Folyik a Daimler-Renault meccs, megy az egymásra mutogatás

Miután a kormányhatóság visszahívatta a Daimler Vito-modelljét, a gyár azzal védekezik: nem ők felelnek a nagyobb károsanyag-kibocsátásért, hanem a kocsijukban lévő motor gyártója, a Renault. Az viszont a Daimlerre mutogat…

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A közelmúltban a német Szövetségi Járműfelügyelet elrendelte a Daimler-Benz 1.6 l-es, az Euro 6 normának megfelelő dízelmotorral felszerelt Vito transzporterének visszahívását. Az ok: manipulálták a kocsi szoftverét, az bizonyos helyzetekben kikapcsolja a szűrőt és így a megengedettnél több károsanyagot bocsát ki.

Nem a titkolódzó Daimlertól, hanem a hatóságtól tudta meg a nyilvánosság, hogy kereken 6.300 kocsit érint a visszahívás, azokból 1370 fut Németországban.

wikipedia.org

Mint kiderült, az adott motort nem is a Daimler gyártja, hanem a Renault-Nissan konszernnel való együttműködés keretében a francia cég fejlesztette ki. A két gyártó kompakt személyautóknál is “cserél” motorokat. A kérdésre, érintettek-e azok is, még nincs válasz.

Már korábban felmerült a gyanú, hogy a Renault manipulál a károsanyag-kibocsátásnál, 2016-ban a francia hatóságok házkutatásokat is tartottak a cégnél.

A Vito kérdésében a konszern illetékes vezetője most elhárította a felelősséget, mondván: “a motorvezérlés kérdéseiben az a gyártó a felelős, aki a motorokat beépíti járműveibe.”

A BMW sem ússza meg a csalást: perelnek az amerikaiak
A Volkswagen, a Daimler-Mercedes és társaik után immár a BMW-t is kártérítésért perlik az Egyesült Államokban, amiért meghamisította kocsijai szennyezőanyag-kibocsátásának adatait.

Miután korábban a Daimler főnöke kijelentette, hogy náluk nem voltak ilyen manipulációk, nyilván további vizsgálatok dönthetik el, ki nem mondott igazat. A Daimler most arra vállalkozott, hogy módosítja az érintett kocsik szoftverét, annak a programnak a keretében, amelyben kerek 3 millió kocsijának szennyezőanyag-kibocsátását mérsékli – önkéntesen, közölték.

Ezzel nincs már német autógyártó, amely ellen ne folyna vizsgálat ilyen csalások miatt.

Érintett a VW és leányvállalatai, a Porsche és az Audi, nemkülönben a BMW. A bajor cég mindenesetre azt állítja, hogy a talált manipulált szoftver nem szándékosan, hanem “emberi hibából” került a motorokba. A tudatos manipulálást eddig csak a Volkswagen-konszern vállalta.

(Forrás: Die Welt)

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo