A Sybilla prototípusát a genfi autószalonon mutatják be. A kocsi éppoly ismeretlen volt, mint gyártója, Lei Csang, aki szélenergiát hasznosító berendezéseiből lett milliárdos 10 év alatt.
Véleménye, hogy Elon Musk, a Tesla villanyautókat gyártó amerikai cég példáját kell követni, de módosítva. Musk kocsijai mellett napelemeket gyárt háztetőkre, amelyek tárolt energiájából azok feltölthetők.
Csang óriási, összekapcsolt energiatároló hálózatot épített ki Kínában, amelybe mozgó tárolóként működő járművek is bekapcsolhatók – mégpedig nem csak egy típus, mint a Tesla, hanem bármelyik. A vállalkozó szerint az autóiparban a fő feladat nem az önjáró kocsik építése, hanem hogy megoldják a villanyautók energia-ellátását. A Sybilla tulajdonosa ehhez keres európai partnert – ám ha nem találna, maguk is megoldják, mondja.
Hogy azonban valóban komolyan kell venni a kínai beruházókat, legutóbb Li Sufu példája mutatta: a kínai Geely autókonszern alapító tulajdonosa megvette a Daimler részvényeinek 10 százalékát.
(Forrás: De Welt)