Érkezik a Tarraco SUV

Decemberben érkezik a SEAT első nagyméretű szabadidő-autója, az akár hét üléssel is felszerelhető Tarraco. Ezzel kiteljesedik a spanyol márka szabadidőautó-családja.

A Tarraco a Volkswagen-csoport MQB-A padlólemezére épül, és közvetlen vetélytársánál, a Škoda Kodiaqnál is hosszabbra nyúlik: teljes hossza 4735 mm. Az autó, különösen az orr-rész, a SEAT új formatervezési irányvonalát mutatja. Jellegzetesebb a hűtőrács, a háromszögletű fényszórók pedig mélyebben ülnek. Az autón minden világítótest LED-es, kívül és belül egyaránt. Az utastér tágas, a berendezés pedig letisztult és elegáns – utóbbit az első ízben elérhető nyílt pórusú fabetétek is hangsúlyozzák. A műszerfalon egy 8 colos érintőképernyőt helyeztek el, ami a gesztusvezérlést is támogatja. A fő műszeregység digitális, és 26 centiméter átmérőjű.

Kép: SEAT

A SEAT Tarraco négyféle erőforrással kerül piacra. A két benzinmotor közül a kisebbik a 1,5 literes négyhengeres, 150 lóerős TSI, míg a nagyobbik a 2 literes, 190 lovas egység. Az előbbi hatsebességes kézi váltóval és elsőkerék-hajtással, míg az utóbbi hétsebességes DSG váltóval és négykerék-hajtással párosul. A dízelmotorok két liter lökettérfogatúak és 150, illetve 190 lóerőt tudnak. A 150 lóerős változat elsőkerék-hajtással, hatsebességes kézi váltóval vagy hétsebességes DSG sebességváltóval, továbbá összkerékhajtással érhető el. A nagyobb teljesítményű változatot csak összkerékhajtással és hétsebességes DSG váltóval szerelik. A későbbiekben a Tarraco alternatív hajtással is kapható lesz.

A modell rendelkezik minden, vezetést segítő rendszerrel. Az olyan jól ismert rendszerek, mint a sávtartó vagy a követésitávolság-tartó asszisztens, ami magába foglalja kerékpárosok és a gyalogosok érzékelését is, a szériafelszereltség részét képezik. De opcióként elérhető a holttér-érzékelő, a közlekedésitábla-felismerő, a forgalmidugó-asszisztens, az adaptív távolságtartó automatika, a fényszóró-asszisztens vagy a vészhívó is.

A SEAT Tarracót a martorelli gyárban tervezték és fejlesztették, ám a németországi Wolfsburgban fogják gyártani a Volkswagen Tiguannal és a Tourannal együtt. Előértékesítése idén decemberben kezdődik, s a modell 2019 elején kerül a márkakereskedésekbe.

Ford Mustang: Amerika megszelidíthetetlen hangja
Ma kevés annyira körberajongott és vágyott autó létezik, mint a Ford Mustang. Legendás formájú, hátsókerék-hajtású, nyolchengeres motorral szerelt sportkocsi, amelyet nem szelídítettek meg mindenféle előírások. Boldogan fogyaszt 15 litert, hangosan kürtöl a kipufogója, és közben örökre rabul ejti a tulajdonosa szívét.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo