A 2012-ben bemutatott új Mazda6 talán a legszebb középkategóriás autó volt a piacon, s még ma is frissnek hat, pedig a konkurenseknél azóta már lezajlott egy generációváltás. Ha a hatéves modell mellé állunk egy mai példánnyal, azért észre lehet venni a fejlődést.
Talán elölről a leginkább szembetűnő a csiszolás: a hatalmas, háromdimenziósan bordázott hűtőmaszk és a vékonyabb fényszórók vonzzák a tekinteteket, alul pedig több a krómozott részlet. Oldalról a legkevésbé feltűnő, hogy a 2018-as autóval van dolgunk, de a finom íveken nem is lehetett már mit lágyítani. Hátul cizelláltabbak lettek a lámpák, immár krómcsík köti össze őket, és oldalanként egy kipufogóvég mered hátra. Egyszerűen jó a 6-osra nézni bármilyen szögből.
Első osztályú minőség és dizájn
Belül még többet fejlődött a Mazda, pedig eddig is kiemelkedett az általánosan egyszerűnek mondható japán mezőnyből. Az anyaghasználat, az összeszerelési minőség és a dizájn is első osztályú. A gombok nyomáspontja és viselkedése a felső kategóriában is elvárt szintet hozza, a kárpit Alcantara és nappabőr, s a műanyagok is kellően puhák. Az összes érzékszervet pozitív behatások érik. Persze a prémium anyaghasználatot a legmagasabb, Takumi Plus (eddig a Revolution Top volt a csúcs) felszereltségnek is köszönhetjük, amely olyan tételeket is magában foglal, mint a szélvédőkijelző, a fűthető és szellőztethető első ülések, a fűthető kormánykerék, a Bose hangrendszer, az elektromos napfénytető vagy a teljes LED fényszórók. A műszerfalat nemcsak új betétekkel dobták fel, hanem kicserélték az egészet. Nagyobb lett a középső kijelző is, a számlapok között pedig egy színes kijelző kapott helyet.
A 2,2 literes turbódízel aggregátot sikerült úgy továbbfaragni, hogy ne kelljen egy jóval kisebb lökettérfogatú motorra bízni a működést, így 445 Nm nyomaték és 184 lóerő mozgatja a több mint 1,6 tonnás testet. Bár nem vagyok dízelpárti, a kezdeti hidegjárat enyhén érces működését követően úgy elcsendesedik az egység, hogy csak padlógázos gyorsításokkor hallani, hogy ebbe nem benzint kell tölteni a kúton. A futómű tökéletes kompromisszum a sportos és kényelmes utazást egyaránt kedvelők számára, mert kanyarokban méreteit meghazudtolóan tudjuk az íveket szelni, miközben az úthibákon sem pattogunk el. Az elektromos szervokormány sincs agyonkönnyítve, de a 19 hüvelykes kerekeket így is minimális erőkifejtéssel hozhatjuk a kívánt irányba.
Megkönnyíti az ember életét
Nem csak vezetni kellemes, de utazni is élmény a japán szedánban, bár a mai trendeknek megfelelően az ötödik hely inkább dísz, mint kiaknázható placc. A fejtér bőven elegendő itt is, az ülőlap lehetne kissé hosszabb talán, de a lábtérre nem lehet panaszunk. Az 522 literes csomagtér jól pakolható, elég hosszú, viszont nem túl széles. Remek, hogy a kalaptartó együtt emelkedik fel az ajtóval. A mérnökök számos új vezetőiasszisztens-rendszerrel is ellátták a Mazda6-ot, amelyek szerencsére nem viselkednek tolakodóan. Csupán a monitoron megjelenő kamerakép lehetne élesebb. Azt éreztem a teszt során, hogy ez olyan modern autó, amely tényleg arról szól, hogy megkönnyítse az ember életét, ne idegesítse a túlságosan aggódó biztonsági rendszereivel.
A 2,2-es turbódízel erőforrás remekül húz és alacsony fordulaton is nyomatékos, melyet a hatfokozatú automata váltó ki is használ. A szerkezet simán működik, nem rángat, és nem gondolkodik sokat. Pályatempónál egyébként nagyjából 7 liter a fogyasztás (2400-as főtengelyfordulat mellett), városban, rövid távokon lehet 8-9 is, de országúton 5 alá is képes csökkenni. A teszthét vegyes átlaga abszolút visszafogott vezetéssel 5,6 literre jött ki, amely a méreteket, a motor erejét és az automata váltót figyelembe véve nagyon kellemes meglepetés.
Most éri meg venni
Nem mai csirke már a Mazda6, de eddig mindig sikerült annyit csiszolniuk rajta a japánoknak, hogy ne vágyjunk egy teljesen új modellre. A konkurensekkel összehasonlítva egyáltalán nem rossz a Mazda6 Takumi Plus ára, ugyanis 11 426 800 forintért cserébe kapjuk meg azt az autót, melyhez szerencsénk volt, de manuális váltóval 10 856 800, (szívó) benzinesként kézi váltóval pedig 10 236 800 forintért vihetjük haza. A hasonló ellátmányú német konkurensek ennél 2-3 millió forinttal drágábbak. Most éri meg csak igazán Mazda6-ost venni!
Szerző:
Kőrössy Balázs
- Méretek (h., sz., m., ttáv): 4805/1840/1480/2750 mm
- Lökettérfogat: 2191 cm3
- Teljesítmény: 135 kW/184 LE 4500 ford./percnél
- Nyomaték: 445 Nm 2000 ford./percnél
- Gyorsulás 0–100 km/órára: 9,2 mp
- Csúcssebesség: 219 km/óra
- Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 6,2/4,8/5,4 l/100 km
- Tesztfogyasztás: 5,6 l/100 km
- Üzemanyag: 62 liter
- Csomagtér: 522/1664 liter
- Saját tömeg: 1635 kg
- Alapár: 8 039 900 forint
- Tesztautó ára: 11 426 800 forint