Gigabírságok várnak az autógyártókra

Az EU 2021-re szigorú határértékeket vezetett be az autók károsanyag-kibocsátására. Sok gyártót óriási bírságok fenyegetnek, mert nem fogják tudni tartani a megszabott értékeket.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az uniós előírások szerint 2021-től az új járművek átlagosan legfeljebb 95 g széndioxidot bocsáthatnak ki kilométerenként. Minden további gramm 95 euróba kerül, ami sok száz milliós bírságokat jelenthet egy sor gyártónak.

Kép:Wikipedia

A PA Consulting német vállalati tanácsadó cég 2015 óta elemzi a gyártók autóinak káros anyag kibocsátását. A VW kocsijai a vizsgálatok szerint jelenleg 101.5 g széndioxidot bocsátanak ki s ha ez 2021-ben is így marad, a konszern 1.4 mrd. eurós bírságra számíthat. A Volkswagen vezetői ezzel szemben úgy látják: 2020-tól már évi 100.000 teljesen elektromos autójukkal és a robbanómotorok további javításával tartani tudják majd a limitet.

Az elemzés szerint a Peugeot-konszern sem lesz képes a határértékek megtartására, így 600 milliós bírsággal sújthatják, ami

A többség kitiltaná a szennyezőbb autókat a városokból
Támogatja a megkérdezett európaiak nagy többsége, köztük a magyarok háromnegyede, hogy a levegőtisztaság védelmében tiltsák ki településükről a legszennyezőbb gépkocsikat.
tavalyi bruttó nyeresége 20 százalékának felelne meg. Javultak a Toyota, a Hyundai-Kia és a BMW káros anyag mutatói, míg a Fordnál és a Daimlernél rosszabbodást mértek.

Ebben szerept játszik a dízel botrány is, mivel több benzinmotoros kocsi kerül forgalomba, nagyobb fogyasztással s így nagyobb légszennyezéssel. Az általában könnyebb japán személyautók egyébként viszonylagos előnyben vannak olyan európai gyártmányokkal szemben, mint a Jaguar-Land-Rover kocsijai, amelyeknél az átlagos kibocsátás jelenleg 130 g felett van.

E helyzetben a gyártók abban bíznak, hogy nem kell majd a teljes bírságot kifizetniük. Annak egy része innovációs alapba kerülne, amelyből alternatív energiaforások fejlesztését támogatnák.

(Forrás: Der Spiegel)

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo