Audi A4: Szinteltolás!

Az Audi az utóbbi időben nagyon ráérzett valamire, autói már nemcsak műszaki tartalmukkal villantanak, hanem merész, sportos formavilágukkal is elkápráztatnak. Az A4 markáns, karakteres autó lett, nagyobb veszélyt jelent a BMW és a Mercedes prémium modelljeire. Tessék komolyan venni!

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az R8 óta tudjuk, hogy az Audi dizájn tekintetében jó csapásirányt választott. Az új, nyolcadik generációs A4-es is teljesen új köntöst kapott, mely erőteljes érzelmeket vált ki a szemlélőből.

Izgalmas részletek

A karosszéria lendületes vonalvezetésű, tele izgalmas részletekkel. A fémtest minden irányban gyarapodott: az új A4 12 centiméterrel hosszabb elődjénél (4703 mm), jelentősen szélesebb nála (1826 mm, rekordérték), tengelytávja pedig az Audi A6-éval vetekszik (2808 mm). Ezekkel a paraméterekkel a középkategória termetesebb modelljei közé került be, s ez az egyik legfontosabb előrelépés, gondoljunk csak az előd szűkös helykínálatára. Ha pocsék autó lenne, a formája akkor is eladná. Külseje telitalálat: nyúlánk, széles és áramvonalas (légellenállási együtthatója 0,27!). A tetőív elnyújtott, kupészerű. Profilból két markáns vonal is felfedezhető a kasztnin, egyik az alul végigfutó, hátrafelé emelkedő "Dynamic line", másik az ablakok alatti "tornádóvonal", mely pontosan a lámpák középvonalába fut be, és körbeöleli az autót. Az első lökhárító alaphelyzetében is a sportos S modellekére hajaz, a singleframe hűtőrács pedig széles, és alacsony. Rendkívül karakteres elemei az autónak a fényszórók; az R8-on bevezetett, nappali fényt nyújtó diódacsík pedig komoly fellépést kölcsönöz a limuzinnak.

Ahogy az lenni szokott, a karosszéria hossznövekedése a hátsó lábtérre és a csomagtérre hatott pozitívan; előbbi 36 milliméterrel bővült, míg a sima oldalfalainak köszönhetően kiválóan rakodható poggyásztér 480 literesre gyarapodott. Elöl nem nagyobb a helykínálat, mint az elődmodellben - volt, aki szerint ez az A4 elöl szűkebb -, talán csak széltében érezni tágasabbnak az autót. Ez az Audi is körbeöleli a sofőrt, de szó sincs helyszűkéről. Az üléshelyzet sportosan alacsony, csakúgy, mint a szélvédő, a kocsi elejét és hátulját nem lehet érzékelni. Tesztautónkban az ülőlap meredekségét és magasságát is elektromosan lehetett állítani. Amikor eltaláltam a számomra ideális konfigurációt, nagyon jól érzem magam a sofőrülésben! Tökéletes az ergonómia, kézre esik a váltó, a kormány, s a bal könyökömet is jól meg tudom támasztani. Nagyméretűek és kényelmesek az ülések, s a magasabbak is jól elférnek az autóban. Bevásárlásnál újabb meglepetést okoz az autó, a mély hátsó üreg csak úgy nyeli a szatyrokat. Ha a 480 liter mégsem lenne elegendő, az üléstámlákat le lehet hajtani, és kétszeresére nő a raktér.

A műszerfalat az aktuális Audi-dizájn szerint építették meg, nem túlzottan izgalmas és fantáziadús, inkább az átláthatóságot és az ergonómiát tartja szem előtt. Persze este kiválóan mutatnak a piros háttér-világítású műszerek. Az opciós MMI multimédiás rendszer kezelése élvezetes - ez nem újdonság. A tekerhető-nyomkodható kontroller praktikus, a rádióadók között például így a legegyszerűbb válogatni. Nagyon jók a hüvelykujjunkkal tekerhető hangerőállító és menüléptető gombok a kormányon. Számtalan színben és dekorációval kérhető az utastér. A tesztautó mandulabézs kárpitozást és kőrisfa berakásokat kapott az elegáns, mély, tengerkék gyöngyház külső fényezéshez. Én biztosan fehérben, 18 colos kerekekkel és alumíniumos hangulatú belsővel rendelném az autót, de bennem még sportszív dobog. Egyébként a felhasznált anyagok kiváló minőségűek, tipikusan audisok, megközelítik az A6-os szintjét.

Hat liter alatt az átlag

Az új A4 masszívan megépített, gondosan összerakott autó, menet közben érezni, hogy elődjénél is szilárdabb és biztonságosabb, szigetelési színvonala pedig minden szintet meghalad: csak egy süketszobáéhoz mérhető. A kategóriában valószínűleg nincsen nála jobban szigetelt autó. Az utca zajából alig szűrődik be valami, autópályán is suttogva lehet benne beszélgetni. A 143 lovas 2,0 TDi motor zaját minimálisra csökkentették, dízeles vibrálás sincsen. A kuplung és a váltó a megszokottnál keményebben jár, igaz, előbbit indulásnál kicsit csúsztatni kell a lefulladás elkerülésének érdekében, de a dolog hamar elsajátítható. Összességében nyugtató hatással van az emberre a középkategóriás Audi, stresszes üzletembereknek ideális választás lehet.

Az A4 leheletfinoman rugózik, és észrevétlenül falja a kilométereket. A harmadik generációs, piezo befecskendezőkkel ellátott dízelmotor 1750-es fordulatszámon adja le 320 newtonméteres nyomatékát, a gyorsulás e motorral 9,4 másodperc százra, a végsebesség pedig 215 kilométer/óra. Ennél igazán nem kell több, az A4 könnyedén tartja a 160-170-es utazótempót, és étvágya is szerény. A hatfokozatú manuális váltóval 6,5-7 liter közötti üzemanyagot éget el 100 kilométerenként. Aki vidékről jár be a fővárosba, s autópályán betartja a megengedett sebességet, 6 liter alatti átlagfogyasztással számolhat.

A legnépszerűbb A4 változat minden bizonnyal a 143 lóerős 2.0 TDI lesz Magyarországon, mely 7 950 000 forintos árcédulájával a modellkínálat legolcsóbb darabja. Persze már így is drága, s néhány fontos extrával 10 millió forint fölé srófolható az ára. Aki ennyi pénzt tud szánni egy középkategóriás prémium autóra, jól nézze meg magának az új Audi A4-est.

Megjelent a Piac és Profit magazin márciusi számában. További tesztek az Autóblog.hu-n, ahol még több Audi-tesztet és fotógalériát is talál!

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo