Mercedes-Benz A 200: a kiscsillag

A Kecskeméten gyártott Mercedes-Benz A osztály a piac egyik legfejlettebb kompakt modellje, a csillagos márkánál az új, high-tech vonalat képviseli. Az autó a fiatalokat szólítja meg, formáját és menettulajdonságait tekintve is dinamikus, már az alapmotorral is rendkívül jól megy.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az A osztály 1997-ben az első Mercedes modell volt a márka számára addig szűz területnek számító kompakt kategóriában. A magas építésű A osztály mindössze 3,6 méter hosszú volt, ám ahhoz képest igen tágasnak bizonyult. 2004-ig 1,1 millió darabot adtak el belőle, míg a második nemzedékből valamivel kevesebbet, egymilliót. 2012-ben a már hagyományos felépítésű harmadik generációs modell hozott formailag gyökeres változást, és a tavaly bemutatkozott negyedik generáció is ezt, a fiatalos, dinamikus irányvonalat viszi tovább.

Kép: PP, Fotó: Archív

Érzelmes és sportos formanyelv

A CLS modellel bevezetett kategória autóinak hossza meghaladja a 4,4 métert, de a megnövelt tengelytáv és az átdolgozott karaktervonal miatt optikailag még hosszabbnak hat. Az általunk tesztelt modell a kategória legáramvonalasabb autója: az alaktényezője csupán 0,25. A motorháztető az elődmodelléhez képest előrefelé jobban lejt, a keskeny LED-es fényszórókkal együtt szúrós tekintetet létrehozva. Az A osztályhoz akár 19 colos kerekek is kérhetők. A tesztautó 16-os téli szettje mulatságosan kicsinek tűnt a kocsihoz képest, viszont pozitívan hatott a menetkomfortra.

Beülve az autóba meglehetősen rendhagyó kép fogad bennünket. A dizájn és a kezelési koncepció egyedi, a kompakt mezőnyben még csak ehhez hasonlóval sem lehet találkozni. A széles képernyős, digitális cockpit alapfelszerelés. Három konfigurációban választható, a tesztautóban két 26 centiméter átmérőjű képernyőt illesztettek össze. A kétlépcsős műszerfalon a turbinaoptikájú szellőzőrostélyok a sportos összhatást erősítik. A két képernyő tartalma testre szabható, a fő műszeregység a kormánykerék bal, míg a jobb oldali kijelző a jobb füléről vezérelhető.

Mesterséges intelligenciával felszerelve

A vezérlőkkel rengeteg mindent lehet szabályozni, sajnos leginkább érintésérzékeny felületekről, ami nem a legkényelmesebb, és sokszor pontatlanul működik, elvonva a vezető figyelmét az útról. Emellett a kategória egyik innovációjaként a beépített mesterséges intelligencia is használható. A „Hey Mercedes!” felszólítással a hangutasításos rendszerben találjuk magunkat. A rendszer egyelőre nem tud magyarul, és jelenleg azokat a funkciókat képes ellátni, amelyek nem igényelnek online kapcsolatot, amúgy remekül működik. Az új A osztály egyértelműen az okoseszközöket készségszinten kezelő Y generáció autója, digitális kezelési koncepciójával, temérdek funkciójával és beállításával valóságos Kánaán, de érdemes, amit lehet, indulás előtt testre szabni.

Meglátásom szerint még mindig a tekerő/nyomógombos megoldás a legjobb egy autóban.
Kívül-belül tágasabb
Mercedes E-osztály: a meseautó
Szemrevaló kocsi az új Mercedes E-osztály, a kupé változat pedig egyenesen szívdöglesztő. Lebilincselő külsejéhez csodálatos belső tér és selymesen duruzsoló hathengeres motor párosul, ami azt eredményezi, hogy a luxuskupék mezőnyében ma nem találni vonzóbbat az E-kupénál.
Az A osztály helykínálat terén is nagyot lépett előre, elöl kevésbé passzentos, és immár hátul sem büntetés tartózkodni. Van elegendő láb- és fejtér hátul is, emellett a be- és kiszállás is könnyebb. A csomagtér is bővült, mégpedig 29 literrel, így már 370 literes. A két részre osztott hátsó lámpatesteknek köszönhetően a nyílás 20 centiméterrel szélesebb, miközben a csomagtérpadló 11,5 centiméterrel hosszabb. Az anyagminőség és az összeszerelés is elsőrangú, ami egy Mercedestől elvárható. Emellett prímák az ülések, s a vezetői pozíció is komfortosan testre szabható.

A Mercedes-Benz A 200-ban – nevével ellentétben – nem 2 literes benzinmotor teljesít szolgálatot, hanem csupán egy 1,33 liter lökettérfogatú, a Renault-val közösen fejlesztett egység, amit például a Nissan Qashqaiba is beépítenek. Az apró benzines remek darab, a kompakt Mercedesben is megállja a helyét, sőt, nem várt dinamizmussal mozgatja azt. 163 lóerőt és 250 newtonmétert tud, és mindössze nyolc másodperc alatt gyorsít százra. Ereje és rugalmassága minden helyzetben meggyőző, s a fogyasztása is visszafogott. Ám méltatlanul hangos, 3500-as fordulatszám fölött nagyon lármázik, ráadásul a hozzá kapcsolt új, hétfokozatú dupla kuplungos váltómű sem a legkifinomultabb. Nehéz például rántás nélkül elindulni, a gázpedál lenyomása csak kis idő elteltével vált ki reakciót, akkor viszont vehemenset. Hidegben a fokozatváltások is darabosak lehetnek.

Az új Mercedes-Benz A osztály a piac egyik legszebb és legfejlettebb modellje, tömve csúcstechnológiás berendezésekkel és biztonsági rendszerekkel. Kecskeméten gyártják, de kifejezetten drága autó, az extrákkal növelt ára pedig a jól felszerelt középkategóriás modellek mezőnyébe emeli.

Mercedes-Benz A 200
  • Méretek (h., sz., m., ttáv): 4419/1796/1440/2729 mm
  • Hengerűrtartalom: 1332 cm3
  • Teljesítmény: 120 kW/163 LE 5500 ford./percnél
  • Nyomaték: 250 Nm 1620 ford./percnél
  • Gyorsulás 0–100 km/órára: 8 mp
  • Csúcssebesség: 225 km/óra
  • Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 6,7/4,4/5,6 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 7,2 l/100 km
  • Üzemanyag: 43 liter
  • Saját tömeg: 1375 kg
  • Csomagtér: 370/1210 liter
  • Alapár (A 200 7G-DCT): 10 325 000 forint
  • Tesztautó ára: 13 112 750 forint

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo