Károsanyag cikkek
Az autópálya "villamosításával" kísérletezik a kamionos nagyágyú
A németországi Hessen tartomány déli részén, az 5. számú autópályán utazók csodálkoznak: a szélső sávban mindkét irányban elektromos vezeték húzódik a pálya felett.
Már az autógyártóknak is sok, amit Trump megengedne
Nagy amerikai autógyártók Kalifornia állammal összefogva szigorúbb üzemanyag-fogyasztási normákban állapodtak meg, mint amilyeneket Donald Trump engedélyezne.
A Bosch adna esélyt a robbanómotornak
A Bosch főnöke a német kormányhoz fordult kérésével: ne csak az autók nitrogén-oxid-, hanem szén-dioxid-kibocsátását is utcai forgalomban, ne pedig csak tesztpadon mérjék.
Tovább drágulnak az autók a környezetvédelmi előírások miatt
Tovább emelkednek az autóárak: a Volkswagen kocsijainál például a következő években a dízeleknél legalább 2000-2500, a benzinmotorosoknál 1000-1500 euróval magasabb árakkal kell számolni.
Hiába a büntetés, a gyártókat nem érdekli a teherautók szennyezése
Kemény viták folynak az Európai Unióban a tehergépkocsik széndioxid-kibocsátásának szabályozásáról. A román elnökségen a sor, hogy még az uniós választások előtt tető alá hozzon egy megállapodást.
Úgy tűnik, a németek száguldozhatnak tovább
A német konzervatívok ellenzik a sebesség korlátozását az autópályákon, sőt enyhítenének a károsanyag-határokon. A Zöldek a tüdőgyógyászokra hivatkozva veszélyesnek tartják a terveket.
Gigabírságok várnak az autógyártókra
Az EU 2021-re szigorú határértékeket vezetett be az autók károsanyag-kibocsátására. Sok gyártót óriási bírságok fenyegetnek, mert nem fogják tudni tartani a megszabott értékeket.
Mikrohullámmal csökkentenék a károsanyag-kibocsátást
A robbanómotor megmentését jelentheti egy német találmány: a mikrohullámok által kiváltott gyújtás 30 százalékkal csökkenti a fogyasztást, jelentősen a károsanyag-kibocsátást.
A dízel végórái
Európa valamennyi országában kevesebb dízel-autót adtak el az első félévben, mint egy évvel korábban és a nagyvárosok dízel-tilalma e motorok halálát jelentheti.
Túl jól irt a gyomirtó
A gyomirtó szerek előző generációja a glifozátra alapult. Csakhogy glifozátrezisztenciát alakítottak ki a gyomok Amerikában, ezért a Monsanto Roundup gyomirtója és Roundup Ready vetőmagjai már finoman szólva nem elég hatékonyak. „Utódként” a dikamba-alapú gyomirtót és az Xtend szójavetőmagokat dobta piacra a multi, de ez válságméretű növénypusztulást okozott. Olyan hatékony lett a gyomirtó, hogy a szomszédok növényeit is kiirtotta. A Monsanto be van rezelve, októberben jár ugyanis le gyomirtójának állami engedélye az USA-ban. Meghosszabbítja-e a Környezetvédelmi Hivatal?
Még beszállhat, ha perelni akarja a Volkswagent
Amerikai ügyvédi iroda a Volkswagen dízelbotrányának európai kárvallottjai nevében is perli az autógyártót. A csatlakozás a mintaperhez ingyenes, de siker esetén a kártérítés jó harmada az ügyvédi irodát illeti.
Folyik a Daimler-Renault meccs, megy az egymásra mutogatás
Miután a kormányhatóság visszahívatta a Daimler Vito-modelljét, a gyár azzal védekezik: nem ők felelnek a nagyobb károsanyag-kibocsátásért, hanem a kocsijukban lévő motor gyártója, a Renault. Az viszont a Daimlerre mutogat…
Dől a pénz a lakossághoz, hogy vegyen e-autót
2017-ben először haladta meg az egy milliót a világon eladott elektromos autók száma. Az adat mögött főként Kína áll, ott a villanyautók piaca már nagyobb, mint az amerikai és az európai összesen.
Egymillió repülőút károsanyag-kibocsátását spórolták meg a hazai légtérben
A Magyarország felett átrepülő légi járatok útvonala 4,5 millió kilométerrel csökkent azóta, hogy a HungaroControl Zrt. Európában elsőként, három éve bevezette a repülőgépek korlátozások nélküli szabad légtérhasználatát.
Kipróbálták: hidrogén hajtotta a vonatot
A Wiesbadenből Majna-Frankfurtba tartó kísérleti vonat nem bocsátott ki semmiféle károsanyagot, még port sem – csak gőzt: az Alstom szerelvényét a hidrogén felhasználásával az elektromotorba jutó energia hajtotta.
Tömegesen jöhetnek a máshonnan kitiltott autók
Bár a magyar autópiac folyamatosan bővül, tavaly 116 ezer új autó talált gazdára, viszont a külföldről behozott 156 ezer használt autó több, mint 30 százaléka 15-20 éves, korszerűtlen, magas károsanyag kibocsátású gépkocsi.
Nem kispályáznak – 2025-re egymilliárdan repülnének bioüzemanyaggal
Egymilliárd utast vinne bioüzemanyaggal a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) 2025-ig, de ehhez a kormányok támogatását is szeretnék megnyerni. A szervezet az első, bioüzemanyaggal is üzemelő járat elindulásának 10 éves évfordulóján tűzte ki magának az újabb célt, az egymilliárd utast – olvasható a szervezet tanulmányában.
Az otthoni kencék károsabbak, mint egy városnyi autó
A sampon, a dezodor, a tűzhelytisztító hasonló mértékben szennyezi a levegőt, mint a kipufogógázok. A háztartási vegyszerek is nagyobbrészt olajszármazékok és még több károsanyag kerül belőlük a légkörbe, mint a korszerű motorokban jól elégetett benzinből.
Nincs szaga, és nem károsítja a környezetet
Sz...-ból aranyat bizonyosan nem lehet csinálni – de fűtőanyagot igen. Izraeli kutatók szerint szárnyas állatok ürülékéből az ország szénfogyasztásának 10 százalékát lehet kiváltani.
Az akkumulátoroktól függ a jövő
2030-tól az Európában gyártott autók legalább 15 százalékának elektromos, vagy más, szennyezéssel nem járó meghajtással kell rendelkeznie, tervezi az EU. Ettől függetlenül az autógyártókat kötelezni kívánják, hogy 2021-2030 között egyharmaddal csökkentsék a járművek széndioxid kibocsátását.
112 milliárd euróval támogatják a károsanyag-kibocsátást
Egy most nyilvánosságra hozott jelentés szerint az EU és az európai kormányok évente több mint 112 milliárd euróval támogatják a legnagyobb károsanyag-kibocsátással járó (fosszilis) energia termelését és felhasználását. Ez szembemegy azzal a vállalással, miszerint 2020-ig megszüntetik ezeket a káros támogatási rendszereket - írja a WWF Magyarország.