Hangalapú vásárlással kísérletezik a Mastercard

A Mastercard bemutatta a párbeszéd-alapú kereskedelem kihívásairól szóló kutatását. Sokan használnak már most is hangasszisztenst vásárláshoz.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A párbeszéd-alapú vásárlás során a felhasználó hangjával, vagy egy chat-felület segítségével választ és fizet. Mivel napjainkban egyre inkább a hangalapú kommunikáció válik meghatározóvá, ezért a párbeszéd-alapú kereskedelem területén is gyors és alapvető átalakulás várható – áll a Mastercard és a Future Agenda szervezet közös kutatásában.

Biztonságos?

Az Európai Unióban minden ötödik válaszadó vásárolt már szöveg - vagy hangasszisztens segítségével (21 százalék vásárolt, 16 százalék fizetett, 7 százalék banki szolgáltatást használt) Az amerikai fogyasztók 87 százaléka tudatában van annak, hogy vásárlásai során hang- és szövegkezelő felülettel kommunikál, 66 százalékuk pedig már használt ilyen szolgáltatásokat korábban. A kutatás arra is rámutatott, hogy sok fogyasztó aggódik a hangalapú vásárlás általános biztonsága miatt, különösen az e-kereskedelemben. Egy nemrég megjelent tanulmány szerint a fogyasztók elsősorban azért szakítják meg a vásárlást, mert hiányolják a szemmel látható védelmet.  Ahhoz, hogy ez megváltozzon, a piaci szereplők összefogása, a szolgáltatások könnyű és biztonságos használata a legfontosabb lépés.

A tanulmány kapcsán Ann Cairns, a Mastercard alelnöke így fogalmazott: "A hangtechnológia gyors fejlődése és terjedése képes megváltoztatni életünket és vásárlási szokásainkat. Ha megfelelően bánunk vele, a hang használata hozzásegít a gyorsabb, egyszerűbb és kényelmesebb vásárláshoz.”

Az OC & C stratégiai tanácsadói szerint 2022-ig az amerikaiak 40 milliárd dollárt (az összes internetes költés 6 százalékát) költenek majd el a hangalapú kereskedelemben. Az Egyesült Királyságban 2022-re a hangalapú vásárlások összértéke elérheti az 5 milliárd dollárt - az összes internetes költés 3 százalékát.

Elindult a Piac & Profit Online Akadémia!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo