Pénztárca- és környezetbarát limuzin

Tavaly, szinte észrevétlenül, új japán, hibrid hajtású prémium limuzin lépett piacra, az Infiniti M35h. Méretét meghazudtoló, káprázatos menetteljesítményre képes, miközben kíméli a pénztárcát és a környezetet. Mutatja, milyen jó is lehet egy hibrid autó. A műfaj ásza.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A kecses, mindössze 0,26-os alaktényezőjű Infiniti limuzinban sokkal többen megnézik az embert, mint egy Audiban vagy egy Mercedesben. Ez az autó - a legszebb, legméltóságteljesebb japán cirkálók egyike - Magyarországon kuriózumnak számít.


Fotó: Piac&Profit

Elegáns túrázó

A tengelytáv 2,9 méteres, így az utastér az egyik legtágasabb a kategóriában. A második sorban egyenesen fejedelmiek a körülmények. Elöl kisebb méretűek a fotelek, mint várnánk, egy 190 centiméter magas sofőr már alacsonynak nevezné őket. Az M35h fényűzésben és kényeztető felszerelések tekintetében azonban az élvonalhoz tartozik. Gyönyörű, illatos, finom tapintású a bőrkárpit, igényes a kőrisfa betét, s a kezelőszervek kivitele is minőségi. A fűthető és szellőztethető ülés és a kormány kiszálláskor engedelmesen hátrahúzódik, az automata légkondicionáló pedig tisztítja a levegőt, és semlegesíti a szagokat.

A műszerfal kialakítása egyedi, stílusos, átgondoltsága azonban hagy kívánnivalót maga után. Eleinte keresgélni kell az alapfunkciókat, és ki kell tapasztalni a multimédiás rendszer működését, aminek menet közben nem tanácsos nekiállni. A középső érintőképernyő túlságosan ismerős kommersz Nissan modellekből, a grafikája pedig méltatlan egy ilyen autóhoz. A főműszer-árnyékoló két oldalán és a kormányoszlop alatt bal oldalon található funkciógombokat kitakarja a volán. Jó dolog viszont, hogy a kormánykerékről egy billenőkapcsolóval és egy gombbal teljes mértékben kezelhető a multimédiás rendszer.

Az Infiniti M35h hibrid meghajtórendszerének összteljesítménye 364 lóerő, és a teljes, tehát a tisztán elektromos üzemmódban is haladni képes hibridek közül ez a legfürgébb a világon: 5,5 másodperc alatt éri el a 100 kilométer/órás sebességet, és negyed mérföldes távon sincs ellenfele. Nem nehezebb a dízel változatnál, súlya körülbelül 1840 kilogramm, a gázpedál határozott lenyomására mégis úgy megindul, hogy a sofőrnek eláll a lélegzete. A 3,5 literes V6-os benzinmotor 306 lóerőt és 350 newtonméter nyomatékot mozgósít, s erőteljes gyorsításkor a 68 lóerős villanymotor is besegít neki a maga 270 newtonméteres nyomatékával.

Az M35h azonban nem sportautó, és nem is sportlimuzin. Szerencsére. Puha rugózása, kanyarban fokozott oldaldőlése, hosszú áttételezésű kormánya és a tapadást hamar elvesztő hátsó kerekei miatt inkább elegáns túrázó, amely észrevétlenül falja a kilométereket. A sofőr élvezi a csendes suhanást, s közben a műszerfalon az energiaáramlás útját, a pillanatnyi fogyasztást és a teljesítmény/töltésjelző műszert figyeli. Városban és országúton, óvatos gyorsításkor és a sebesség tartásakor a benzinmotor minden alkalommal lekapcsol, az autó pedig hangtalanul, károsanyag-kibocsátás nélkül suhan. Álló helyzetből indulva, óvatos gázadással akár 100 kilométer/órás sebességig gyorsulhat emissziómentesen.


Kép:Piac&Profit

Menet közben nem érzékelhető a benzinmotor leállása és újraindulása, a hétfokozatú, elektronikus vezérlésű automata váltó ugyancsak észrevétlenül teszi a dolgát. A villanymotor generátorként és indítómotorként is működik; generátor üzemmódban az egyébként veszendőbe menő lassulási és fékezési energiát visszatáplálja a benzinmotor által töltött akkumulátorba. A visszatáplálás nagyon hatékony, amit jól mutat, hogy az akkumulátorban mindig van elegendő szufla. A tesztidőszak végén 9,3 literes átlagfogyasztást mértünk, ami elmarad a gyári értéktől, de még mindig dicséretes, lévén, hogy számos alkalommal kiaknáztuk a kocsi teljesítményét.

Egy hátulütője van a hibrid meghajtásnak: a villanymotort tápláló akkumulátor nagy helyigénye. Az M35h-ba lítium-ion telepet építettek, ami könnyebb és kisebb a régebbi típusú nikkel-metál-hidrid akkumulátoroknál, a fél köbméteres csomagtartóból mégis elvesz 150 litert, és lehetetlenné teszi annak bővítését. Ezt a kompromisszumot minden Infiniti M35h tulajdonosnak meg kell hoznia.

Kiváló alternatíva

A közel öt méter hosszú Infiniti M kiváló alternatívája a német prémium nagyautóknak, amelyek egy-két területen ugyan jobbak nála, de 5-6 millió forinttal többe is kerülnek. Az M különleges ajánlat a tekintetben is, hogy benzines, dízel és benzin-elektromos hibrid változatban egyaránt kapható. A hibrid gyorsabb a másik kettőnél, fogyasztása pedig a gázolajossal vetekszik. Aki tehát szimpatizál az egyéni formavilágú M modellel, ne habozzon, üljön bele a hibridbe. Megmutatja, hogy milyen előnyöket tartogat ma ez a technika.

Az Infiniti M35h hazánkban 16,5 millió forinttól vásárolható meg, a minden földi jóval felszerelt GT Premium csúcskivitelhez pedig 18 millió 250 ezer forintért lehet hozzájutni. Ebben egyedül a metálfényezés nincsen benne, így kijelenthető, hogy ez a legjobb ár-érték arányú modell a mezőnyben.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo