A legszebb felső-középkategóriás limuzinok képzeletbeli rangsorában az új Citroen C5-ös biztosan dobogós, ha nem első helyezett lenne. Áramvonalas, lapos, így nem tűnik olyan hatalmasnak, mint amilyen valójában. Pedig 4,78 méter hosszú, és tükrök nélkül 1,86 méter széles. Hosszú motorházteteje, nagy első túlnyúlása és rövid fara van, egyébként amolyan egy darabból öntött, németes tömb. Az eddigi legjobban sikerült PSA orr-részt kapta; a nyújtott fényszórók, a széles alsó légbeömlő nyílás és a márkajelből megformált hűtőrács azonnal felismerhetővé teszi. Szépen ível a tető, s hátul még egy harmadik oldalablakpárt is találunk. Sokat dobnak a megjelenésen a 18 hüvelykes felnik és a krómozás. Felfedezhetjük a védjegynek számító, alul homorú, felül domború hátsó ablakot is, mely a szélvédősök rémálma. Nagyon jól néznek ki a piros burájú hátsó világítótestek, és a csomagtér-fedél kialakítása is különösen szép.
Az újító kedv meglátszik
Az utastér is metamorfózison ment keresztül, ég és föld a különbség az előző generációs modell és e között. Igaz, a csúcsmodellt hoztuk el tesztre, de általában véve a C5-öst immár áthatja a prémiumautós érzet. Esztétikus és kifinomult a műszerfal, s nemcsak ránézni jó, tapintani is az. Dominálnak a puha borítású felületek, szorosak az illesztések. Kartávolságban sehol egy barátságtalan műanyag. Jó ízléssel válogatták össze a - szálcsiszolt és krómozott, fémhatású - dekorelemeket is. Az újító kedv meglátszik a műszerfalon: a látványos, fő műszeregységet különválasztották a műszerfal többi részétől, s a középkonzol is önálló életet él. A sebességmérő műszerbe integrált központi kijelzőn jelennek meg a fedélzeti számítógép adatai, de kívánságra digitális sebességmérő is előhívható. A rögzített közepű kormánykerék szériatartozék, a leggyakrabban használt vezetést segítő és kényelmi berendezések kezelőgombjait mind ide költöztették. A Citroen szisztémájánál vannak egyszerűbben használható fedélzeti irányító rendszerek is, melyek kevesebb gombbal vezérelhetők, de az egész mégis jól működik, és hamar megszokható.
Remek darabok az ülések is, jól néznek ki, kényelmesek, és határozottan fogják a testet. A legjobb dolga a sofőrnek van: tökéletes fogású kormány van előtte, ülésébe fűtést és masszázsfunkciót is építettek, mely menet közben gyúrja a derekat és az alsó háti részt. Nagyon szórakoztató. Viszont nem voltam elégedett a pedálok elhelyezésével és az ajtókönyöklővel sem. Előbbieket túlságosan előre helyezték, utóbbi pedig egyszerűen nem esik "könyökre", és keskeny. A Mercedesek és Audik ergonómiai tökéletességét nehéz elérni. A 2,82 méteres tengelytáv ellenére az új C5-ben hátul nincs akkora hely, mint például a Ford Mondeóban vagy a Mazda6-ban - az előd talán szellősebb volt -, de azért nem kell nyomorogni. Biztosan azért, mert túl hosszú az orra, de a C5 csomagtere alulmarad a versenyben. 439 liter édeskevés ebben a kategóriában. Természetesen van sízsák, és a hátsó padsor is osztottan dönthető, ahogy az ma már kötelező.
A teljes cikket a Piac és Profit Magazin októberi számában olvashatja