Meg tudjuk-e fizetni a biztonságunkat?

Az EU tervei szerint 2022-től minden új autóba, 2024-től pedig már a használtakba is egy sor biztonsági berendezést kell beépíteni. A szigorúbb környezetvédelmi előírások miatt amúgy dráguló kis- és közepes autók így még drágábbak lehetnek majd.

2016-ban kereken 2 .000 ember vesztette életét autóbalesetben az Európai Unió útjain, és a cél ennek jelentős csökkentése. Miután (elsősorban a felső kategóriás kocsikban) megjelentek az új biztonsági berendezések, Németországban például az 1991-es 11 300-ról 2006-ra jó 3000-re csökkent a halálos kimenetelű autóbalesetek száma.

Kép: Pixabay

A tervezett új uniós rendszabályok szerint 2022-től minden, újonnan gyártott személy- és teherautónak, autóbusznak rendelkeznie kell a vezető fáradtságát, a sebességet, a sávkövetést ellenőrző, a vészfékezést segítő elektronikával, kamerával a tolatáshoz, „fekete dobozzal” a baleseti adatok rögzítéséhez. Teherjárművekre, buszokra ezeken túlmenően fel kell szerelni a holtteret is megjelenítő tükröket.

Tovább szigorítanak az autók szén-dioxid-kibocsátásán, de hogy lehet ezt betartani?
Jelentősen továbbkorlátozza az EU az autók károsanyag-kibocsátását. Kérdés, hogyan tudják majd a gyártók az előírásokat megtartani.
E berendezések többsége a felső kategóriás járművekben már megtalálható. Kötelező előírásuk viszont ahhoz vezet majd, hogy jelentősen továbbdrágulnak a kiskocsik és a közép-kategóriásak, pedig azok az egyre szigorúbb környezetvédelmi előírások következtében amúgy is költségesebb szűrőberendezéseket kapnak, és jelentősen többe kerülnek majd. Amennyiben a biztonsági berendezéseket minden használt kocsira is fel kell szerelni, szinte lehetetlen helyzetbe kerülhet sok vásárló.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo