Mastercard cikkek


A kínaiak bankkártyája megelőzte a Visa és a Mastercard pénzügyi forgalmát

A kínaiak bankkártyája megelőzte a Visa és a Mastercard pénzügyi forgalmát 

A kínaiak kevesebbszer használják kártyáikat, de nagyobb összegeket mozgatnak.
Globális hódítók jelentek meg az internetes kereskedelemben, a magyar eladók kimaradnak a 32 százalékos növekedésből

Globális hódítók jelentek meg az internetes kereskedelemben, a magyar eladók kimaradnak a 32 százalékos növekedésből 

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete, miközben hazánkban is hódítanak a kínai webshopok.
Új fizetési módok felé fordulnak a magyarok

Új fizetési módok felé fordulnak a magyarok  

Nő a fogyasztói érdeklődés az új fizetési technológiák iránt, a magyar fogyasztók digitális fizetéssel kapcsolatos ismeretei jelentősen nőttek az előző évhez képest.
Lenyomják a külföldi webáruházak a magyarokat

Lenyomják a külföldi webáruházak a magyarokat 

GKID-Mastercard: 2023-ban tovább polarizálódik az e-kereskedelem.
Felpörgött a sportbiznisz, a turisták egyharmada sporteseményre utazik

Felpörgött a sportbiznisz, a turisták egyharmada sporteseményre utazik 

Mastercard felmérés: Európában töretlen az edzőtermek és stadionok népszerűsége.
Jövőre kevesebb pénzt hagyunk a boltokban

Jövőre kevesebb pénzt hagyunk a boltokban  

A változatos világgazdaság egyik elkerülhetetlen következménye, hogy egyes piacok élesebben fogják érezni az infláció és az emelkedő kamatlábak hatását, mint mások.
Magyarország digitális fizetési kultúrája gyönyörűen fejlődik

Magyarország digitális fizetési kultúrája gyönyörűen fejlődik 

2021-ben először fordult elő, hogy a fogyasztók többet használták kártyáikat digitális fizetésre, mint készpénzfelvételre.
Pár napig bárki kipróbálhatja, milyen kasszamentes üzletben vásárolni

Pár napig bárki kipróbálhatja, milyen kasszamentes üzletben vásárolni 

A Mastercard bemutatta a hazai piacon is innovatív, mesterséges intelligencia alapú technológiával felszerelt, mobil pénztármentes üzletet, amelynek elindulását támogatta.
A turizmus túl van a világjárványon, ismét tombol az utazási kedv

A turizmus túl van a világjárványon, ismét tombol az utazási kedv 

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok szektorában is erős fellendülés tapasztalható. A nemrég kiadott Travel 2022: Trend and Traditions kutatás 37 ország, köztük Magyarország szemszögéből mutatja be a nemzetközi turizmus vakcina utáni, kevésbé korlátozott állapotát.
Elő a mobillal! Gyökeresen változtak meg a magyarok fizetési szokásai

Elő a mobillal! Gyökeresen változtak meg a magyarok fizetési szokásai 

Egy év alatt közel két és félszeresére nőtt a mobilfizetések száma Magyarországon.

Történelmi lépésre készül a Mastercard 

A Mastercard bejelentette, hogy 2024-től az újonnan kibocsátott Mastercard hitel- és betéti kártyáknak a legtöbb piacon már nem kell mágnescsíkkal rendelkezniük, 2033-ra pedig valamennyi Mastercard kártyáról eltűnnek majd.

Digitális átállás: milyen előnyökkel járhat a cégeknek? 

A járvány alapvető változásokat hozott a vállalkozások mindennapjaiban, minden eddiginél nyilvánvalóbbá váltak a digitalizáció előnyei számukra is.

Megérkezett Magyarországra is a Google Pay 

Újabb európai országokban tette elérhetővé a Mastercard kártyakibocsátó partnerei együttműködésével a Google Pay mobiltelefonos fizetési szolgáltatást, amely Magyarországon most a Revolut, a Curve, valamint a Monese szolgáltatóknál indult el - közölte a globális fizetéstechnológiai vállalat.

A kis- és mikrovállalkozások leragadtak a készpénznél 

Az európai bankkártya elfogadó helyek számát szeretné növelni az elkövetkezendő öt évben a Mastercard. A bankkártya elfogadásra specializálódott SumUp fintech céggel együttműködve elsősorban a kis- és mikrovállalkozások körében növelné a készpénzmentes fizetés arányát.

A vásárlók kényszerítik ki a fejlődést 

A közép-európai országok kis- és középvállalkozói közül minden harmadik a vásárlói igényeket követve vezette be a kártyás fizetést, miközben 18 százalékuk úgy látja, mindez jó lehetőség is számukra, hogy kövessék a modern technológiai trendeket.

Tényleg tudja a Google, mit rakok az üzletben a kosárba? 

A Bloomberg szerint a Google bolti tranzakciós adatokat vett a Mastercardtól. A Google szerint nincs gond, mert az adatok anonimizáltak, szóval azt nem tudják, hogy személy szerint Ön mit rakott a kosárba.

Egyre kevesebb forintot váltanak a turisták 

A Magyarországon elköltött teljes összeg több mint felét már bankkártyával fizették az ide látogatók, írja a Mastercard.

Hangalapú vásárlással kísérletezik a Mastercard 

A Mastercard bemutatta a párbeszéd-alapú kereskedelem kihívásairól szóló kutatását. Sokan használnak már most is hangasszisztenst vásárláshoz.

Mastercard biometrikus kártya már Európában is 

A Mastercard bemutatta a bolgár UniCredit Bulbankkal közösen lefolytatott biometrikus kártyatesztek eredményeit. Az új megoldás a chipes technológiát az ujjlenyomattal ötvözi, így téve még kényelmesebbé és biztonságosabbá az azonosítást bolti vásárlás esetén.

Ismét a MagNet a legfelelősebb bank Magyarországon 

Negyedik alkalommal nyerte el „Az év társadalmilag felelős bankja” díjat a MasterCard Év Bankja pályázatán a MagNet Bank. Még soha nem nyerte el zsinórban négyszer ezt a díjat pénzintézet Magyarországon.

Kevesebb bankkártya - tudatosabb tulajdonosok 

Jóllehet 2012-ben csökkent a Magyarországon forgalomban lévő betéti kártyák száma a MasterCard nemrég készült kutatása szerint egyértelműen fejlődik a magyar kártyahasználat, nő a fogyasztói tudatosság, és a plasztik egyre fontosabb szerepet játszik a hazai ügyfelek életében.

Taroltak a parkolóautomaták a mobilfizetési versenyen 

A vásárlási alkalmazások magyar piaca az egyik legfejlettebb Közép-Kelet-Európában – derült ki a MasterCard által szervezett versenyen.

Piszkos, fertőző: veszélyes a készpénz 

Az európaiak többsége biztos abban, hogy a készpénz többnyire piszkos és hemzseg a baktériumoktól, sőt a megkérdezettek 57 százaléka szerint a bankjegyek és az érmék egyenesen a legkevésbé higiénikus mindennapi tárgyak – derül ki a MasterCard legújabb felméréséből. Messze megelőzik a mozgólépcsők kapaszkodóját, melyet csupán a válaszadók 24%-a tartja a legpiszkosabbnak.

Van bankkártyás történeted? - Oszd meg! 

A bankkártyával utazók élete az Egyesült Államokban, Izlandon, Luxemburgban, Észtországban és Új-Zélandon a legkényelmesebb, míg a legelmaradottabb ország ebből a szempontból – talán nem meglepő módon - Kelet-Timor, Afganisztán és Kuba – derül ki a Mastercard által üzemeltetett oldal adataiból.

Mobilvásárlási alkalmazásokat versenyeztet a Mastercard 

A MasterCard új versenyt indít a jelenleg elérhető mobil vásárlási alkalmazások számára hét kelet-közép-európai országban valamint Oroszországban és Törökországban. Az egyedülálló kezdeményezéssel a bankkártya társaság a témába vágó legjobb alkalmazásokat kívánja díjazni, és bemutatni a nyilvánosság előtt.

Konzervatív becslések szerint 100 milliárdot spórolhatnánk 

Konzervatív becslések szerint is százmilliárd forint megtakarítást érhet el a magyar állam rövid, 2-3 éves időtartamban, ha intézkedéseket hoz a készpénzhasználat mérséklésére - állítja Gauder Milán, a MasterCard regionális vezetője.

Tudja, hogy Ön fizetéskor a banknak adja személyes adatait? 

Magyarországon is egyre több az internetes áruház és évről évre többen veszik igénybe ezek szolgáltatásait. A MasterCard legfrissebb kutatásának célja az volt, hogy feltárja, milyen arányban élnek a magyar kártyabirtokosok az internetes fizetés lehetőségével, és milyen arányban használnak más fizetési eszközöket - például banki átutalást, postai utánvétet -  amikor az interneten vásárolnak.

A BL számokban: mennyit keresnek a csapatok? 

Európa legjobb labdarúgó csapatai átlagosan 38 millió eurós bevételre tehetnek szert, amennyiben bejutnak a BL egyenes kieséses szakaszába - állítja egy új tanulmány, mely a verseny hivatalos szponzora, a MasterCard megbízásából készült. A legnépesebb rajongótáborral büszkélkedő együttesek bevétele elérheti a 46 millió eurót is.

Az Erste a legrokonszenvesebb 

Az Erste Bank Hungary Nyrt.-t választották "Az év legrokonszenvesebb bankjának" 2008-ban. A MasterCard által támogatott "Az év bankja" verseny kilenc díjából ez az egyedüli, amely hagyományosan a nagyközönség véleménye alapján alakul ki.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Kiváló Minőségű Élelmiszerek az ALDI polcain

Kiváló Minőségű Élelmiszerek az ALDI polcain 

Az ALDI egyre több, olyan magas minőségű termékkel várja a vásárlókat, amely elnyerte a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegyet!

Költségkímélés

Így szerezhet 1,8 millió forint támogatást lakhatásra

Így szerezhet 1,8 millió forint támogatást lakhatásra  

A munkáltató 2025. január 1-től évente 1,8 millió forinttal támogathatja a harmincöt év alatti dolgozóinak a lakhatását.

Adózás

Újra terítéken a KATA és az Áfa alanyi adómentesség határának emelése

Újra terítéken a KATA és az Áfa alanyi adómentesség határának emelése 

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) támogatja az Áfa alanyi mentesség határának emelését, egyben azonnali intézkedéseket javasol.

Jogi kisokos

Mit okoz Trump visszatérése a globális szabadkereskedelemben?

Mit okoz Trump visszatérése a globális szabadkereskedelemben?  

Már most Grönland megszerzéséről, sőt Kanadának az Egyesült Államokba való felvételéről beszél.

Cégblog

Nem boldogulnak a mesterséges intelligencia nélkül a magyar cégek?

Nem boldogulnak a mesterséges intelligencia nélkül a magyar cégek?  

A mesterséges intelligencia ijesztő tempóban hódítja meg a magyar kis- és középvállalkozások marketingeszköztárát.

Klímablog

Teljes fordulaton pörög a céges elektromos autó pályázat

Teljes fordulaton pörög a céges elektromos autó pályázat  

A Tesla Model Y után a BYD Atto 3 is túllépte a félezer igénylést a cégek zöldautó-beszerzéseit ösztönző pályázaton.

Gazdaság

Új vevők érkeznek az ingatlanpiacra?

Új vevők érkeznek az ingatlanpiacra? 

A középkorúak körében tízből majdnem négy ember – 37 százalék – vásárolna a jövőben lakóingatlant.

Infokom

Ezért éri meg a kkv-knak mesterséges intelligenciát használni

Ezért éri meg a kkv-knak mesterséges intelligenciát használni  

A mesterséges intelligencia ijesztő tempóban hódítja meg a magyar kis- és középvállalkozások marketingeszköztárát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo