Az akkumulátoroktól függ a jövő

2030-tól az Európában gyártott autók legalább 15 százalékának elektromos, vagy más, szennyezéssel nem járó meghajtással kell rendelkeznie, tervezi az EU. Ettől függetlenül az autógyártókat kötelezni kívánják, hogy 2021-2030 között egyharmaddal csökkentsék a járművek  széndioxid kibocsátását.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Maros Sevcovic, az Unió energiaügyi biztosa a napokban tárgyalt Brüsszelben Matthias Machnig német gazdasági államtitkárral és más EU-országok képviselőivel arról a törekvésről, hogy a jövő év februárjáig közös stratégiát dolgozzanak az elektromos autók, ezen belül azok akkumulátorainak gyártására. A biztos már novemberre várja a konkrét javaslatokat.

Kép: Pixabay

Kijelentései arra utalnak, hogy az Unió kötelező, 15 százalékos elektromos (vagy hibrid) kvóta bevezetését készíti elő az autógyártásban - követve a kínai példát. A tervek szerint a kötelező norma minden gyártóra vonatkozna, az alól nem lehetne kibújni, úgy sem, ha e-kocsikat készítő partnerrel működnek együtt. Abból indulnak ki, hogy az elektromos autók aránya 2025-re az Unióban eléri a 25 százalékot.

Egyúttal premizálnák azokat a gyártókat, akik kisebb szennyezést okozó motorokat állítanak elő és kitűzik a célt, hogy 2021-ig átlagban kilométerenként 95 grammra csökkentsék a robbanómotoros autók által kibocsátott széndioxidot. Ez 4 l-es átlagfogyasztásnak felel meg, és nem kis kihívás elé állítja a gyártókat, mivel a visszaélések okozta botrány miatt éppen a kis fogyasztású dízelmotoros kocsik eladásai estek vissza.

Egyedül az akkuk gyártása 2025-ig 250 milliárdos piacot jelent, “ezért nem vagyok hajlandó ezt a nyereséges piacot vetélytársainknak átengedni” - jelentette ki Sevcovic.

Kína ebbe is belehúzott
Az óriási állami támogatások és az olcsó munkaerő segítségével a kínai elektromos autógyártás globális vezető szerepre törekszik. Idén már 295.000 elektromos autót adnak el Kínában – és csak 287.000-et összesen a világ többi országában, miközben Peking a legjobb külföldi szakembereket is megvásárolva tör az élre.
Uniós forrásokból 2.2 milliárd eurót lehet az akkumulátor-technika kutatására és az elektromos mobilitás területére általában fordítani. Van már támogatása az elgondolásnak, hogy - a nemzetközi együttműködéssel készülő Airbus példájára - hasonló kooperációt építsenek ki az akkuk gyártására uniós országok között.

A német államtitkár konkrét lépéseket, világos stratégiát igényelt az e-autók ügyében, mivel Európa már késésben van. Sürgette, hogy rögzítsék a robbanómotorok károsanyag-kibocsátásának pontos, hiteles adatait s ő is aláhúzta, mennyire fontos akku-üzemek telepítése Németországban és az Unió más államában. (FAZ)

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo