Meg tudjuk-e fizetni a biztonságunkat?

Az EU tervei szerint 2022-től minden új autóba, 2024-től pedig már a használtakba is egy sor biztonsági berendezést kell beépíteni. A szigorúbb környezetvédelmi előírások miatt amúgy dráguló kis- és közepes autók így még drágábbak lehetnek majd.

2016-ban kereken 2 .000 ember vesztette életét autóbalesetben az Európai Unió útjain, és a cél ennek jelentős csökkentése. Miután (elsősorban a felső kategóriás kocsikban) megjelentek az új biztonsági berendezések, Németországban például az 1991-es 11 300-ról 2006-ra jó 3000-re csökkent a halálos kimenetelű autóbalesetek száma.

Kép: Pixabay

A tervezett új uniós rendszabályok szerint 2022-től minden, újonnan gyártott személy- és teherautónak, autóbusznak rendelkeznie kell a vezető fáradtságát, a sebességet, a sávkövetést ellenőrző, a vészfékezést segítő elektronikával, kamerával a tolatáshoz, „fekete dobozzal” a baleseti adatok rögzítéséhez. Teherjárművekre, buszokra ezeken túlmenően fel kell szerelni a holtteret is megjelenítő tükröket.

Tovább szigorítanak az autók szén-dioxid-kibocsátásán, de hogy lehet ezt betartani?
Jelentősen továbbkorlátozza az EU az autók károsanyag-kibocsátását. Kérdés, hogyan tudják majd a gyártók az előírásokat megtartani.
E berendezések többsége a felső kategóriás járművekben már megtalálható. Kötelező előírásuk viszont ahhoz vezet majd, hogy jelentősen továbbdrágulnak a kiskocsik és a közép-kategóriásak, pedig azok az egyre szigorúbb környezetvédelmi előírások következtében amúgy is költségesebb szűrőberendezéseket kapnak, és jelentősen többe kerülnek majd. Amennyiben a biztonsági berendezéseket minden használt kocsira is fel kell szerelni, szinte lehetetlen helyzetbe kerülhet sok vásárló.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

Véleményvezér

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.
Súlyos kritikát kapott a magyar köztársasági elnök

Súlyos kritikát kapott a magyar köztársasági elnök 

Ezt a kritikát nem teszi zsebre a köztársasági elnök.
A nyugdíjkorhatár utáni várható élettartam Magyarországon a legkevesebb

A nyugdíjkorhatár utáni várható élettartam Magyarországon a legkevesebb 

A magyar egészségügy bizonyítványa a leggyengébb.
Az ukránok szerint Szijjártó Péter hazudott

Az ukránok szerint Szijjártó Péter hazudott 

Gyanús az ukránoknak a magyar külügyminiszter.
A Bige-család visszautasítja Gulyás Gergely vádjait

A Bige-család visszautasítja Gulyás Gergely vádjait 

A kormány nem tud leszállni a Bige-családról.
Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe

Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe 

Titok, hogy Trump bejelentésének megfelelően indultak-e amerikai atomtengeralattjárók az orosz partok felé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo