Autóteszt: Hatásos belépő

A szakma az Év Autójának választotta az új Opel Astrát, megérdemelten. Az Opel mérnökei egy alapoktól újratervezett autót alkottak, ami szebb, tágasabb, és elődjénél élvezetesebben vezethető. Az egyliteres alapmotorral is zseniális.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az új Opel Astra K forradalmi változásokat hozott a típus történetében. Bár öt centiméterrel rövidebb elődjénél, tágasabb utasteret kínál, és – modelltől és felszereltségtől függően – akár 200 kilogrammal könnyebb, ami az egyliteres háromhengeres erőforrással szerelt változatnál különösen érvényesül. Tömeg szempontjából tehát a kategória élvonalába került, immár egy lapon említhető a Golffal és az A3-mal. Emellett nagyon szép autó. A dísztárcsákkal és halogénlámpákkal szerelt bázismodell is hatásos, a kompaktok többségénél látványosabb, atletikusabb megjelenésű. Elölről az átrajzolt, dupla keresztléces hűtőmaszkjáról és markáns fényszóróiról, oldalról a kilincsek magasságában futó karaktervonaláról és a fekete C oszlop révén lebegő hatású tetejétől válik emlékezetessé. A dizájnhoz illeszkedő szép vonalú hátsó lámpák LED-es kivitelben különösen lenyűgözőek.

Kép:PP/DemcsákGergely

Az autó hossza 4,37 méter, így öt centiméterrel rövidebb a J modellnél, és alacsonyabb is nála 2,5 centiméterrel. Ellenben 1,8 méternél is szélesebb, tengelytávja pedig bőséges. Elöl természetesen nagy a hely, és a hátsó lábtér is 35 milliméterrel nőtt: 185 centiméteres magasságommal bőven elfértem magam mögött, s az üléspad, illetve támla dőlésszöge is kényelmes. Fejtér is van bőven, ami a kupés tetővonalból elsőre nem következik. A csomagtér viszont csalódást okozott. A katalógusban feltüntetett 370 liter a nagyon magas padló miatt nem tűnik hihetőnek.

Adatok
  • Méretek (h., sz., m., ttáv): 4370/1809/1485/2662 mm
  • Hengerűrtartalom: 998 cm3
  • Teljesítmény: 77 kW/105 LE 5000 ford./percnél
  • Nyomaték: 170 Nm 1800–4250 ford./percnél
  • Gyorsulás 0–100 km/órára: 11,2 mp
  • Csúcssebesség: 200 km/óra
  • Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 3,9/5,2/4,4 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 6,5 l/100 km
  • Csomagtér: 370/1210 liter
  • Saját tömeg: 1273 kg
  • Üzemanyag: 48 liter
  • Alapár: 5 480 000 forint
  • Tesztautó ára: 6 151 000 forint
Remekbe szabott a vezetőhely, áttekinthető, rendezett és szép a műszerfal. Körös-körül jó minőségűek az anyagok, a műszerfal felső része kifejezetten puha, s a kevésbé elérhető részeken sem futunk bele kellemetlen, kopogós felületekbe. Kemény tömésűek és mindenhol támasztanak az ülések, jó fogású a kormány, prímán tenyérbe simul a váltógomb, s a magas minőségérzetben szerepet játszanak a kellemes tapintású, gumírozott gombok és kezelőszervek csakúgy, mint az ízléses dekorbetétek. Az Astra a kezelési koncepció tekintetében is nagyot lépett előre. Csak a legszükségesebb kapcsolókat és gombokat hagyták meg, az infotainment funkciók zömét az érintőképernyőre telepítették, ami jó grafikájú, gyors, egyszerűen kezelhető. A volán gombjaival a tempomat és a fedélzeti számítógép vezérelhető, és pillanatok alatt kitanulható. Egyetlen területbe lehet belekötni: nem alakítottak ki benne elegendő tárolóhelyet.

A Szentgotthárdon készülő, új generációs, egyliteres, háromhengeres turbómotorral szerelt változatot teszteltük, amely 105 lóerőt és 170 newtonméter nyomatékot mozgósít. Az 1,4 literes, 100 lovas szívó alapmotorral szemben számos előnnyel bír, de nagyon drága, 330 ezer forint a felára, a 125 lovas 1,4-es turbó viszont csupán 20 ezer forinttal kerül többe. Kiváló aggregát, háromhengeres motor sosem volt még ennyire csendes, finom járású és nyomatékos. Bámulatosan jól viszi az Astrát, amely az új architektúrának köszönhetően ebben a konfigurációban csupán 1273 kilogrammot nyom. A motornak körülbelül 1500-as fordulatszámtól van nyomatéka, amit sokáig, 4500-as fordulatszámig fenntart. Vibrációja gyakorlatilag nincs, és remekül szigetelték, jellegzetes hangja csak 5000-es fordulatszám körül jön elő. Könnyen pörög fel, és lendületesen gyorsítja az autót. Maradéktalanul megfelel a hétköznapokra. A hozzá társított ötfokozatú váltó is remek, pontosan és gyorsan kapcsolható, áttételei ideálisak.

Összességében az Astra élvezetesen vezethető autóvá vált. Rengeteg súlyfeleslegtől szabadult meg, mozgékony lett, és már az alapmotorokkal is jól megy. Továbbra is megkérik az árát: 4,85 millió forint a legolcsóbb, de egy élhető felszereltségűért már több mint hatmillió forintot kell fizetni.

Korábbi autótesztjeinkért kattintson ide, vagy látogasson el az Autoblog.hu oldalra!

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo