Az Opel Astra Sports Tourer a kategória legnagyobb testű autója, bár áramvonalas alakja miatt ez első ránézésre nem látszik. Pedig 4,7 méter, 28 centiméterrel hosszabb az ötajtós Astránál és négy centiméterrel a négyajtós szedánnál. A jelentős hosszhoz tetemes, 1,8 méteres szélesség és több mint 1,5 méteres magasság tartozik. Belül viszont messze nem olyan tágas, mint amire számítanánk. Mindkét sorban kimért a fejtér (a napfénytető is centimétereket vesz el), a hátsó lábtér szűkös, és az ajtónyílás is kicsi. Csak átlagos testmagasságúak férnek el kényelmesen egymás mögött. A csomagtér azonban térfogatával megközelíti az Insigniájét, sőt bővítve le is körözi azt.
A minőség és a kifinomultsága nem hagy kívánnivalót maga után, pláne az ízléses, perforált, sötét- és világosbarna bőrkárpittal. Az anyagok és az illesztések mindenhol átlag feletti minőségűek, s ahol lényeges – többek között a műszerfalon –, ott puha tapintásúak is. Keményebb műanyagokkal csak az alsó régióban találkozunk. Tipikusan opeles a műszerpult, temérdek funkcióval, némi zongoralakk betéttel, illetve krómozással megtámogatva. A még a régi iskola szerinti infotainment rendszer lelke a középső érintőképernyő, amely logikus magyar menürendszert kapott, és könnyedén vezérelhető. Nagyon jó a navigáció, a Bluetooth, és szépen szól a hifi. A J Astra nagyon gazdagon felszerelhető, e tekintetben semmivel sem marad el a német prémium triótól. A biztonsági, kényelmi extrákból, továbbá vezetői asszisztensrendszerekből is teljes a választék, s az egyes tételek nem is kerülnek nagyon sokba.
Tesztünk igazi apropója azonban a szentgotthárdi üzemben gyártott friss, 1,6 literes motorcsalád gázolajos tagja, amely később az Astra 1,7-es motorjait fogja nyugdíjba küldeni. Az 1,6 literes, négyhengeres egység erősebbik változata 136 lóerőt és 320 newtonméter nyomatékot ad le, osztálya legnagyobb fajlagos teljesítményét nyújtva. A modern alumíniumblokknak jó a hangja, kulturáltan jár, és már alacsony fordulattól húz, azonban az ígért fogyasztási értékeket képtelen hozni. Mi 6,3 literes átlagot mértünk, amely a visszafogott vezetési stílus ismeretében egy picit sok, és több mint két literrel magasabb a katalógusértéknél. Pedig tartozik hozzá start/stop rendszer is, amely észrevétlenül és profin teszi a dolgát. Emellett a 136 lovas egység néhány lóerőt le is tagadhatna, ami a modell nagy tömegének következménye. Körülbelül úgy viszi az autót, mint egy 120 lóerős hajtómű, s az előzéseknél kéri a visszakapcsolást. Ettől függetlenül ajánlható darab, aki pedig nagyobb kraftra vágyik, válassza a 2 literes, 165 vagy 195 lovas egységet, igaz, jelentős felárért. A hatgangos manuális váltó kiváló darab, hosszú hatodik fokozata (a főtengely 2200-at forog 130-nál) pedig az Astrát ideális autópályázóvá teszi. Mindehhez elképesztően jó a Flex Ride adaptív futómű és az adaptív fényszórórendszer is, új autó konfigurálásakor ezt a két tételt mindenképpen érdemes kipipálni. Normál módban is kényelmes az Astra kombi rugózása, nincs szükség a még lágyabb Tour beállításra, az úthibák és keresztbordák nem zökkenik ki a nyugalmából. A kocsi a pontos, sok visszajelzést adó kormányával is elnyeri a bizalmunkat.
Az Astra Sports Tourer az új 1,6 literes, 136 lovas CDTI motorral egyáltalán nem olcsó. Enjoy felszereltségtől, 6 480 000 forinttól kapható, a csúcs Cosmo felszereltséggel 6 810 000 forintért lehet a miénk. Az impozáns hosszúságú extralistából szemezgetve azonban eljuthatunk 9 millióig is, amiért már ugyancsak gazdagon konfigurált, középkategóriás autót kapni.