hirdetés

Meg tudjuk-e fizetni a biztonságunkat?

Az EU tervei szerint 2022-től minden új autóba, 2024-től pedig már a használtakba is egy sor biztonsági berendezést kell beépíteni. A szigorúbb környezetvédelmi előírások miatt amúgy dráguló kis- és közepes autók így még drágábbak lehetnek majd.
hirdetés

2016-ban kereken 2 .000 ember vesztette életét autóbalesetben az Európai Unió útjain, és a cél ennek jelentős csökkentése. Miután (elsősorban a felső kategóriás kocsikban) megjelentek az új biztonsági berendezések, Németországban például az 1991-es 11 300-ról 2006-ra jó 3000-re csökkent a halálos kimenetelű autóbalesetek száma.

Kép: Pixabay

A tervezett új uniós rendszabályok szerint 2022-től minden, újonnan gyártott személy- és teherautónak, autóbusznak rendelkeznie kell a vezető fáradtságát, a sebességet, a sávkövetést ellenőrző, a vészfékezést segítő elektronikával, kamerával a tolatáshoz, „fekete dobozzal” a baleseti adatok rögzítéséhez. Teherjárművekre, buszokra ezeken túlmenően fel kell szerelni a holtteret is megjelenítő tükröket.

Tovább szigorítanak az autók szén-dioxid-kibocsátásán, de hogy lehet ezt betartani?
Jelentősen továbbkorlátozza az EU az autók károsanyag-kibocsátását. Kérdés, hogyan tudják majd a gyártók az előírásokat megtartani.
E berendezések többsége a felső kategóriás járművekben már megtalálható. Kötelező előírásuk viszont ahhoz vezet majd, hogy jelentősen továbbdrágulnak a kiskocsik és a közép-kategóriásak, pedig azok az egyre szigorúbb környezetvédelmi előírások következtében amúgy is költségesebb szűrőberendezéseket kapnak, és jelentősen többe kerülnek majd. Amennyiben a biztonsági berendezéseket minden használt kocsira is fel kell szerelni, szinte lehetetlen helyzetbe kerülhet sok vásárló.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

hirdetés

Véleményvezér

Szenzáció, egy fideszes megdicsérte Hadházy Ákost

Szenzáció, egy fideszes megdicsérte Hadházy Ákost

Az uniós pénzből épített fideszes lombkorona nélküli lombkoronasétány még a kormánypártiakat is összezavarta.
A kormány különadói berobbantották a kínai kisboltok forgalmát

A kormány különadói berobbantották a kínai kisboltok forgalmát

A Magyarországon dolgozó kínai kiskereskedők boldogan dörzsöhetik a tenyerüket.
Pöttöm tankok tartanak Ukrajna felé

Pöttöm tankok tartanak Ukrajna felé

Az ukrajnai háború ott tart, hogy minden oldal mindent elővesz a hadi spájzból, ami még működik.
Orbán Viktor után Mészáros Lőrincet is feljelentette Hadházy Ákos

Orbán Viktor után Mészáros Lőrincet is feljelentette Hadházy Ákos

A korrupció ellen harcoló független képviselő Orbán Viktort hivatali visszaélés miatt jelentette fel, Mészáros Lőrincet csalásért.
Elképesztő adatok érkeznek Horvátországból az euró bevezetése után

Elképesztő adatok érkeznek Horvátországból az euró bevezetése után

Már semmi nem a régi. Korábban az euró bevezetése egy országban komoly inflációt okozott, most viszont Horvátországban meglepetést.
Rekord a 100 éven felüliek számában

Rekord a 100 éven felüliek számában

A világjárványt követően általános jelenség volt, hogy mindenütt csökkent a várható élettartam. Japánban viszont meghaladta a 90 ezret a 100 éven felüliek száma.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo