A nyersanyagon bukhat az elektroautók gyártása

A német elektromosautó-gyártást, amely teljesen a ritka fémek importjára épül, nyersanyaghiány fenyegeti – figyelmeztet a Német Iparszövetség.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Nyilatkozatuk szerint növekszik a veszély, hogy a szükséges nyersanyagok importjánál szűk keresztmetszetek alakulnak ki, mert az igények gyorsabban nőnek, mint a termelési kapacitások.

Amennyiben nem sikerül megfelelő ellátást biztosítani kobaltból, grafitból, lítiumból, mangánból, nem alakulhatnak ki a szükséges, „Made in Germany” technológiák. Miután a német ipar – elsősorban az akkumulátorok gyártásához szükséges fémekből – maradéktalanul behozatalra szorul, az egyre szűkölő kínálat alapján a szállítók diktálhatják az árakat.

Elektroautó: csöbörből vödörbe
Ha figyelembe vesszük azt is, milyen természeti erőforrásokat igényel egy nagy elektromos autó gyártása, kiderül: a kisebb, robbanómotoros kocsi előállítása és használata összességében kevesebb károsanyag-kibocsátáshoz vezet. A kiutat a kis elektromos és benzinmotoros autók jelenthetik.
A német gyártók a szükséges kobalt 60 százalékát Kongóból, a grafit 70 százalékát Kínából szerzik be. A lítium túlnyomó részét három dél-amerikai országban termelik, s azt összesen csak négy cég kínálja a világpiacon.

A helyzetet továbbnehezíti, hogy a keresett nyersanyagok kiaknázása környezeti ártalmakat okoz, ezért kitermelésük politikai kockázattal is jár, így kevés ország vállalkozik rá, hogy az egyébként gazdag készleteket felszínre hozza. (FAZ)

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo