Tovább szeletelik a Fiatot

Míg korábban a Chrysler/Jeep megvételével még nőtt a Fiat konszern, azóta tovább bontják, szervezik át Olaszország legnagyobb iparvállalatát, a világ sorrendben hetedik autógyártóját.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A haszonjárműveket gyártó Iveco várhatóan a következő, amelyik elválik a Fiattól. A vállalkozás iránt azért nagy az érdeklődés, mert az Iveco már korán úttörő volt a gázhajtású járműveknél és kezdeményező az elektromos meghajtásnál is.

Kép: en.wikipedia.org

A Fiat értékesíti nagy beszállítóját, a Magneti Marelli céget is. A 43 ezer alkalmazottat foglalkoztató, évi több mint 8 milliárd eurós forgalmat lebonyolító vállalatért 6 milliárdot kérnek, de a potenciális amerikai vevő, a KKR egyelőre csak 5 milliárdot ígért. Az amerikaiak összevonnák az olasz beszállítót a tavaly a Nissantól megvett Calsonic Kansei-jel. 

Önvezető autók: Európa lemaradhat az USA és Kína mögött
A liberálisabb szabályozás miatt az Egyesült Államok autógyárai ma előnyben vannak az európaiakkal szemben az önvezető autók fejlesztésében, és jó pozícióból indulhat Kína is, ahol nemsokára feloldják a közúti tesztelésre vonatkozó tilalmat – áll a Roland Berger és az FKA kiadványában.

A Chrysler/Fiat konszern vállalatainak tőzsdére vitele rendkívül előnyösnek bizonyul a fő tulajdonos, a Fiat-alapító Agnelli család kezében lévő Exor holding számára. (Az Exor egyébként többségi tulajdonosa a Juventus Turin labdarúgó csapatának is).

A Ferrari, amely három éve vált ki a Fiatból, a héten hozta nyilvánosságra nagyra törő terveit: a legendás sportkocsigyártó 2022-ig a jelenlegi évi 3,7 milliárd euróról 5 milliárdra kívánja növelni forgalmát, és 15 új modelljével meg akarja duplázni nyereségét – a jelenlegi 30 százalék helyett 38 százalékos haszonkulccsal.

A Fiat a jövőben a prémium szegmensre kíván összepontosítani. Az eladásokból származó tőke alapozná meg az erőfeszítéseket, hogy világmárkává tegyék a Jeepet, az Alfa Romeót és a Maseratit.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo