Elektroautó cikkek
Ez a Kalasnyikov nem az, amit a filmekből ismerünk
Elektromos Lada-autót készít a gépkarabélyairól ismert Kalasnyikov-gyár – de gyártanak villanykerékpárt, robotot és az embert 16 kis légcsavarral a levegőbe emelő szerkezetet is.
Magyarországon a legolcsóbb elektromos autót tartani
Az elektromos autók ma már több európai országban is versenyképes alternatívái a benzin- és dízelüzemű járműveknek. A 21 európai országot érintő kutatásból kiderül, hogy Magyarországon a legalacsonyabb az elektromos autók havi átlagos fenntartási költsége.
Már csak a németek bíznak a dízelben
A nagy német konszernek bíznak a dízel jövőjében, míg az EU ipari biztosa szerint a robbanómotorok korszaka lejáróban van, és 15 év múlva általában véget ér.
Bemutatkozott Genfben a kínai Elon Musk
A gyönyörű, elektromos meghajtású sportkocsi karosszériáját olasz studió tervezte, nyolc hónap alatt fejlesztette ki és gyártotta le az autót a cég, amelynek tulajdonosát a kínai Elon Muskként emlegetik.
Veszik a kobaltot, mint a cukrot
Az Apple nagy mennyiségben vásárol és raktároz kobaltot. Újabb fontos jelzés arra, hogy előretörnek a villanyautók, ezzel nő a kereslet a kobalt után, amelyre az Apple-nek is szüksége van készülékei akkumulátoraihoz.
Naperőművekkel erősít a Mol
Tiszaújvárosban, Százhalombattán és Füzesgyarmaton épít villamos energiát termelő napelemparkokat a Mol. Az innovatív és alternatív technológia terjesztése része a társaság stratégiájának – jelentette be Fasimon Sándor, a cég ügyvezető igazgatója a mai sajtótájékoztatón. A Mol nyitni kíván az új fejlesztések irányába is, mint például az elektromos autózás, az autómegosztás vagy akár a napelemes technológiák.
A magyar autósok negyede cserélne elektromos járműre
A magyar autósok negyede nyitott az elektromos autó vásárlásra; a szakértői becslések szerint az év végére már 5000 felett lehet az elektromos autók száma Magyarországon - adta hírül az Ipsos legújabb felmérésében.
A nyersanyagon bukhat az elektroautók gyártása
A német elektromosautó-gyártást, amely teljesen a ritka fémek importjára épül, nyersanyaghiány fenyegeti – figyelmeztet a Német Iparszövetség.
Elektroautó: csöbörből vödörbe
Ha figyelembe vesszük azt is, milyen természeti erőforrásokat igényel egy nagy elektromos autó gyártása, kiderül: a kisebb, robbanómotoros kocsi előállítása és használata összességében kevesebb károsanyag-kibocsátáshoz vezet. A kiutat a kis elektromos és benzinmotoros autók jelenthetik.
Egyre több a zöld rendszám, de vannak buktatók
Az e-mobilitás tagadhatatlanul tör előre. Felmérések szerint 2035-re világszerte 75 millió teljesen elektromos és közel 25 millió hibrid autó közlekedhet majd az utakon, míg 2040-re az újautó-eladások 35 százaléka már elektromos gépjármű lehet.
Veszélyben a magyar autóipar
Az elektromos autók elterjedése és az automatizálás akár már 5 éven belül is negatívan érintheti a magyar ipart. Elsősorban a nagy autógyártók beszállítói hálózatának csökkentése és az élő munkaerő mérséklése jelentheti a legnagyobb veszélyt – derül ki az Atradius globális piacelemzéséből.
E.Go Life - az új városi csoda
Az elektromos autó jövője nem a távolsági, hanem a városi közlekedésben van, hirdeti egy német műegyetemi tanár. A német posta több ezer kézbesítő kocsit vásárolt tőle – majd megvette a gyárát. Günter Schuh most elektromos városi kisautót gyárt, amelyhez jövőre 12.000 euróért juthatnak hozzá a németek.