Ford Mustang: Amerika megszelidíthetetlen hangja

Ma kevés annyira körberajongott és vágyott autó létezik, mint a Ford Mustang. Legendás formájú, hátsókerék-hajtású, nyolchengeres motorral szerelt sportkocsi, amelyet nem szelídítettek meg mindenféle előírások. Boldogan fogyaszt 15 litert, hangosan kürtöl a kipufogója, és közben örökre rabul ejti a tulajdonosa szívét.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Mustang 1964-ben megfizethető sportkupéként debütált Észak-Amerikában, megteremtve a „pony car” kategóriát – kupé hosszú motorháztetővel és rövid farral –, és azóta megszakítás nélkül gyártják. A 2015-től Európában is forgalmazott modell a lehető legközelebb áll az eredeti, ikonikus formához. A Ford idén kisebb ráncfelvarrásnak vetette alá a modellt, csiszolt a külsőn, nívósabbá varázsolta a belsőt, és a műszaki tartalmat is átdolgozta. Így a Mustang, mivel a remek ár–érték arányát is megtartotta, vonzóbb, mint valaha.

Ford Mustang 5.0 V8 Convertible Fotó: Tóth László Rudolf HIPStudio.hu

Javult a minőségérzet

Ha egymás mellé állítunk egy 2015-ös és egy 2018-as modellt, csak apróbb különbségeket fedezünk fel. Az autó orr-részén élesebb metszésűek a fényszórók, eltérő kialakítású a hűtőrács és a lökhárító, a motorháztető pedig a beépített szellőzőknek köszönhetően laposabb. Mindez kicsivel agresszívabbá tette a Mustang frontját, egyúttal javított a légellenálláson is. A far a hármas osztású LED-lámpákkal, az új lökhárítóval és diffúzorral, no meg az oldalankénti dupla kipufogóval még lenyűgözőbben fest. A vászontető kizárólag a jármű álló helyzetében működtethető, lenyitása, illetve becsukása körülbelül 15 másodpercig tart. Az oldalablakok külön is vezérelhetők, felhúzva hatásosan csökkentik a turbulenciát.

Csillagos ötös - Fotó: Tóth László Rudolf HIPStudio.hu

Az utastér is jobb hely, mint korábban. A műszerfalat digitálisra cserélték, az ajtóbetéteket lágy tapintású anyag borítja, a belső kilincsek alumíniumból készültek, és a középkonzolt is új, kontrasztos színű öltésekkel díszített, lágy tapintású burkolat fedi. A minőségérzet és az anyaghasználat javult, ám az alsó régióban még mindig kopogós, karcolódó műanyagokkal találkozunk. Ami a helykínálatot illeti, elöl prímán el lehet férni, a hátsó sorban azonban felnőttek meg se próbáljanak utazni, legalábbis a sofőr mögött ne. Jobb oldalon ketten elférnek egymás mögött, bár a korlátozott hátsó fejtér így is akadály. Nyitott tetővel ez a probléma nem áll fenn, csak a magasabb üléshelyzet miatt a hátul ülők sokkal inkább ki vannak téve az időjárás viszontagságainak.

Fotó: Tóth László Rudolf HIPStudio.hu

Bővült az alapfelszereltsége

Az alapfelszereltséget alaposan kibővítették, és számos vezetősegítő technológiát is betettek a kocsiba, ami fokozza a biztonságot. Újdonság a digitális műszerfal és a választható vezetési üzemmódok, amelyek nagymértékben fokozzák a használhatóságot és a vezetési élményt. A más Ford modellekben is alkalmazott SYNC 3 multimédiás rendszer igen sokoldalú, többek között kezeli, illetve integrálja az okoseszközöket. A sofőr öt vezetési mód közül választhat, köztük gyorsulás- és versenybeállítást is, emellett külön szabályozhatja a kipufogó hangját. Az aktív szelepes rendszert be lehet úgy állítani, hogy a V8-as reggel csendesen keljen életre, és utána is visszafogottan duruzsoljon, és persze létezik a másik véglet. Már a normál üzemmód is elképesztően erőteljes V8-as hangzást hív elő, amivel egyszerűen nem lehet betelni. A bejárható hangtartomány: alapjáraton és a közelében mély, öblös morajlás, majd harsogás, magas fordulatszámokon pedig érces üvöltés, ami kizárólag a sokat forgó szívó nyolchengeresekre jellemző. Verseny üzemmódban gázelvételre ropogás, váltásnál durrogás is kíséri a produkciót. A Mustang-élmény nagy részét a V8-as frenetikus hangja adja, már ezért az egy dologért érdemes megvenni az autót.

Egy igazi élményautó - Fotó: Tóth László Rudolf HIPStudio.hu

Élményautóként viselkedik

A motorháztető alatt korszerű 5 literes, V8-as motor dolgozik, 450 lóerővel és 529 newtonméteres nyomatékkal. A 6-fokozatú kézi mellett a Ford saját fejlesztésű, 10-sebességes automata váltójával is lehet kérni, ami elég ügyes szerkezet. A százas tempó eléréséhez így elegendő 4,5 másodperc, ami igencsak lenyűgöző. Az automata váltó remekül passzol a V8-as karakteréhez, kiaknázza annak alacsony fordulatszámon is tetemes nyomatékát és pörgős természetét. A nyolchengeres valóban élénkebb három évvel ezelőtti önmagához képest, emellett nem annyira „faragatlan”, finomabban adja le a teljesítményét, és kedveli a magas fordulatszámot. 4500-as főtengelyfordulat fölött például még jobban begyújtja a rakétáit.

A Mustangot szinte kötelező V8-as motorral megvenni, és az extralistán válogatva érdemes az adaptív Magneride felfüggesztést is kipipálni, amivel még sokoldalúbbá tehető. A Ford mérnökei remek munkát végeztek a Mustang futóművével, a kocsi immár sokkal kevésbé túlkormányzott, és stabilabban fekszi az utat. Csak agresszív gázadásra teszi keresztbe a hátulját; hosszú, nyújtott kanyarokban pedig inkább alulkormányzott. Persze ettől még hátsókerék-hajtású élményautóként viselkedik, tehát mindig élénk a fara, de összességében megnyugtatóan stabil és kiszámítható.

A Ford Mustang egyike az utolsó hátsókerék-hajtású sportautóknak, amelyet még lehet vásárolni szívó V8-as motorral és kézi váltóval. Emellett hamisítatlanul hozza az amerikai életérzést, és ennek tetejében még autóipari legenda is. Vannak nála jobb autók a kategóriában, de ennyi pénzért ennyi élményt egyikük sem ad.

Ford Mustang 5.0 V8 Convertible
  • Méretek (h., sz., m., ttáv): 4784/1916/1394/2720 mm
  • Hengerűrtartalom: 5038 cm3
  • Teljesítmény: 331 kW/450 LE 7000 ford./percnél
  • Nyomaték: 529 Nm 4600 ford./percnél
  • Gyorsulás 0–100 km/órára: 4,5 mp
  • Végsebesség: 250 km/óra
  • Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 19,6/8,5/12,5 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 15,2 l/100 km
  • Üzemanyag: 61 liter
  • Saját tömeg: 1818 kg
  • Csomagtér: 332 liter
  • Alapár: 16 765 000 forint
  • Tesztautó ára: 17 804 000 forint

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo