2016-ban kereken 2 .000 ember vesztette életét autóbalesetben az Európai Unió útjain, és a cél ennek jelentős csökkentése. Miután (elsősorban a felső kategóriás kocsikban) megjelentek az új biztonsági berendezések, Németországban például az 1991-es 11 300-ról 2006-ra jó 3000-re csökkent a halálos kimenetelű autóbalesetek száma.
A tervezett új uniós rendszabályok szerint 2022-től minden, újonnan gyártott személy- és teherautónak, autóbusznak rendelkeznie kell a vezető fáradtságát, a sebességet, a sávkövetést ellenőrző, a vészfékezést segítő elektronikával, kamerával a tolatáshoz, „fekete dobozzal” a baleseti adatok rögzítéséhez. Teherjárművekre, buszokra ezeken túlmenően fel kell szerelni a holtteret is megjelenítő tükröket.
(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)