Autótesz: magyar szívvel

Az Opel Astra Sports Tourer nem új modell, sőt már egy időszakos frissítésen is átesett, most azonban új erőforrásai miatt ismét érdemes a figyelemre. Egy teljes felszereltségű példányt teszteltünk a Szentgotthárdon készülő új generációs, 136 lóerős 1,6 literes turbódízel motorral.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az Opel Astra Sports Tourer a kategória legnagyobb testű autója, bár áramvonalas alakja miatt ez első ránézésre nem látszik. Pedig 4,7 méter, 28 centiméterrel hosszabb az ötajtós Astránál és négy centiméterrel a négyajtós szedánnál. A jelentős hosszhoz tetemes, 1,8 méteres szélesség és több mint 1,5 méteres magasság tartozik. Belül viszont messze nem olyan tágas, mint amire számítanánk. Mindkét sorban kimért a fejtér (a napfénytető is centimétereket vesz el), a hátsó lábtér szűkös, és az ajtónyílás is kicsi. Csak átlagos testmagasságúak férnek el kényelmesen egymás mögött. A csomagtér azonban térfogatával megközelíti az Insigniájét, sőt bővítve le is körözi azt.

A minőség és a kifinomultsága nem hagy kívánnivalót maga után, pláne az ízléses, perforált, sötét- és világosbarna bőrkárpittal. Az anyagok és az illesztések mindenhol átlag feletti minőségűek, s ahol lényeges – többek között a műszerfalon –, ott puha tapintásúak is. Keményebb műanyagokkal csak az alsó régióban találkozunk. Tipikusan opeles a műszerpult, temérdek funkcióval, némi zongoralakk betéttel, illetve krómozással megtámogatva. A még a régi iskola szerinti infotainment rendszer lelke a középső érintőképernyő, amely logikus magyar menürendszert kapott, és könnyedén vezérelhető. Nagyon jó a navigáció, a Bluetooth, és szépen szól a hifi. A J Astra nagyon gazdagon felszerelhető, e tekintetben semmivel sem marad el a német prémium triótól. A biztonsági, kényelmi extrákból, továbbá vezetői asszisztensrendszerekből is teljes a választék, s az egyes tételek nem is kerülnek nagyon sokba.

Tesztünk igazi apropója azonban a szentgotthárdi üzemben gyártott friss, 1,6 literes motorcsalád gázolajos tagja, amely később az Astra 1,7-es motorjait fogja nyugdíjba küldeni. Az 1,6 literes, négyhengeres egység erősebbik változata 136 lóerőt és 320 newtonméter nyomatékot ad le, osztálya legnagyobb fajlagos teljesítményét nyújtva. A modern alumíniumblokknak jó a hangja, kulturáltan jár, és már alacsony fordulattól húz, azonban az ígért fogyasztási értékeket képtelen hozni. Mi 6,3 literes átlagot mértünk, amely a visszafogott vezetési stílus ismeretében egy picit sok, és több mint két literrel magasabb a katalógusértéknél. Pedig tartozik hozzá start/stop rendszer is, amely észrevétlenül és profin teszi a dolgát. Emellett a 136 lovas egység néhány lóerőt le is tagadhatna, ami a modell nagy tömegének következménye. Körülbelül úgy viszi az autót, mint egy 120 lóerős hajtómű, s az előzéseknél kéri a visszakapcsolást. Ettől függetlenül ajánlható darab, aki pedig nagyobb kraftra vágyik, válassza a 2 literes, 165 vagy 195 lovas egységet, igaz, jelentős felárért. A hatgangos manuális váltó kiváló darab, hosszú hatodik fokozata (a főtengely 2200-at forog 130-nál) pedig az Astrát ideális autópályázóvá teszi. Mindehhez elképesztően jó a Flex Ride adaptív futómű és az adaptív fényszórórendszer is, új autó konfigurálásakor ezt a két tételt mindenképpen érdemes kipipálni. Normál módban is kényelmes az Astra kombi rugózása, nincs szükség a még lágyabb Tour beállításra, az úthibák és keresztbordák nem zökkenik ki a nyugalmából. A kocsi a pontos, sok visszajelzést adó kormányával is elnyeri a bizalmunkat.

Az Astra Sports Tourer az új 1,6 literes, 136 lovas CDTI motorral egyáltalán nem olcsó. Enjoy felszereltségtől, 6 480 000 forinttól kapható, a csúcs Cosmo felszereltséggel 6 810 000 forintért lehet a miénk. Az impozáns hosszúságú extralistából szemezgetve azonban eljuthatunk 9 millióig is, amiért már ugyancsak gazdagon konfigurált, középkategóriás autót kapni.

Adatok
Méretek (h., sz., m., ttáv): 4698/1814/1535/2685 mm
Teljesítmény: 102 kW/136 LE 3500–4000 ford./percnél
Nyomaték: 320 Nm 2000 ford./percnél
Gyorsulás 0–100 km/órára: 10,3 mp
Csúcssebesség: 200 km/óra
Fogyasztás (város/országút/vegyes): 4,6/3,6/3,9 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,3 l/100 km
Saját tömeg: 1580 kg
Csomagtér: 500/1550 liter
Alapár (1,6 CDTI 136 LE Enjoy): 6 480 000 forint
Tesztautó ára: 8 312 000 forint

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo