalatom szerint a fedélzeti számítógép a valós értéknél körülbelül 5 deciliterrel alacsonyabb átlagfogyasztást mutat, akárcsak a Foresterben, de az importőr tájékoztatott, hogy az ügyfél kérésére át tudják állítani a komputert. (A Forester esetében ez sajnos nem lehetséges.) A teszthét végén, nem finomkodva, 6,4 literes átlaggal zártunk, ami nem rossz. A bokszerdízel legnagyobb előnye, hogy városban kifejezetten kevés gázolajat igényel.

Az új Legacy menetkényelme is érezhetően javult. A kabin szigetelése több szintet javult, s az új, bölcsőkerethez rögzített, korszerűbb futómű is pozitív hatással volt a menetkényelemre. Az autó kellemesen rugózik, de nem hintázik, a gyorsabban vett kanyarokban pedig érezzük a tökéletes súlyelosztás és az alacsonyra helyezett súlypont vitathatatlan előnyeit. E subarus jellemvonások meg a szimmetrikus összkerékhajtás révén rendkívül stabil és biztonságos, még az idei téli időjárási körülmények között is igazi megnyugvást jelentett vele közlekedni. Immár a hatfokozatú kézi váltóra sem lehetett panasz, bár hidegindítás után nem akaródzott bevennie az egyes és a kettes fokozatot.

Hazánkban a Subaru Legacy limuzin nyolcmillió forinttól vásárolható meg, dízelmotorral legkevesebb 8 290 000 forintot kérnek érte. Gazdagabb felszereltséggel egymillióval többe kerül. Nem kevés pénz, de négykerék-hajtású, tágas, kényelmes és takarékos családi autót kapunk érte.

Megjelent a Piac és Profit márciusi számában

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo