Tovább szeletelik a Fiatot

Míg korábban a Chrysler/Jeep megvételével még nőtt a Fiat konszern, azóta tovább bontják, szervezik át Olaszország legnagyobb iparvállalatát, a világ sorrendben hetedik autógyártóját.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A haszonjárműveket gyártó Iveco várhatóan a következő, amelyik elválik a Fiattól. A vállalkozás iránt azért nagy az érdeklődés, mert az Iveco már korán úttörő volt a gázhajtású járműveknél és kezdeményező az elektromos meghajtásnál is.

Kép: en.wikipedia.org

A Fiat értékesíti nagy beszállítóját, a Magneti Marelli céget is. A 43 ezer alkalmazottat foglalkoztató, évi több mint 8 milliárd eurós forgalmat lebonyolító vállalatért 6 milliárdot kérnek, de a potenciális amerikai vevő, a KKR egyelőre csak 5 milliárdot ígért. Az amerikaiak összevonnák az olasz beszállítót a tavaly a Nissantól megvett Calsonic Kansei-jel. 

Önvezető autók: Európa lemaradhat az USA és Kína mögött
A liberálisabb szabályozás miatt az Egyesült Államok autógyárai ma előnyben vannak az európaiakkal szemben az önvezető autók fejlesztésében, és jó pozícióból indulhat Kína is, ahol nemsokára feloldják a közúti tesztelésre vonatkozó tilalmat – áll a Roland Berger és az FKA kiadványában.

A Chrysler/Fiat konszern vállalatainak tőzsdére vitele rendkívül előnyösnek bizonyul a fő tulajdonos, a Fiat-alapító Agnelli család kezében lévő Exor holding számára. (Az Exor egyébként többségi tulajdonosa a Juventus Turin labdarúgó csapatának is).

A Ferrari, amely három éve vált ki a Fiatból, a héten hozta nyilvánosságra nagyra törő terveit: a legendás sportkocsigyártó 2022-ig a jelenlegi évi 3,7 milliárd euróról 5 milliárdra kívánja növelni forgalmát, és 15 új modelljével meg akarja duplázni nyereségét – a jelenlegi 30 százalék helyett 38 százalékos haszonkulccsal.

A Fiat a jövőben a prémium szegmensre kíván összepontosítani. Az eladásokból származó tőke alapozná meg az erőfeszítéseket, hogy világmárkává tegyék a Jeepet, az Alfa Romeót és a Maseratit.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo