Folyik a Daimler-Renault meccs, megy az egymásra mutogatás

Miután a kormányhatóság visszahívatta a Daimler Vito-modelljét, a gyár azzal védekezik: nem ők felelnek a nagyobb károsanyag-kibocsátásért, hanem a kocsijukban lévő motor gyártója, a Renault. Az viszont a Daimlerre mutogat…

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A közelmúltban a német Szövetségi Járműfelügyelet elrendelte a Daimler-Benz 1.6 l-es, az Euro 6 normának megfelelő dízelmotorral felszerelt Vito transzporterének visszahívását. Az ok: manipulálták a kocsi szoftverét, az bizonyos helyzetekben kikapcsolja a szűrőt és így a megengedettnél több károsanyagot bocsát ki.

Nem a titkolódzó Daimlertól, hanem a hatóságtól tudta meg a nyilvánosság, hogy kereken 6.300 kocsit érint a visszahívás, azokból 1370 fut Németországban.

wikipedia.org

Mint kiderült, az adott motort nem is a Daimler gyártja, hanem a Renault-Nissan konszernnel való együttműködés keretében a francia cég fejlesztette ki. A két gyártó kompakt személyautóknál is “cserél” motorokat. A kérdésre, érintettek-e azok is, még nincs válasz.

Már korábban felmerült a gyanú, hogy a Renault manipulál a károsanyag-kibocsátásnál, 2016-ban a francia hatóságok házkutatásokat is tartottak a cégnél.

A Vito kérdésében a konszern illetékes vezetője most elhárította a felelősséget, mondván: “a motorvezérlés kérdéseiben az a gyártó a felelős, aki a motorokat beépíti járműveibe.”

A BMW sem ússza meg a csalást: perelnek az amerikaiak
A Volkswagen, a Daimler-Mercedes és társaik után immár a BMW-t is kártérítésért perlik az Egyesült Államokban, amiért meghamisította kocsijai szennyezőanyag-kibocsátásának adatait.

Miután korábban a Daimler főnöke kijelentette, hogy náluk nem voltak ilyen manipulációk, nyilván további vizsgálatok dönthetik el, ki nem mondott igazat. A Daimler most arra vállalkozott, hogy módosítja az érintett kocsik szoftverét, annak a programnak a keretében, amelyben kerek 3 millió kocsijának szennyezőanyag-kibocsátását mérsékli – önkéntesen, közölték.

Ezzel nincs már német autógyártó, amely ellen ne folyna vizsgálat ilyen csalások miatt.

Érintett a VW és leányvállalatai, a Porsche és az Audi, nemkülönben a BMW. A bajor cég mindenesetre azt állítja, hogy a talált manipulált szoftver nem szándékosan, hanem “emberi hibából” került a motorokba. A tudatos manipulálást eddig csak a Volkswagen-konszern vállalta.

(Forrás: Die Welt)

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo