A Citroën C4 az alsó-középkategóriás mezőny nagyobb autói közé tartozik, csaknem 4,4 méter hosszú, és 1,8 méter széles. Csak ötajtós verzióban kapható, és bármilyen színben jól mutat. A megjelenése olyan extrákkal dobható fel, mint a hátsó ajtókig elnyúló üvegtető és a 17 colos, fineszes formájú könnyűfém felnik. Az autót mindenhol izgalmas részletek teszik egyedivé, a felületek aprólékosan kidolgozottak, és krómból is annyi van, amennyi a hatásos, elegáns megjelenéshez kell. A Citroën C4 második generációja már 2010 óta járja az utakat. A formáját már megszoktuk, de korántsem untuk meg.
Bár az autó méretei alapján tágas utastérre számítunk, a második üléssor csalódást kelt: hátul csak átlagos testmagasságúak férnek el kényelmesen. Elöl természetesen nagy a hely, és jól tartanak az ülések, hátul azonban szűkös a láb- és a fejtér. Talán elvehettek volna néhány centimétert a csomagtérből, amely így azonban a kategória egyik legtágasabbja: 408 literes, mély, szabályos alakú, és prímán pakolható.
A vezetőhelyet nagy körültekintéssel alakították ki, a vezetési pozíció remekül belőhető, a kormánykerék és a pedálok ideális távolságban vannak. A műszerfal ma sem hat ódivatúnak, csupán a feketeségével kissé komor összhatást kelt. Az érdes felületű műanyagok gyenge minőségűeknek néznek ki, azonban a tapintásuk nem kellemetlen, sőt a műszerfal kifejezetten puha. A C4-ből minden irányból kiválóan kilátni, ha pedig az árnyékolót elhúzzuk, a napfény felülről is árad az utastérbe.
A második generációs C4 „civilizáltabb” autó, mint bohókás elődje, a dolgokat általában ott találjuk benne, ahol egy német autóban is keresnénk. Az áttekinthetősége és kezelhetősége azért így is távol áll például az etalonnak számító Volkswagen Golfétól, tehát mindent szokni kell. Az infotainment rendszer kezelése olykor kihívást jelent, mert sajátos logika szerint épül fel. Hogy két példát említsek, az autó és a telefon párosításával, valamint a navigáció használatával is meggyűlhet az ember baja.
Új életet lehel a modellbe a PSA konszern legújabb fejlesztésű, háromhengeres turbómotorja, amely 1,2 literes lökettérfogatából 130 lóerőt hoz ki. Az e-THP 130 elnevezésű, Euro 6-os normát teljesítő egységet a károsanyag-kibocsátás csökkentésére tervezték, ezért a szokásosnál eggyel kevesebb hengerrel és csúcstechnikával oldja meg a feladatát. Az apró motor szén-dioxid-kibocsátása kilométerenként 110 gramm, ami a jelenleg használatos négyhengeres motorokhoz képest 23 százalékkal alacsonyabb. Már 1500-as fordulatszámon megjelenik a 230 newtonméteres nyomaték 95 százaléka, turbólyuk gyakorlatilag nincsen, a benzinmotor így tulajdonképpen dízeles erényeket mutat, és dinamikusan mozgatja az 1,2 tonnás autót. A háromhengeres motorokra jellemző tipikus rezgést is sikerült eltüntetni, az e-THP 130 bámulatosan kulturáltan jár.
A PSA új aggregátja a legjobb háromhengeres erőforrás a piacon, azonban nem tud többet, mint egy korszerű négyhengeres. Fogyasztásban sem. De ha valaki benzines C4-ben gondolkodik, mindenképpen ezt válassza.