Tovább drágulnak az autók a környezetvédelmi előírások miatt

Tovább emelkednek az autóárak: a Volkswagen kocsijainál például a következő években a dízeleknél legalább 2000-2500, a benzinmotorosoknál 1000-1500 euróval magasabb árakkal kell számolni.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A gyártók szerint a károsanyag-kibocsátás csökkentésére vonatkozó uniós előírások állnak a drágulás mögött, a cégek a többletköltségeknek legalább egy részét kénytelenek a vevőkre áthárítani.

Kép: wikimedia

A környezetvédelmi előírások szigorodása eddig is hajtotta felfelé az autóárakat. A német vevő 1980-ban átlag 8420 eurót fizetett egy kocsiért, 2010-ben 25 000-et, míg 2017-ben már 30 000 euró felett volt az átlagos ár. Ebben a SUV-ok elterjedése is nagy szerepet játszott, hiszen a városi terepjárók drágábbak, mint a hasonlóan felszerelt limuzinok. Mindent összevetve a szakértők úgy számolnak: aki napjainkban 14 000 eurót tud szánni egy átlagos, belépő szintű kiskocsira, annak pár év múlva 20 000-et kell majd letennie.

Mi lesz azokkal, akiknek nem telik majd villanyautóra?
Az átállás a belső égésű motorokról az elektromosokra lényegesen megemeli majd az autók árát, és felmerül a kérdés, hogy alacsony jövedelműek megengedhetnek-e majd maguknak saját kocsit – jelentette ki a Volkswagen konszern felügyelőbizottságának elnöke.
Ebből kiindulva tesz a VW a villanyautókra: 2030-ig azoknak kell kitenniük a termelés 40 százalékát. Mivel az áram olcsóbb, a kocsik technikája egyszerűbb, kisebbek lesznek a fenntartási költségek, és a konszern számításai szerint 50 000 km után megtérülnek az e-autó magasabb beszerzési költségei. Alkalmasint a kínálat is ebben az irányba tolja majd a vevőt: a károsanyag-szűrés magas követelményei miatt a VW sok kisebb típusát nem fogja már dízelmotorral gyártani. (Forrás: Die Welt)

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo