Érkezik a Tarraco SUV

Decemberben érkezik a SEAT első nagyméretű szabadidő-autója, az akár hét üléssel is felszerelhető Tarraco. Ezzel kiteljesedik a spanyol márka szabadidőautó-családja.

A Tarraco a Volkswagen-csoport MQB-A padlólemezére épül, és közvetlen vetélytársánál, a Škoda Kodiaqnál is hosszabbra nyúlik: teljes hossza 4735 mm. Az autó, különösen az orr-rész, a SEAT új formatervezési irányvonalát mutatja. Jellegzetesebb a hűtőrács, a háromszögletű fényszórók pedig mélyebben ülnek. Az autón minden világítótest LED-es, kívül és belül egyaránt. Az utastér tágas, a berendezés pedig letisztult és elegáns – utóbbit az első ízben elérhető nyílt pórusú fabetétek is hangsúlyozzák. A műszerfalon egy 8 colos érintőképernyőt helyeztek el, ami a gesztusvezérlést is támogatja. A fő műszeregység digitális, és 26 centiméter átmérőjű.

Kép: SEAT

A SEAT Tarraco négyféle erőforrással kerül piacra. A két benzinmotor közül a kisebbik a 1,5 literes négyhengeres, 150 lóerős TSI, míg a nagyobbik a 2 literes, 190 lovas egység. Az előbbi hatsebességes kézi váltóval és elsőkerék-hajtással, míg az utóbbi hétsebességes DSG váltóval és négykerék-hajtással párosul. A dízelmotorok két liter lökettérfogatúak és 150, illetve 190 lóerőt tudnak. A 150 lóerős változat elsőkerék-hajtással, hatsebességes kézi váltóval vagy hétsebességes DSG sebességváltóval, továbbá összkerékhajtással érhető el. A nagyobb teljesítményű változatot csak összkerékhajtással és hétsebességes DSG váltóval szerelik. A későbbiekben a Tarraco alternatív hajtással is kapható lesz.

A modell rendelkezik minden, vezetést segítő rendszerrel. Az olyan jól ismert rendszerek, mint a sávtartó vagy a követésitávolság-tartó asszisztens, ami magába foglalja kerékpárosok és a gyalogosok érzékelését is, a szériafelszereltség részét képezik. De opcióként elérhető a holttér-érzékelő, a közlekedésitábla-felismerő, a forgalmidugó-asszisztens, az adaptív távolságtartó automatika, a fényszóró-asszisztens vagy a vészhívó is.

A SEAT Tarracót a martorelli gyárban tervezték és fejlesztették, ám a németországi Wolfsburgban fogják gyártani a Volkswagen Tiguannal és a Tourannal együtt. Előértékesítése idén decemberben kezdődik, s a modell 2019 elején kerül a márkakereskedésekbe.

Ford Mustang: Amerika megszelidíthetetlen hangja
Ma kevés annyira körberajongott és vágyott autó létezik, mint a Ford Mustang. Legendás formájú, hátsókerék-hajtású, nyolchengeres motorral szerelt sportkocsi, amelyet nem szelídítettek meg mindenféle előírások. Boldogan fogyaszt 15 litert, hangosan kürtöl a kipufogója, és közben örökre rabul ejti a tulajdonosa szívét.

Véleményvezér

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo