Tovább drágulnak az autók a környezetvédelmi előírások miatt

Tovább emelkednek az autóárak: a Volkswagen kocsijainál például a következő években a dízeleknél legalább 2000-2500, a benzinmotorosoknál 1000-1500 euróval magasabb árakkal kell számolni.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A gyártók szerint a károsanyag-kibocsátás csökkentésére vonatkozó uniós előírások állnak a drágulás mögött, a cégek a többletköltségeknek legalább egy részét kénytelenek a vevőkre áthárítani.

Kép: wikimedia

A környezetvédelmi előírások szigorodása eddig is hajtotta felfelé az autóárakat. A német vevő 1980-ban átlag 8420 eurót fizetett egy kocsiért, 2010-ben 25 000-et, míg 2017-ben már 30 000 euró felett volt az átlagos ár. Ebben a SUV-ok elterjedése is nagy szerepet játszott, hiszen a városi terepjárók drágábbak, mint a hasonlóan felszerelt limuzinok. Mindent összevetve a szakértők úgy számolnak: aki napjainkban 14 000 eurót tud szánni egy átlagos, belépő szintű kiskocsira, annak pár év múlva 20 000-et kell majd letennie.

Mi lesz azokkal, akiknek nem telik majd villanyautóra?
Az átállás a belső égésű motorokról az elektromosokra lényegesen megemeli majd az autók árát, és felmerül a kérdés, hogy alacsony jövedelműek megengedhetnek-e majd maguknak saját kocsit – jelentette ki a Volkswagen konszern felügyelőbizottságának elnöke.
Ebből kiindulva tesz a VW a villanyautókra: 2030-ig azoknak kell kitenniük a termelés 40 százalékát. Mivel az áram olcsóbb, a kocsik technikája egyszerűbb, kisebbek lesznek a fenntartási költségek, és a konszern számításai szerint 50 000 km után megtérülnek az e-autó magasabb beszerzési költségei. Alkalmasint a kínálat is ebben az irányba tolja majd a vevőt: a károsanyag-szűrés magas követelményei miatt a VW sok kisebb típusát nem fogja már dízelmotorral gyártani. (Forrás: Die Welt)

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo