Már csak a németek bíznak a dízelben

A nagy német konszernek bíznak a dízel jövőjében, míg az EU ipari biztosa szerint a robbanómotorok korszaka lejáróban van, és 15 év múlva általában véget ér.

A Toyota szinte teljesen felhagy a dízelmotorok gyártásával, a Volvo már nem fejleszt újakat, a Fiat-Chrysler „drasztikusan”, a Renault 50 százalékkal csökkenti e motorfajták gyártását.

Elzbieta Bienkowska, az illetékes, lengyel uniós biztos arról beszélt a Die Weltnek,hogy már évek óta figyelmeztetik az európai járműipart: ha nem követik az átállásban az amerikai és a japán gyártókat, ugyanúgy lemaradnak, mint a Nokia, amikor nem tartott lépést a nem európai vetélytársakkal.

Az Audi a genfi autószalonon
Kép: youtube.com

Az unió nem fogja előírni, milyen technológiákba fektessen a járműipar, de tudomásul kell venni, hogy a világgazdaság alapvető ipari és kulturális átalakulásban van.

Az európai, ezen belül a német autóipar válaszúthoz érkezett, és a helyes irányt kell választania – így a biztos. Véleménye szerint az infrastruktúrába is be kell fektetni, mert amíg nincsenek mindenütt elérhető töltőállomások, nem fognak az emberek villanyautót venni.

Lesz-e fordulat a német dízel-ítélet után?
A német Szövetségi Közigazgatási Bíróság ítélete után, hogy eltiltható régebbi dízel-motoros járművek forgalma, Hamburg lehet az első nagyváros, ahol heteken belül életbe lép a tilalom. Egyébként a döntést sok szakértő nem tartja sem igazán célszerűnek, sem végrehajthatónak.
Egészen más véleményen vannak ezzel szemben a nagy német konszernek. Az Audi, a BMW, a Mercedes és a VW kocsijainak mintegy a fele dízelmotorral készül. Szerintük egyelőre és még hosszabb ideig nem lehet lemondani a dízel technológiáról, azért sem, mert csak a korszerű, kis fogyasztású dízelekkel érhetik el a gyártók a teljes termékpalettára az unió által előírt átlagos környezetszennyezési határértékeket. A VW vezetője úgy gondolja, hogy a megújult dízelmotorok korszaka köszöntött be.

A német gyártók megalapozatlannak tartják azt az állítást is, hogy nem tartanának lépést vetélytársaikkal. Véleményük szerint vezetnek az elektromos meghajtások fejlesztésének versenyében, és 2025-re világviszonylatban vezető pozíciót tölthetnek majd be.

A német járműstatisztikák mindenesetre az EU-biztos bírálatát támasztják alá. Az országban 2017 elején kereken 45,8 millió autó volt forgalomban – azok között mindössze 34 022 tisztán elektromos meghajtású és 165 400 hibrid – összesen a teljes járműállomány 0,36 százaléka.

(Forrás: Die Welt).

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo