Az uniós előírások szerint 2021-től az új járművek átlagosan legfeljebb 95 g széndioxidot bocsáthatnak ki kilométerenként. Minden további gramm 95 euróba kerül, ami sok száz milliós bírságokat jelenthet egy sor gyártónak.
A PA Consulting német vállalati tanácsadó cég 2015 óta elemzi a gyártók autóinak káros anyag kibocsátását. A VW kocsijai a vizsgálatok szerint jelenleg 101.5 g széndioxidot bocsátanak ki s ha ez 2021-ben is így marad, a konszern 1.4 mrd. eurós bírságra számíthat. A Volkswagen vezetői ezzel szemben úgy látják: 2020-tól már évi 100.000 teljesen elektromos autójukkal és a robbanómotorok további javításával tartani tudják majd a limitet.
Az elemzés szerint a Peugeot-konszern sem lesz képes a határértékek megtartására, így 600 milliós bírsággal sújthatják, ami
Ebben szerept játszik a dízel botrány is, mivel több benzinmotoros kocsi kerül forgalomba, nagyobb fogyasztással s így nagyobb légszennyezéssel. Az általában könnyebb japán személyautók egyébként viszonylagos előnyben vannak olyan európai gyártmányokkal szemben, mint a Jaguar-Land-Rover kocsijai, amelyeknél az átlagos kibocsátás jelenleg 130 g felett van.
E helyzetben a gyártók abban bíznak, hogy nem kell majd a teljes bírságot kifizetniük. Annak egy része innovációs alapba kerülne, amelyből alternatív energiaforások fejlesztését támogatnák.
(Forrás: Der Spiegel)