Mastercard cikkek
![A kínaiak bankkártyája megelőzte a Visa és a Mastercard pénzügyi forgalmát](https://piacesprofit.hu/i/1/e/2/8/4/4/8/b/f/a/e/2/2/1/b/f/f/9/b/0/a-kinaiak-bankkartyaja-megelozte-a-visa-es-a-mastercard-penzugyi-forgalmat_md.jpg)
A kínaiak bankkártyája megelőzte a Visa és a Mastercard pénzügyi forgalmát
A kínaiak kevesebbszer használják kártyáikat, de nagyobb összegeket mozgatnak.
![Globális hódítók jelentek meg az internetes kereskedelemben, a magyar eladók kimaradnak a 32 százalékos növekedésből](https://piacesprofit.hu/i/6/4/b/b/c/a/9/7/2/2/c/9/7/6/e/c/5/9/e/e/globalis-hoditok-jelentek-meg-az-internetes-kereskedelemben-a-magyar-eladok-kimaradnak-a-32-szazalekos-novekedesbol_md.jpg)
Globális hódítók jelentek meg az internetes kereskedelemben, a magyar eladók kimaradnak a 32 százalékos növekedésből
GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete, miközben hazánkban is hódítanak a kínai webshopok.
![Új fizetési módok felé fordulnak a magyarok](https://piacesprofit.hu/i/c/c/e/8/2/5/3/3/5/8/c/6/e/e/d/9/d/d/4/e/uj-fizetesi-modok-fele-fordulnak-a-magyarok_md.jpg)
Új fizetési módok felé fordulnak a magyarok
Nő a fogyasztói érdeklődés az új fizetési technológiák iránt, a magyar fogyasztók digitális fizetéssel kapcsolatos ismeretei jelentősen nőttek az előző évhez képest.
![Lenyomják a külföldi webáruházak a magyarokat](https://piacesprofit.hu/i/2/f/2/0/d/d/2/c/7/f/d/d/3/5/3/3/2/c/9/3/lenyomjak-a-kulfoldi-webaruhazak-a-magyarokat_md.jpg)
Lenyomják a külföldi webáruházak a magyarokat
GKID-Mastercard: 2023-ban tovább polarizálódik az e-kereskedelem.
![Felpörgött a sportbiznisz, a turisták egyharmada sporteseményre utazik](https://piacesprofit.hu/i/5/5/2/d/e/a/4/c/d/f/f/0/4/1/b/c/a/3/0/a/felporgott-a-sportbiznisz-a-turistak-egyharmada-sportesemenyre-utazik_md.jpg)
Felpörgött a sportbiznisz, a turisták egyharmada sporteseményre utazik
Mastercard felmérés: Európában töretlen az edzőtermek és stadionok népszerűsége.
![Jövőre kevesebb pénzt hagyunk a boltokban](https://piacesprofit.hu/i/7/3/b/7/6/a/4/e/8/6/6/7/3/d/b/e/0/9/f/d/jovore-kevesebb-penzt-hagyunk-a-boltokban_md.jpg)
Jövőre kevesebb pénzt hagyunk a boltokban
A változatos világgazdaság egyik elkerülhetetlen következménye, hogy egyes piacok élesebben fogják érezni az infláció és az emelkedő kamatlábak hatását, mint mások.
![Magyarország digitális fizetési kultúrája gyönyörűen fejlődik](https://piacesprofit.hu/i/c/a/0/e/e/3/5/6/9/0/b/e/f/5/2/2/f/c/7/7/magyarorszag-digitalis-fizetesi-kulturaja-gyonyoruen-fejlodik_md.jpg)
Magyarország digitális fizetési kultúrája gyönyörűen fejlődik
2021-ben először fordult elő, hogy a fogyasztók többet használták kártyáikat digitális fizetésre, mint készpénzfelvételre.
![Pár napig bárki kipróbálhatja, milyen kasszamentes üzletben vásárolni](https://piacesprofit.hu/i/7/6/3/5/e/3/3/b/b/d/2/f/e/3/5/c/b/c/a/d/par-napig-barki-kiprobalhatja-milyen-kasszamentes-uzletben-vasarolni_md.jpg)
Pár napig bárki kipróbálhatja, milyen kasszamentes üzletben vásárolni
A Mastercard bemutatta a hazai piacon is innovatív, mesterséges intelligencia alapú technológiával felszerelt, mobil pénztármentes üzletet, amelynek elindulását támogatta.
![A turizmus túl van a világjárványon, ismét tombol az utazási kedv](https://piacesprofit.hu/i/d/7/c/f/3/1/0/f/7/c/3/d/c/f/5/7/d/5/3/8/a-turizmus-tul-van-a-vilagjarvanyon-ismet-tombol-az-utazasi-kedv_md.jpg)
A turizmus túl van a világjárványon, ismét tombol az utazási kedv
Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok szektorában is erős fellendülés tapasztalható. A nemrég kiadott Travel 2022: Trend and Traditions kutatás 37 ország, köztük Magyarország szemszögéből mutatja be a nemzetközi turizmus vakcina utáni, kevésbé korlátozott állapotát.
![Elő a mobillal! Gyökeresen változtak meg a magyarok fizetési szokásai](https://piacesprofit.hu/i/2/8/3/e/7/0/3/2/5/f/4/2/5/f/e/1/f/b/b/9/elo-a-mobillal-gyokeresen-valtoztak-meg-a-magyarok-fizetesi-szokasai_md.jpg)
Elő a mobillal! Gyökeresen változtak meg a magyarok fizetési szokásai
Egy év alatt közel két és félszeresére nőtt a mobilfizetések száma Magyarországon.
Történelmi lépésre készül a Mastercard
A Mastercard bejelentette, hogy 2024-től az újonnan kibocsátott Mastercard hitel- és betéti kártyáknak a legtöbb piacon már nem kell mágnescsíkkal rendelkezniük, 2033-ra pedig valamennyi Mastercard kártyáról eltűnnek majd.
Digitális átállás: milyen előnyökkel járhat a cégeknek?
A járvány alapvető változásokat hozott a vállalkozások mindennapjaiban, minden eddiginél nyilvánvalóbbá váltak a digitalizáció előnyei számukra is.
Megérkezett Magyarországra is a Google Pay
Újabb európai országokban tette elérhetővé a Mastercard kártyakibocsátó partnerei együttműködésével a Google Pay mobiltelefonos fizetési szolgáltatást, amely Magyarországon most a Revolut, a Curve, valamint a Monese szolgáltatóknál indult el - közölte a globális fizetéstechnológiai vállalat.
A kis- és mikrovállalkozások leragadtak a készpénznél
Az európai bankkártya elfogadó helyek számát szeretné növelni az elkövetkezendő öt évben a Mastercard. A bankkártya elfogadásra specializálódott SumUp fintech céggel együttműködve elsősorban a kis- és mikrovállalkozások körében növelné a készpénzmentes fizetés arányát.
A vásárlók kényszerítik ki a fejlődést
A közép-európai országok kis- és középvállalkozói közül minden harmadik a vásárlói igényeket követve vezette be a kártyás fizetést, miközben 18 százalékuk úgy látja, mindez jó lehetőség is számukra, hogy kövessék a modern technológiai trendeket.
Tényleg tudja a Google, mit rakok az üzletben a kosárba?
A Bloomberg szerint a Google bolti tranzakciós adatokat vett a Mastercardtól. A Google szerint nincs gond, mert az adatok anonimizáltak, szóval azt nem tudják, hogy személy szerint Ön mit rakott a kosárba.
Egyre kevesebb forintot váltanak a turisták
A Magyarországon elköltött teljes összeg több mint felét már bankkártyával fizették az ide látogatók, írja a Mastercard.
Hangalapú vásárlással kísérletezik a Mastercard
A Mastercard bemutatta a párbeszéd-alapú kereskedelem kihívásairól szóló kutatását. Sokan használnak már most is hangasszisztenst vásárláshoz.
Mastercard biometrikus kártya már Európában is
A Mastercard bemutatta a bolgár UniCredit Bulbankkal közösen lefolytatott biometrikus kártyatesztek eredményeit. Az új megoldás a chipes technológiát az ujjlenyomattal ötvözi, így téve még kényelmesebbé és biztonságosabbá az azonosítást bolti vásárlás esetén.
Ismét a MagNet a legfelelősebb bank Magyarországon
Negyedik alkalommal nyerte el „Az év társadalmilag felelős bankja” díjat a MasterCard Év Bankja pályázatán a MagNet Bank. Még soha nem nyerte el zsinórban négyszer ezt a díjat pénzintézet Magyarországon.
Kevesebb bankkártya - tudatosabb tulajdonosok
Jóllehet 2012-ben csökkent a Magyarországon forgalomban lévő betéti kártyák száma a MasterCard nemrég készült kutatása szerint egyértelműen fejlődik a magyar kártyahasználat, nő a fogyasztói tudatosság, és a plasztik egyre fontosabb szerepet játszik a hazai ügyfelek életében.
Taroltak a parkolóautomaták a mobilfizetési versenyen
A vásárlási alkalmazások magyar piaca az egyik legfejlettebb Közép-Kelet-Európában – derült ki a MasterCard által szervezett versenyen.
Piszkos, fertőző: veszélyes a készpénz
Az európaiak többsége biztos abban, hogy a készpénz többnyire piszkos és hemzseg a baktériumoktól, sőt a megkérdezettek 57 százaléka szerint a bankjegyek és az érmék egyenesen a legkevésbé higiénikus mindennapi tárgyak – derül ki a MasterCard legújabb felméréséből. Messze megelőzik a mozgólépcsők kapaszkodóját, melyet csupán a válaszadók 24%-a tartja a legpiszkosabbnak.
Van bankkártyás történeted? - Oszd meg!
A bankkártyával utazók élete az Egyesült Államokban, Izlandon, Luxemburgban, Észtországban és Új-Zélandon a legkényelmesebb, míg a legelmaradottabb ország ebből a szempontból – talán nem meglepő módon - Kelet-Timor, Afganisztán és Kuba – derül ki a Mastercard által üzemeltetett oldal adataiból.
Mobilvásárlási alkalmazásokat versenyeztet a Mastercard
A MasterCard új versenyt indít a jelenleg elérhető mobil vásárlási alkalmazások számára hét kelet-közép-európai országban valamint Oroszországban és Törökországban. Az egyedülálló kezdeményezéssel a bankkártya társaság a témába vágó legjobb alkalmazásokat kívánja díjazni, és bemutatni a nyilvánosság előtt.
Konzervatív becslések szerint 100 milliárdot spórolhatnánk
Konzervatív becslések szerint is százmilliárd forint megtakarítást érhet el a magyar állam rövid, 2-3 éves időtartamban, ha intézkedéseket hoz a készpénzhasználat mérséklésére - állítja Gauder Milán, a MasterCard regionális vezetője.
Tudja, hogy Ön fizetéskor a banknak adja személyes adatait?
Magyarországon is egyre több az internetes áruház és évről évre többen veszik igénybe ezek szolgáltatásait. A MasterCard legfrissebb kutatásának célja az volt, hogy feltárja, milyen arányban élnek a magyar kártyabirtokosok az internetes fizetés lehetőségével, és milyen arányban használnak más fizetési eszközöket - például banki átutalást, postai utánvétet - amikor az interneten vásárolnak.
A BL számokban: mennyit keresnek a csapatok?
Európa legjobb labdarúgó csapatai átlagosan 38 millió eurós bevételre tehetnek szert, amennyiben bejutnak a BL egyenes kieséses szakaszába - állítja egy új tanulmány, mely a verseny hivatalos szponzora, a MasterCard megbízásából készült. A legnépesebb rajongótáborral büszkélkedő együttesek bevétele elérheti a 46 millió eurót is.
Az Erste a legrokonszenvesebb
Az Erste Bank Hungary Nyrt.-t választották "Az év legrokonszenvesebb bankjának" 2008-ban. A MasterCard által támogatott "Az év bankja" verseny kilenc díjából ez az egyedüli, amely hagyományosan a nagyközönség véleménye alapján alakul ki.