Folyik a Daimler-Renault meccs, megy az egymásra mutogatás

Miután a kormányhatóság visszahívatta a Daimler Vito-modelljét, a gyár azzal védekezik: nem ők felelnek a nagyobb károsanyag-kibocsátásért, hanem a kocsijukban lévő motor gyártója, a Renault. Az viszont a Daimlerre mutogat…

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A közelmúltban a német Szövetségi Járműfelügyelet elrendelte a Daimler-Benz 1.6 l-es, az Euro 6 normának megfelelő dízelmotorral felszerelt Vito transzporterének visszahívását. Az ok: manipulálták a kocsi szoftverét, az bizonyos helyzetekben kikapcsolja a szűrőt és így a megengedettnél több károsanyagot bocsát ki.

Nem a titkolódzó Daimlertól, hanem a hatóságtól tudta meg a nyilvánosság, hogy kereken 6.300 kocsit érint a visszahívás, azokból 1370 fut Németországban.

wikipedia.org

Mint kiderült, az adott motort nem is a Daimler gyártja, hanem a Renault-Nissan konszernnel való együttműködés keretében a francia cég fejlesztette ki. A két gyártó kompakt személyautóknál is “cserél” motorokat. A kérdésre, érintettek-e azok is, még nincs válasz.

Már korábban felmerült a gyanú, hogy a Renault manipulál a károsanyag-kibocsátásnál, 2016-ban a francia hatóságok házkutatásokat is tartottak a cégnél.

A Vito kérdésében a konszern illetékes vezetője most elhárította a felelősséget, mondván: “a motorvezérlés kérdéseiben az a gyártó a felelős, aki a motorokat beépíti járműveibe.”

A BMW sem ússza meg a csalást: perelnek az amerikaiak
A Volkswagen, a Daimler-Mercedes és társaik után immár a BMW-t is kártérítésért perlik az Egyesült Államokban, amiért meghamisította kocsijai szennyezőanyag-kibocsátásának adatait.

Miután korábban a Daimler főnöke kijelentette, hogy náluk nem voltak ilyen manipulációk, nyilván további vizsgálatok dönthetik el, ki nem mondott igazat. A Daimler most arra vállalkozott, hogy módosítja az érintett kocsik szoftverét, annak a programnak a keretében, amelyben kerek 3 millió kocsijának szennyezőanyag-kibocsátását mérsékli – önkéntesen, közölték.

Ezzel nincs már német autógyártó, amely ellen ne folyna vizsgálat ilyen csalások miatt.

Érintett a VW és leányvállalatai, a Porsche és az Audi, nemkülönben a BMW. A bajor cég mindenesetre azt állítja, hogy a talált manipulált szoftver nem szándékosan, hanem “emberi hibából” került a motorokba. A tudatos manipulálást eddig csak a Volkswagen-konszern vállalta.

(Forrás: Die Welt)

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo