A haszonjárműveket gyártó Iveco várhatóan a következő, amelyik elválik a Fiattól. A vállalkozás iránt azért nagy az érdeklődés, mert az Iveco már korán úttörő volt a gázhajtású járműveknél és kezdeményező az elektromos meghajtásnál is.
A Fiat értékesíti nagy beszállítóját, a Magneti Marelli céget is. A 43 ezer alkalmazottat foglalkoztató, évi több mint 8 milliárd eurós forgalmat lebonyolító vállalatért 6 milliárdot kérnek, de a potenciális amerikai vevő, a KKR egyelőre csak 5 milliárdot ígért. Az amerikaiak összevonnák az olasz beszállítót a tavaly a Nissantól megvett Calsonic Kansei-jel.
A Chrysler/Fiat konszern vállalatainak tőzsdére vitele rendkívül előnyösnek bizonyul a fő tulajdonos, a Fiat-alapító Agnelli család kezében lévő Exor holding számára. (Az Exor egyébként többségi tulajdonosa a Juventus Turin labdarúgó csapatának is).
A Ferrari, amely három éve vált ki a Fiatból, a héten hozta nyilvánosságra nagyra törő terveit: a legendás sportkocsigyártó 2022-ig a jelenlegi évi 3,7 milliárd euróról 5 milliárdra kívánja növelni forgalmát, és 15 új modelljével meg akarja duplázni nyereségét – a jelenlegi 30 százalék helyett 38 százalékos haszonkulccsal.
A Fiat a jövőben a prémium szegmensre kíván összepontosítani. Az eladásokból származó tőke alapozná meg az erőfeszítéseket, hogy világmárkává tegyék a Jeepet, az Alfa Romeót és a Maseratit.
(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)