2008 február végén a Virgin Atlantic volt az első, amely egyik 747-esébe töltött fenntartható forrásból is származó üzemanyagot, a Londonból Amszterdamba repült járatán.
Bár a gépnek mindössze egy hajtóműve üzemelt ilyen hajtóanyaggal, a célt így is elérte: bebizonyította, hogy alkalmazhatók a bioüzemanyagok a légiközlekedésben és képes lehet a károsanyag-kibocsátás 80 százalékos csökkentésére.
Alexande de Juniac, a szervezet vezérigazgatója szerint a bioüzemanyagok elterjedése megállíthatatlan, kevesebb, mint 10 év alatt sikerült elérni a 100 ezer, alternatív tüzelővel működő járatok számát, ami 2020-ig egymillióra emelkedik.
De ez még így is csepp a tengerben a mostani célokhoz képest. Juniac azonban elismerte, hogy az egymilliárd utast nehéz lesz elérni, és egyedül nem is fog menni: a kormányok segítségére is szükség lesz, amelyek döntéshozatallal tudják támogatni a gyártási kapacitások és beszállítói láncok kiépítését, hatékonyabb működését.
Az IATA azért ragaszkodik ennyire a fenntartható forrásból származó bioüzemanyagok használatához, mert tanulmányuk szerint jelentősen hozzájárulhat a karbonsemleges növekedéshez, valamint károsanyag-kibocsátás szintjének csökkentésébe.
Az IATA a 2005-ös szint felére akarja csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátást. Ebben több légitársaság is a partnerük, Oslo, Stockholm, Brisbane és Los Angeles repülőterei pedig már most bioüzemanyaggal kevert kerozinnal látja el ügyfeleit.