Már csak a németek bíznak a dízelben

A nagy német konszernek bíznak a dízel jövőjében, míg az EU ipari biztosa szerint a robbanómotorok korszaka lejáróban van, és 15 év múlva általában véget ér.

A Toyota szinte teljesen felhagy a dízelmotorok gyártásával, a Volvo már nem fejleszt újakat, a Fiat-Chrysler „drasztikusan”, a Renault 50 százalékkal csökkenti e motorfajták gyártását.

Elzbieta Bienkowska, az illetékes, lengyel uniós biztos arról beszélt a Die Weltnek,hogy már évek óta figyelmeztetik az európai járműipart: ha nem követik az átállásban az amerikai és a japán gyártókat, ugyanúgy lemaradnak, mint a Nokia, amikor nem tartott lépést a nem európai vetélytársakkal.

Az Audi a genfi autószalonon
Kép: youtube.com

Az unió nem fogja előírni, milyen technológiákba fektessen a járműipar, de tudomásul kell venni, hogy a világgazdaság alapvető ipari és kulturális átalakulásban van.

Az európai, ezen belül a német autóipar válaszúthoz érkezett, és a helyes irányt kell választania – így a biztos. Véleménye szerint az infrastruktúrába is be kell fektetni, mert amíg nincsenek mindenütt elérhető töltőállomások, nem fognak az emberek villanyautót venni.

Lesz-e fordulat a német dízel-ítélet után?
A német Szövetségi Közigazgatási Bíróság ítélete után, hogy eltiltható régebbi dízel-motoros járművek forgalma, Hamburg lehet az első nagyváros, ahol heteken belül életbe lép a tilalom. Egyébként a döntést sok szakértő nem tartja sem igazán célszerűnek, sem végrehajthatónak.
Egészen más véleményen vannak ezzel szemben a nagy német konszernek. Az Audi, a BMW, a Mercedes és a VW kocsijainak mintegy a fele dízelmotorral készül. Szerintük egyelőre és még hosszabb ideig nem lehet lemondani a dízel technológiáról, azért sem, mert csak a korszerű, kis fogyasztású dízelekkel érhetik el a gyártók a teljes termékpalettára az unió által előírt átlagos környezetszennyezési határértékeket. A VW vezetője úgy gondolja, hogy a megújult dízelmotorok korszaka köszöntött be.

A német gyártók megalapozatlannak tartják azt az állítást is, hogy nem tartanának lépést vetélytársaikkal. Véleményük szerint vezetnek az elektromos meghajtások fejlesztésének versenyében, és 2025-re világviszonylatban vezető pozíciót tölthetnek majd be.

A német járműstatisztikák mindenesetre az EU-biztos bírálatát támasztják alá. Az országban 2017 elején kereken 45,8 millió autó volt forgalomban – azok között mindössze 34 022 tisztán elektromos meghajtású és 165 400 hibrid – összesen a teljes járműállomány 0,36 százaléka.

(Forrás: Die Welt).

Véleményvezér

Ezért irtó drága a zöldség és a gyümölcs Magyarországon

Ezért irtó drága a zöldség és a gyümölcs Magyarországon  

Két ábra mutatja, hogy az európai országokban hogyan változott a zöldségek és gyümölcsök ára 2014 és 2023 között.
Szenzáció a magyar költségvetésben

Szenzáció a magyar költségvetésben 

Meglepő számok a nyugdíj költségvetési sorain.
Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba

Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba 

A kormánytagok luxusutazásai lassan mindennaposak.
Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban

Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban 

Az életszínvonal egyik legfontosabb mutatójában mindenki alá értünk Európában.
Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét

Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét 

A magyar nyomozó hatóságokról nem fognak expresszt elnevezni.
Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása

Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása 

Ismét kifogtunk egy utolsó helyet az Európai Unióban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo