Az új Opel Astra K forradalmi változásokat hozott a típus történetében. Bár öt centiméterrel rövidebb elődjénél, tágasabb utasteret kínál, és – modelltől és felszereltségtől függően – akár 200 kilogrammal könnyebb, ami az egyliteres háromhengeres erőforrással szerelt változatnál különösen érvényesül. Tömeg szempontjából tehát a kategória élvonalába került, immár egy lapon említhető a Golffal és az A3-mal. Emellett nagyon szép autó. A dísztárcsákkal és halogénlámpákkal szerelt bázismodell is hatásos, a kompaktok többségénél látványosabb, atletikusabb megjelenésű. Elölről az átrajzolt, dupla keresztléces hűtőmaszkjáról és markáns fényszóróiról, oldalról a kilincsek magasságában futó karaktervonaláról és a fekete C oszlop révén lebegő hatású tetejétől válik emlékezetessé. A dizájnhoz illeszkedő szép vonalú hátsó lámpák LED-es kivitelben különösen lenyűgözőek.
Az autó hossza 4,37 méter, így öt centiméterrel rövidebb a J modellnél, és alacsonyabb is nála 2,5 centiméterrel. Ellenben 1,8 méternél is szélesebb, tengelytávja pedig bőséges. Elöl természetesen nagy a hely, és a hátsó lábtér is 35 milliméterrel nőtt: 185 centiméteres magasságommal bőven elfértem magam mögött, s az üléspad, illetve támla dőlésszöge is kényelmes. Fejtér is van bőven, ami a kupés tetővonalból elsőre nem következik. A csomagtér viszont csalódást okozott. A katalógusban feltüntetett 370 liter a nagyon magas padló miatt nem tűnik hihetőnek.
- Méretek (h., sz., m., ttáv): 4370/1809/1485/2662 mm
- Hengerűrtartalom: 998 cm3
- Teljesítmény: 77 kW/105 LE 5000 ford./percnél
- Nyomaték: 170 Nm 1800–4250 ford./percnél
- Gyorsulás 0–100 km/órára: 11,2 mp
- Csúcssebesség: 200 km/óra
- Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 3,9/5,2/4,4 l/100 km
- Tesztfogyasztás: 6,5 l/100 km
- Csomagtér: 370/1210 liter
- Saját tömeg: 1273 kg
- Üzemanyag: 48 liter
- Alapár: 5 480 000 forint
- Tesztautó ára: 6 151 000 forint
A Szentgotthárdon készülő, új generációs, egyliteres, háromhengeres turbómotorral szerelt változatot teszteltük, amely 105 lóerőt és 170 newtonméter nyomatékot mozgósít. Az 1,4 literes, 100 lovas szívó alapmotorral szemben számos előnnyel bír, de nagyon drága, 330 ezer forint a felára, a 125 lovas 1,4-es turbó viszont csupán 20 ezer forinttal kerül többe. Kiváló aggregát, háromhengeres motor sosem volt még ennyire csendes, finom járású és nyomatékos. Bámulatosan jól viszi az Astrát, amely az új architektúrának köszönhetően ebben a konfigurációban csupán 1273 kilogrammot nyom. A motornak körülbelül 1500-as fordulatszámtól van nyomatéka, amit sokáig, 4500-as fordulatszámig fenntart. Vibrációja gyakorlatilag nincs, és remekül szigetelték, jellegzetes hangja csak 5000-es fordulatszám körül jön elő. Könnyen pörög fel, és lendületesen gyorsítja az autót. Maradéktalanul megfelel a hétköznapokra. A hozzá társított ötfokozatú váltó is remek, pontosan és gyorsan kapcsolható, áttételei ideálisak.
Összességében az Astra élvezetesen vezethető autóvá vált. Rengeteg súlyfeleslegtől szabadult meg, mozgékony lett, és már az alapmotorokkal is jól megy. Továbbra is megkérik az árát: 4,85 millió forint a legolcsóbb, de egy élhető felszereltségűért már több mint hatmillió forintot kell fizetni.
Korábbi autótesztjeinkért kattintson ide, vagy látogasson el az Autoblog.hu oldalra!