A gyártók szerint a károsanyag-kibocsátás csökkentésére vonatkozó uniós előírások állnak a drágulás mögött, a cégek a többletköltségeknek legalább egy részét kénytelenek a vevőkre áthárítani.
A környezetvédelmi előírások szigorodása eddig is hajtotta felfelé az autóárakat. A német vevő 1980-ban átlag 8420 eurót fizetett egy kocsiért, 2010-ben 25 000-et, míg 2017-ben már 30 000 euró felett volt az átlagos ár. Ebben a SUV-ok elterjedése is nagy szerepet játszott, hiszen a városi terepjárók drágábbak, mint a hasonlóan felszerelt limuzinok. Mindent összevetve a szakértők úgy számolnak: aki napjainkban 14 000 eurót tud szánni egy átlagos, belépő szintű kiskocsira, annak pár év múlva 20 000-et kell majd letennie.
Mi lesz azokkal, akiknek nem telik majd villanyautóra?
Az átállás a belső égésű motorokról az elektromosokra lényegesen megemeli majd az autók árát, és felmerül a kérdés, hogy alacsony jövedelműek megengedhetnek-e majd maguknak saját kocsit – jelentette ki a Volkswagen konszern felügyelőbizottságának elnöke.