Az autópálya "villamosításával" kísérletezik a kamionos nagyágyú

A németországi Hessen tartomány déli részén, az 5. számú autópályán utazók csodálkoznak: a szélső sávban mindkét irányban elektromos vezeték húzódik a pálya felett.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Időnként meg is jelenik rajta egy hibrid kamion. A kocsi a vezetékből tölti fel akkumulátorait, hogy utána még egy ideig ezzel az energiával, környezetszennyezés nélkül folytassa útját.

Kép: wikimedia

A már három hónapja folyó és négy évre tervezett kísérleti üzemben a Scania különböző típusú kamionjai vesznek részt. Az eredmények értékelése még nem időszerű, de annyi biztos: a kocsik vezetői igen elégedettek, hogy így hosszabb távon tudják zajtalanul vezetni járművüket, mielőtt ismét felveszi a munkát a dízel-motor.

A Közlekedési Minisztérium becslése szerint a rendszert ha nem is mindenütt, de a német autópályák mintegy ezer kilométerén lehetne kiépíteni, bár nem olcsón: egy kilométer „villamosítása” kereken egymillió euróba kerülne, tudhattuk meg a Frankfurter Rundschauból.

50 ezer kamion tűnhetne el az utakról
A vasúti, vízi és a közúti fuvarozás hatékonyabb együttműködésével évi mintegy 50 ezer kamionnal lehetne kevesebb a magyarországi közutakon – derül ki a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) legfrissebb éves elemzéséből.
Éppen a magas költségek miatt a vetélytárs Daimler viszont a teljesen elektromos kamionokban látja a megoldást. A konszern álláspontja, hogy a vezetékes hálózatok túl drágák, ugyanakkor az akkumulátoros – és az üzemanyagcellás technológia gyors fejlődése jelentheti a megoldást.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo