Nem kispályáznak – 2025-re egymilliárdan repülnének bioüzemanyaggal

Egymilliárd utast vinne bioüzemanyaggal a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) 2025-ig, de ehhez a kormányok támogatását is szeretnék megnyerni. A szervezet az első, bioüzemanyaggal is üzemelő járat elindulásának 10 éves évfordulóján tűzte ki magának az újabb célt, az egymilliárd utast – olvasható a szervezet tanulmányában.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 

2008 február végén a Virgin Atlantic volt az első, amely egyik 747-esébe töltött fenntartható forrásból is származó üzemanyagot, a Londonból Amszterdamba repült járatán.

Bár a gépnek mindössze egy hajtóműve üzemelt ilyen hajtóanyaggal, a célt így is elérte: bebizonyította, hogy alkalmazhatók a bioüzemanyagok a légiközlekedésben és képes lehet a károsanyag-kibocsátás 80 százalékos csökkentésére.

Kép: klm.blog.com

Alexande de Juniac, a szervezet vezérigazgatója szerint a bioüzemanyagok elterjedése megállíthatatlan, kevesebb, mint 10 év alatt sikerült elérni a 100 ezer, alternatív tüzelővel működő járatok számát, ami 2020-ig egymillióra emelkedik.

De ez még így is csepp a tengerben a mostani célokhoz képest. Juniac azonban elismerte, hogy az egymilliárd utast nehéz lesz elérni, és egyedül nem is fog menni: a kormányok segítségére is szükség lesz, amelyek döntéshozatallal tudják támogatni a gyártási kapacitások és beszállítói láncok kiépítését, hatékonyabb működését.

A vállalatok többsége nem tudja, hogyan kell “zölden” működni
Sok vállalat érdemben nem valósítja meg fenntarthatósági és energiagazdálkodási programjait. Többségük ugyan felkészültnek tartja magát ezen a területen, ugyanakkor kevesebb mint 30 százalékukat foglalkoztatják az olyan újabb lehetőségek, mint a mikrohálózatok vagy az energiatárolás - olvasható egy felmérésben.
Ehhez az IATA szerint az autóipari bioüzemanyagokhoz hasonló mértékű támogatásra, a gyártási kapacitás bővítéséhez hitel biztosítására, a bioüzemanyaggal kapcsolatos bemutatókra, illetve az energia- és közlekedéspolitika összehangolására lenne szükség.

Az IATA azért ragaszkodik ennyire a fenntartható forrásból származó bioüzemanyagok használatához, mert tanulmányuk szerint jelentősen hozzájárulhat a karbonsemleges növekedéshez, valamint károsanyag-kibocsátás szintjének csökkentésébe.

Az IATA a 2005-ös szint felére akarja csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátást. Ebben több légitársaság is a partnerük, Oslo, Stockholm, Brisbane és Los Angeles repülőterei pedig már most bioüzemanyaggal kevert kerozinnal látja el ügyfeleit.

Véleményvezér

Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában

Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában 

Meddig süllyed még a magyarok életszínvonala?
Rettegnek a fideszes polgármesterek

Rettegnek a fideszes polgármesterek 

Fideszes polgármesternek együtt szerepelni egy ellenzékivel egy fotón, skandallum.
Élve fejeztek le egy magyart az oroszok

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok 

Miért hallgat a magyar kormány, amikor az oroszok gyilkolnak magyarokat?
A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo