A dízel végórái

Európa valamennyi országában kevesebb dízel-autót adtak el az első félévben, mint egy évvel korábban és a nagyvárosok dízel-tilalma e motorok halálát jelentheti.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A Car-Center Automotive adatai szerint dízel-meghajtású személyautókból 2018 első felében 8.4 százalékkal kevesebbet adtak el az EU országaiban, mint az előző év hasonló időszakában, az értékesített új kocsiknak már csak 36.8 százaléka volt dízel. Írországban több mint 10, Németországban 9.2 százalékos volt a visszaesés, Magyarországon 32.7-ről 23.5 százalékra csökkent az eladott új dízel-kocsik aránya.

Kép: Pixabay

2011-2015 között a nagy európai országokban az újonnan fogalomba kerülő kocsiknak valamivel több, mint a fele volt még dízel-meghajtású. Ennek vetettek véget a gyártók dízel-botrányai, amikor kiderült, hogy az autók (a szoftverek manipulálásával) lényegesen több káros-anyagot bocsátanak ki, mint amennyit a gyárak megadnak.

Nehéz kivédeni az autógyártók trükközését
2000 óta már legalább százötven milliárd euróval költöttek többet az autósok üzemanyagra Európában ahhoz képest, mint ha a gépkocsik nemcsak a próbapadon felelnének meg a fogyasztási előírásoknak. Az új gépkocsitesztelési eljárás segíthet a problémán, de egyes autógyártók trükközését nehéz kivédeni.
Erre tekintettel már egy sor nyugat-európai nagyvárosban tervezik, hogy eltiltják az ilyen meghajtású járművek (és különösen a régebbi típusúak) forgalmát a belső övezetekben.

A vásárlók bizonytalanságát növeli, hogy a kormányok – például Németországban – nem döntötték még el, hogyan kezeljék a kialakult helyzetet. A vita akörül folyik, elegendő-e módosítani a régebbi dízelek szoftverét, vagy a motorok költséges átalakítására van szükség a károsanyag-kibocsátás mérsékléséhez.

Az EU mindenesetre már döntött: az új dízel-kocsik 2021-től már csak legfeljebb 95 gramm széndioxidot bocsáthatnak ki kilométerenként. Amennyiben azt nem érik el, minden többlet-gramm után 95 eurós bírságot kell fizetni, ami milliárdokba kerülhet a gyártóknak.

(Forrás: Die Welt)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.
 

 

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo