Az akkumulátoroktól függ a jövő

2030-tól az Európában gyártott autók legalább 15 százalékának elektromos, vagy más, szennyezéssel nem járó meghajtással kell rendelkeznie, tervezi az EU. Ettől függetlenül az autógyártókat kötelezni kívánják, hogy 2021-2030 között egyharmaddal csökkentsék a járművek  széndioxid kibocsátását.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Maros Sevcovic, az Unió energiaügyi biztosa a napokban tárgyalt Brüsszelben Matthias Machnig német gazdasági államtitkárral és más EU-országok képviselőivel arról a törekvésről, hogy a jövő év februárjáig közös stratégiát dolgozzanak az elektromos autók, ezen belül azok akkumulátorainak gyártására. A biztos már novemberre várja a konkrét javaslatokat.

Kép: Pixabay

Kijelentései arra utalnak, hogy az Unió kötelező, 15 százalékos elektromos (vagy hibrid) kvóta bevezetését készíti elő az autógyártásban - követve a kínai példát. A tervek szerint a kötelező norma minden gyártóra vonatkozna, az alól nem lehetne kibújni, úgy sem, ha e-kocsikat készítő partnerrel működnek együtt. Abból indulnak ki, hogy az elektromos autók aránya 2025-re az Unióban eléri a 25 százalékot.

Egyúttal premizálnák azokat a gyártókat, akik kisebb szennyezést okozó motorokat állítanak elő és kitűzik a célt, hogy 2021-ig átlagban kilométerenként 95 grammra csökkentsék a robbanómotoros autók által kibocsátott széndioxidot. Ez 4 l-es átlagfogyasztásnak felel meg, és nem kis kihívás elé állítja a gyártókat, mivel a visszaélések okozta botrány miatt éppen a kis fogyasztású dízelmotoros kocsik eladásai estek vissza.

Egyedül az akkuk gyártása 2025-ig 250 milliárdos piacot jelent, “ezért nem vagyok hajlandó ezt a nyereséges piacot vetélytársainknak átengedni” - jelentette ki Sevcovic.

Kína ebbe is belehúzott
Az óriási állami támogatások és az olcsó munkaerő segítségével a kínai elektromos autógyártás globális vezető szerepre törekszik. Idén már 295.000 elektromos autót adnak el Kínában – és csak 287.000-et összesen a világ többi országában, miközben Peking a legjobb külföldi szakembereket is megvásárolva tör az élre.
Uniós forrásokból 2.2 milliárd eurót lehet az akkumulátor-technika kutatására és az elektromos mobilitás területére általában fordítani. Van már támogatása az elgondolásnak, hogy - a nemzetközi együttműködéssel készülő Airbus példájára - hasonló kooperációt építsenek ki az akkuk gyártására uniós országok között.

A német államtitkár konkrét lépéseket, világos stratégiát igényelt az e-autók ügyében, mivel Európa már késésben van. Sürgette, hogy rögzítsék a robbanómotorok károsanyag-kibocsátásának pontos, hiteles adatait s ő is aláhúzta, mennyire fontos akku-üzemek telepítése Németországban és az Unió más államában. (FAZ)

Véleményvezér

Amikor a Szuverenitásvédelmi Hivatal vezetője pislog, mint hal a szatyorban

Amikor a Szuverenitásvédelmi Hivatal vezetője pislog, mint hal a szatyorban 

Egyoldalú Szuverenitásvédelmi Hivatal.
Nőket abuzáló, korrupt politikust jelölt a Fidesz alkotmánybírónak

Nőket abuzáló, korrupt politikust jelölt a Fidesz alkotmánybírónak 

Az alkotmánybíróság lassan olyan lesz, mint egy fideszes menhely kivénhedt politikusainak.
15-20 százalékos gyümölcsár emelkedés várható

15-20 százalékos gyümölcsár emelkedés várható 

Végnapjait éli a magyar gyümölcsnemesítés.
Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo