A Tarraco a Volkswagen-csoport MQB-A padlólemezére épül, és közvetlen vetélytársánál, a Škoda Kodiaqnál is hosszabbra nyúlik: teljes hossza 4735 mm. Az autó, különösen az orr-rész, a SEAT új formatervezési irányvonalát mutatja. Jellegzetesebb a hűtőrács, a háromszögletű fényszórók pedig mélyebben ülnek. Az autón minden világítótest LED-es, kívül és belül egyaránt. Az utastér tágas, a berendezés pedig letisztult és elegáns – utóbbit az első ízben elérhető nyílt pórusú fabetétek is hangsúlyozzák. A műszerfalon egy 8 colos érintőképernyőt helyeztek el, ami a gesztusvezérlést is támogatja. A fő műszeregység digitális, és 26 centiméter átmérőjű.
A SEAT Tarraco négyféle erőforrással kerül piacra. A két benzinmotor közül a kisebbik a 1,5 literes négyhengeres, 150 lóerős TSI, míg a nagyobbik a 2 literes, 190 lovas egység. Az előbbi hatsebességes kézi váltóval és elsőkerék-hajtással, míg az utóbbi hétsebességes DSG váltóval és négykerék-hajtással párosul. A dízelmotorok két liter lökettérfogatúak és 150, illetve 190 lóerőt tudnak. A 150 lóerős változat elsőkerék-hajtással, hatsebességes kézi váltóval vagy hétsebességes DSG sebességváltóval, továbbá összkerékhajtással érhető el. A nagyobb teljesítményű változatot csak összkerékhajtással és hétsebességes DSG váltóval szerelik. A későbbiekben a Tarraco alternatív hajtással is kapható lesz.
A modell rendelkezik minden, vezetést segítő rendszerrel. Az olyan jól ismert rendszerek, mint a sávtartó vagy a követésitávolság-tartó asszisztens, ami magába foglalja kerékpárosok és a gyalogosok érzékelését is, a szériafelszereltség részét képezik. De opcióként elérhető a holttér-érzékelő, a közlekedésitábla-felismerő, a forgalmidugó-asszisztens, az adaptív távolságtartó automatika, a fényszóró-asszisztens vagy a vészhívó is.
A SEAT Tarracót a martorelli gyárban tervezték és fejlesztették, ám a németországi Wolfsburgban fogják gyártani a Volkswagen Tiguannal és a Tourannal együtt. Előértékesítése idén decemberben kezdődik, s a modell 2019 elején kerül a márkakereskedésekbe.