Autóteszt: a rangidős Honda

A kívül-belül felfrissített Honda CR-V minden területen remekel: divatos, tágas, kényelmes, finom a rugózása, és repeszt, köszönhetően a dupla turbós 1,6-os dízelmotornak.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A Honda CR-V a Honda európai zászlóshajója. A többcélú jármű gazdag felszereltséggel, akár összkerékhajtással és kilencfokozatú automata váltóval is konfigurálható.

Kép:Demcsák Gergely

Az aktuális modell a 2011-ben bemutatott negyedik nemzedék frissített verziója. A kompakt kategóriából kilógó, 4,6 métert meghaladó hosszhoz csaknem 1,7 méteres magasság és rövid, 2630 milliméteres tengelytáv társul, a karosszéria arányai tehát nem mondhatók ideálisnak, az autó mégsem hat esetlennek. A terjedelmes karosszéria harmóniáját csak az oda nem illő szürke lökhárítóbetétek (opció), a hátsó tetőlégterelő szárny és az ugyancsak extrának számító oldalfellépők csorbítják. Ez utóbbiak rontanak – a 16,5 centiméteres hasmagasság révén amúgy is korlátozott – terepjáró képességeken.

A CR-V azonban a kategória egyik legnagyobb utasterével bír, ebben a versenyszámban csak a Nissan X-Trail és a Toyota RAV4 képes labdába rúgni mellette. Csomagtere pedig egyenesen a legöblösebb a maga 589 literével. Magasan ülünk az autóban, ám a fejtérre a panorámatetővel szerelt változatokban sem lehet panasz. A tervezők a kényelemre helyezték a hangsúlyt: az ülések puhák, szélesek és komfortosak. A CR-V mindkét sorában kellemes az utazás, még a hátul középen ülő utas sem panaszkodik a közel vízszintes padló miatt. A lábtér hatalmas, és a hátsó üléstámlák meredeksége is ergonomikus. A praktikus gumitálcával bélelt csomagtartó egy mozdulattal sík padlójú raktérré alakítható.

Adatok
  • Méretek (h., sz., m., ttáv): 4605/1820/1685/2630 mm
  • Teljesítmény: 118 kW/160 LE 4000 ford./percnél
  • Nyomaték: 350 Nm 2000 ford./percnél
  • Gyorsulás 0–100 km/órára: 9,6 mp
  • Csúcssebesség: 202 km/óra
  • Saját tömeg: 1690 kg
  • Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 5,3/4,7/4,9 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 6,9 l/100 km
  • Üzemanyag: 58 liter
  • Csomagtér: 589/1669 liter
  • Alapár (CR-V 1,6 i-DTEC Executive): 11 099 000 forint
  • Tesztautó ára: 11 634 000 forint
Az Executive csúcskivitelű CR-V minden földi jót felvonultat. A motoros bőrülések, a tetőablak, az érintőképernyős navigáció egytől egyig az alapellátmány részei, az egyedüli extra a Honda Sensing biztonsági rendszer, amely magában foglalja a ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszert és az ütközés erejét mérséklő fékrendszert, a táblafelismerőt és a holttérfigyelőt, a sávelhagyásra figyelmeztető és sávtartó asszisztenst, továbbá az adaptív sebességrögzítőt. Utóbbi kettő a kormányról vezérelhető, akárcsak a fedélzeti számítógép és a műszerfal felső részébe integrált kijelző.

A műszerpulton keverednek a modern és a hagyományos megoldások. Az anyag- és összeszerelési minőség remek, a vezetőhely ergonómiája kiváló, a két képernyős középső kialakítás azonban átgondolatlan. A kilométeróra közepébe illesztett, kissé idejétmúlt folyadékkristályos kijelző és a Google Android alapú fő érintőképernyő kettőse bőven lefed minden funkciót, nincs szükség egy harmadikra is, amely ráadásul meg is bontja a pult egységét. A kezelhetőség a temérdek funkció miatt kissé nehézkes, az új applikáció alapú infotainment rendszer pedig, bár sokat tud és testre szabható, nem elég érzékeny és gyors, emellett nagyon elvonja a figyelmet a vezetéstől.

A megújult Honda CR-V leginkább az új 1,6 literes dupla turbós dízelmotorja miatt izgalmas, ami a 2,2 literes egységet küldte nyugdíjba. 160 lóerőt és 350 newtonméter nyomatékot ad le, így lelkesen mozgatja az 1,7 tonnás, összkerékhajtású autót, miközben a köbcentiméterek hiányát sem érezni rajta. A kétturbós rendszernek köszönhetően már 1500-as fordulatszámtól van nyomatéka az autónak, és nagyjából 4000-ig lendületesen gyorsul. Az 1,6-os CR-V méretét meghazudtolóan képes megindulni, és előzéskor is megnyugtatóan húz. Fogyasztása azonban köszönőviszonyban sincs a gyári adatokkal, csak nagy óvatossággal vihető 7 liter alá. A hozzá kapcsolt hatfokozatú kézi váltó hondásan korrekt, de talán az új kilencfokozatú automata jobban passzolna hozzá. Finom rugózásával viszont belopja magát a szívünkbe: magabiztosan lép át a kátyús, gödrös utakon, szinte észrevétlenül vasalja ki az úthibákat.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo