Újra szerencsét próbál a Nissan

A Nissan, miután crossover típusaival világszerte óriási sikert aratott, nyolc év után újra szerencsét próbál az alsó-középkategóriában. Klasszikus ferde hátú családi autóval rukkolt elő, amely tetszetős, tágas, jól rugózik, és biztonságos. A szupertakarékos dCi dízelmotorral teszteltük.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A Nissan a népes alsó-középkategóriába a szegmens legtágasabb utasterű modelljével tért vissza. Tökéletes családi autó ez. A méretesebb kompakt modellekkel említhető egy lapon, hossza csaknem 4,4 méter, a tengelytávja pedig – a szegmens legnagyobbja – 2,7 méter. Magasabb és szélesebb is az átlagnál, így döbbenetes méretű utasteret kínál, amelyben még egy öblös csomagtérnek is jutott hely.

A Pulsaron a modern Nissanok, elsősorban a Qashqai formavilága köszön vissza: a jellegzetes V alakú hűtőrács, a bumeráng formájú menetfények és hátsó lámpák, a merész, erőteljes ívek. Oldalról a hangsúlyos kerékdobok és karaktervonalak, a hátsó oldalablakok kialakítása teszi izgalmassá, s a faron is találunk megkapó részletmegoldásokat. Nem ez a legdinamikusabb külsejű autó a szegmensben, de korántsem unalmas, sőt felszerelhető gyári sportcsomaggal, és választható hozzá harsány fényezés is.

A Pulsar esetében az elsődleges szempont a tágas és kényelmes tér kialakítása volt. E tekintetben egyedül a Škoda Octavia veheti fel vele a versenyt. A hely elöl és hátul is óriási, a hátsó lábtér a kategória legnagyobbja, sőt sok magasabb kategóriás autót is könnyedén maga mögé utasít ezzel. Magasságban és széltében is bőséges a tér, s a hátsó pad kialakítása is ideális. A körkilátás remek. A csomagtér inkább mély, mint hosszú, az űrtartalma 385 liter, ami átlagosnak mondható. Egy dolog kifogásolható: a hátsó üléstámlák lehajtásával nem lesz sík a padló.

Az ülések nagyok és kényelmesek, a vezetőhely prímán belőhető. Az ízléses és korrekt anyaghasználatú műszerfal szinte változtatás nélkül került át a Qashqaiból. Az ülések közötti konzol keskeny, a műszerfaltól vizuálisan elkülönülő középkonzolt magasra helyezték, így a térdek is kényelmesen elférnek. Szokást igényel, hogy a motorindító/leállító gombot a váltó elé tették, a zongorafekete díszbetéteken pedig minden ujjlenyomat és kosz meglátszik. Újdonság a nagyméretű főműszerek közé biggyesztett, kormánygombokkal vezérelhető ötcolos kijelző, amely minden fontos adatot megjelenít. A középső, 5,8 colos érintőképernyő – a rádió kezelésére vonatkozó részt leszámítva – logikusan használható, a navigáció jó. Az autó olcsón teszi elérhetővé a legkorszerűbb biztonsági technológiákat. Szenzorok és radarok helyett kamerákat használ, amelyek megkönnyítik a parkolást, és a sávelhagyás-jelzésre, a holttérben tartózkodó járművek, mozgó tárgyak észlelésére, valamint a vészfékezési asszisztensi feladatok ellátására is alkalmasak.

A Nissan Pulsar motorkínálata nem mondható szélesnek, jelenleg az 1,2-es DIG-T turbós benzines és a 1,5 literes dCi dízel erőforrás áll rendelkezésre. A dízelmotor felára tetemes, 650 ezer forint. Máskülönben a jellegzetes orgánumú, bevált Renault erőforrás a takarékosság bajnoka, 5 liternél többet csak intenzív városi használatnál fogyaszt, autópályán is beéri 4,5 liter üzemanyaggal. Kissé nehéz neki a Nissan 1350 kilogrammos súlya (csúcsfelszereltség esetén), űzni felesleges is, a nyugodt stílust szereti. A hatgangos váltó korrekt szerkezet és hosszú áttételekkel bír, ami segíti a gazdaságos vezetést. A Pulsar egyébként csendességével és kényelmes rugózásával is erre sarkall.

A Nissan Pulsar hazánkban 4 790 000 forinttól vásárolható meg, a dízelért legkevesebb 5 440 000 forintot kérnek. A 7 milliós Tekna csúcskivitelben alapáron minden benne van, ami igazán kedvezőnek mondható. Ha a méret számít, a Nissan Pulsarnak ebben az árkategóriában nem akad ellenfele.

Nissan Pulsar 1,5 dCi 110 Tekna

Méretek (h., sz., m., ttáv): 4387/1768/1520/2700 mm

Hengerűrtartalom: 1461 cm3

Teljesítmény: 81 kW/110 LE 4000 ford./percnél

Nyomaték: 260 Nm 1750–2500 ford./percnél

Gyorsulás 0–100 km/órára: 11,5 mp

Csúcssebesség: 190 km/óra

Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 4,1/3,3/3,6 l/100 km

Tesztfogyasztás: 5,2 l/100 km

Saját tömeg: 1352 kg

Csomagtér: 385/1395 liter

Üzemanyag: 46 liter

Alapár: 6 940 000 forint

Tesztautó ára: 7 070 000 forint

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo