A Mol három üzemében márciusban indul az építkezés összesen 37 hektáron, a napelemparkok várhatóan az év végéig elkészülnek, és a megtermelt zöldáram mintegy 9000 tonna széd-dioxid-kibocsátást vált ki. A naperőművek összesen 18 megawatt kapacitással működnek majd, és több mint 9000 háztartás áramszükségletét biztosítják.
A barnamezős beruházás költsége több milliárd forint, amit a társaság saját forrásból fedez.
Fasimon Sándor közölte, a Mol 2030-ig szóló stratégiájában a megújuló energiatermelés mellett is elkötelezte magát.
Felidézte, hogy a társaság idén januártól Mol Limo néven közösségi autómegosztó szolgáltatást is kínál, és hamarosan több száz elektromos töltőt állít fel a régióban. Nem csak a városokban, de az autópályák mentén is telepítenek töltőpontokat, a cseh határtól az Adriáig, ahol 222 villám és ultragyors töltőt helyeznek ki. A szolgáltatásra már több mint 20 ezren regisztráltak.
Aradszki András, az NFM államtitkára üdvözölte, hogy a beruházás hozzájárul Magyarország megújuló energetikai vállalásainak teljesítéséhez is. Hozzátette, kellő egyensúlyt kell kialakítani a háztartási méretű kiserőművek termelése és a nagy, ipari méretű, megújuló forrásból származó áramtermelés között.
A dízelautók magyarországi kitiltásával kapcsolatban Aradszki András elmondta, hogy amiről Tarlós István beszélt, az környezetvédelmi és levegővédelmi szempontból hosszú távon támogatandó, de az esetleges kitiltás nem ugrás a mélyvízbe lesz.
Az államtitkár a Jedlik Ányos Tervre hivatkozott, amely szerint az országnak átjárhatónak kell lennie elektromos autókkal, és cél az is, hogy az elektromos autók elterjedtsége Magyarországon legyen a legmagasabb a régióban.