A dízel végórái

Európa valamennyi országában kevesebb dízel-autót adtak el az első félévben, mint egy évvel korábban és a nagyvárosok dízel-tilalma e motorok halálát jelentheti.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Car-Center Automotive adatai szerint dízel-meghajtású személyautókból 2018 első felében 8.4 százalékkal kevesebbet adtak el az EU országaiban, mint az előző év hasonló időszakában, az értékesített új kocsiknak már csak 36.8 százaléka volt dízel. Írországban több mint 10, Németországban 9.2 százalékos volt a visszaesés, Magyarországon 32.7-ről 23.5 százalékra csökkent az eladott új dízel-kocsik aránya.

Kép: Pixabay

2011-2015 között a nagy európai országokban az újonnan fogalomba kerülő kocsiknak valamivel több, mint a fele volt még dízel-meghajtású. Ennek vetettek véget a gyártók dízel-botrányai, amikor kiderült, hogy az autók (a szoftverek manipulálásával) lényegesen több káros-anyagot bocsátanak ki, mint amennyit a gyárak megadnak.

Nehéz kivédeni az autógyártók trükközését
2000 óta már legalább százötven milliárd euróval költöttek többet az autósok üzemanyagra Európában ahhoz képest, mint ha a gépkocsik nemcsak a próbapadon felelnének meg a fogyasztási előírásoknak. Az új gépkocsitesztelési eljárás segíthet a problémán, de egyes autógyártók trükközését nehéz kivédeni.
Erre tekintettel már egy sor nyugat-európai nagyvárosban tervezik, hogy eltiltják az ilyen meghajtású járművek (és különösen a régebbi típusúak) forgalmát a belső övezetekben.

A vásárlók bizonytalanságát növeli, hogy a kormányok – például Németországban – nem döntötték még el, hogyan kezeljék a kialakult helyzetet. A vita akörül folyik, elegendő-e módosítani a régebbi dízelek szoftverét, vagy a motorok költséges átalakítására van szükség a károsanyag-kibocsátás mérsékléséhez.

Az EU mindenesetre már döntött: az új dízel-kocsik 2021-től már csak legfeljebb 95 gramm széndioxidot bocsáthatnak ki kilométerenként. Amennyiben azt nem érik el, minden többlet-gramm után 95 eurós bírságot kell fizetni, ami milliárdokba kerülhet a gyártóknak.

(Forrás: Die Welt)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.
 

 

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo