Mastercard cikkek


A kínaiak bankkártyája megelőzte a Visa és a Mastercard pénzügyi forgalmát

A kínaiak bankkártyája megelőzte a Visa és a Mastercard pénzügyi forgalmát 

A kínaiak kevesebbszer használják kártyáikat, de nagyobb összegeket mozgatnak.
Globális hódítók jelentek meg az internetes kereskedelemben, a magyar eladók kimaradnak a 32 százalékos növekedésből

Globális hódítók jelentek meg az internetes kereskedelemben, a magyar eladók kimaradnak a 32 százalékos növekedésből 

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete, miközben hazánkban is hódítanak a kínai webshopok.
Új fizetési módok felé fordulnak a magyarok

Új fizetési módok felé fordulnak a magyarok  

Nő a fogyasztói érdeklődés az új fizetési technológiák iránt, a magyar fogyasztók digitális fizetéssel kapcsolatos ismeretei jelentősen nőttek az előző évhez képest.
Lenyomják a külföldi webáruházak a magyarokat

Lenyomják a külföldi webáruházak a magyarokat 

GKID-Mastercard: 2023-ban tovább polarizálódik az e-kereskedelem.
Felpörgött a sportbiznisz, a turisták egyharmada sporteseményre utazik

Felpörgött a sportbiznisz, a turisták egyharmada sporteseményre utazik 

Mastercard felmérés: Európában töretlen az edzőtermek és stadionok népszerűsége.
Jövőre kevesebb pénzt hagyunk a boltokban

Jövőre kevesebb pénzt hagyunk a boltokban  

A változatos világgazdaság egyik elkerülhetetlen következménye, hogy egyes piacok élesebben fogják érezni az infláció és az emelkedő kamatlábak hatását, mint mások.
Magyarország digitális fizetési kultúrája gyönyörűen fejlődik

Magyarország digitális fizetési kultúrája gyönyörűen fejlődik 

2021-ben először fordult elő, hogy a fogyasztók többet használták kártyáikat digitális fizetésre, mint készpénzfelvételre.
Pár napig bárki kipróbálhatja, milyen kasszamentes üzletben vásárolni

Pár napig bárki kipróbálhatja, milyen kasszamentes üzletben vásárolni 

A Mastercard bemutatta a hazai piacon is innovatív, mesterséges intelligencia alapú technológiával felszerelt, mobil pénztármentes üzletet, amelynek elindulását támogatta.
A turizmus túl van a világjárványon, ismét tombol az utazási kedv

A turizmus túl van a világjárványon, ismét tombol az utazási kedv 

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok szektorában is erős fellendülés tapasztalható. A nemrég kiadott Travel 2022: Trend and Traditions kutatás 37 ország, köztük Magyarország szemszögéből mutatja be a nemzetközi turizmus vakcina utáni, kevésbé korlátozott állapotát.
Elő a mobillal! Gyökeresen változtak meg a magyarok fizetési szokásai

Elő a mobillal! Gyökeresen változtak meg a magyarok fizetési szokásai 

Egy év alatt közel két és félszeresére nőtt a mobilfizetések száma Magyarországon.

Történelmi lépésre készül a Mastercard 

A Mastercard bejelentette, hogy 2024-től az újonnan kibocsátott Mastercard hitel- és betéti kártyáknak a legtöbb piacon már nem kell mágnescsíkkal rendelkezniük, 2033-ra pedig valamennyi Mastercard kártyáról eltűnnek majd.

Digitális átállás: milyen előnyökkel járhat a cégeknek? 

A járvány alapvető változásokat hozott a vállalkozások mindennapjaiban, minden eddiginél nyilvánvalóbbá váltak a digitalizáció előnyei számukra is.

Megérkezett Magyarországra is a Google Pay 

Újabb európai országokban tette elérhetővé a Mastercard kártyakibocsátó partnerei együttműködésével a Google Pay mobiltelefonos fizetési szolgáltatást, amely Magyarországon most a Revolut, a Curve, valamint a Monese szolgáltatóknál indult el - közölte a globális fizetéstechnológiai vállalat.

A kis- és mikrovállalkozások leragadtak a készpénznél 

Az európai bankkártya elfogadó helyek számát szeretné növelni az elkövetkezendő öt évben a Mastercard. A bankkártya elfogadásra specializálódott SumUp fintech céggel együttműködve elsősorban a kis- és mikrovállalkozások körében növelné a készpénzmentes fizetés arányát.

A vásárlók kényszerítik ki a fejlődést 

A közép-európai országok kis- és középvállalkozói közül minden harmadik a vásárlói igényeket követve vezette be a kártyás fizetést, miközben 18 százalékuk úgy látja, mindez jó lehetőség is számukra, hogy kövessék a modern technológiai trendeket.

Tényleg tudja a Google, mit rakok az üzletben a kosárba? 

A Bloomberg szerint a Google bolti tranzakciós adatokat vett a Mastercardtól. A Google szerint nincs gond, mert az adatok anonimizáltak, szóval azt nem tudják, hogy személy szerint Ön mit rakott a kosárba.

Egyre kevesebb forintot váltanak a turisták 

A Magyarországon elköltött teljes összeg több mint felét már bankkártyával fizették az ide látogatók, írja a Mastercard.

Hangalapú vásárlással kísérletezik a Mastercard 

A Mastercard bemutatta a párbeszéd-alapú kereskedelem kihívásairól szóló kutatását. Sokan használnak már most is hangasszisztenst vásárláshoz.

Mastercard biometrikus kártya már Európában is 

A Mastercard bemutatta a bolgár UniCredit Bulbankkal közösen lefolytatott biometrikus kártyatesztek eredményeit. Az új megoldás a chipes technológiát az ujjlenyomattal ötvözi, így téve még kényelmesebbé és biztonságosabbá az azonosítást bolti vásárlás esetén.

Ismét a MagNet a legfelelősebb bank Magyarországon 

Negyedik alkalommal nyerte el „Az év társadalmilag felelős bankja” díjat a MasterCard Év Bankja pályázatán a MagNet Bank. Még soha nem nyerte el zsinórban négyszer ezt a díjat pénzintézet Magyarországon.

Kevesebb bankkártya - tudatosabb tulajdonosok 

Jóllehet 2012-ben csökkent a Magyarországon forgalomban lévő betéti kártyák száma a MasterCard nemrég készült kutatása szerint egyértelműen fejlődik a magyar kártyahasználat, nő a fogyasztói tudatosság, és a plasztik egyre fontosabb szerepet játszik a hazai ügyfelek életében.

Taroltak a parkolóautomaták a mobilfizetési versenyen 

A vásárlási alkalmazások magyar piaca az egyik legfejlettebb Közép-Kelet-Európában – derült ki a MasterCard által szervezett versenyen.

Piszkos, fertőző: veszélyes a készpénz 

Az európaiak többsége biztos abban, hogy a készpénz többnyire piszkos és hemzseg a baktériumoktól, sőt a megkérdezettek 57 százaléka szerint a bankjegyek és az érmék egyenesen a legkevésbé higiénikus mindennapi tárgyak – derül ki a MasterCard legújabb felméréséből. Messze megelőzik a mozgólépcsők kapaszkodóját, melyet csupán a válaszadók 24%-a tartja a legpiszkosabbnak.

Van bankkártyás történeted? - Oszd meg! 

A bankkártyával utazók élete az Egyesült Államokban, Izlandon, Luxemburgban, Észtországban és Új-Zélandon a legkényelmesebb, míg a legelmaradottabb ország ebből a szempontból – talán nem meglepő módon - Kelet-Timor, Afganisztán és Kuba – derül ki a Mastercard által üzemeltetett oldal adataiból.

Mobilvásárlási alkalmazásokat versenyeztet a Mastercard 

A MasterCard új versenyt indít a jelenleg elérhető mobil vásárlási alkalmazások számára hét kelet-közép-európai országban valamint Oroszországban és Törökországban. Az egyedülálló kezdeményezéssel a bankkártya társaság a témába vágó legjobb alkalmazásokat kívánja díjazni, és bemutatni a nyilvánosság előtt.

Konzervatív becslések szerint 100 milliárdot spórolhatnánk 

Konzervatív becslések szerint is százmilliárd forint megtakarítást érhet el a magyar állam rövid, 2-3 éves időtartamban, ha intézkedéseket hoz a készpénzhasználat mérséklésére - állítja Gauder Milán, a MasterCard regionális vezetője.

Tudja, hogy Ön fizetéskor a banknak adja személyes adatait? 

Magyarországon is egyre több az internetes áruház és évről évre többen veszik igénybe ezek szolgáltatásait. A MasterCard legfrissebb kutatásának célja az volt, hogy feltárja, milyen arányban élnek a magyar kártyabirtokosok az internetes fizetés lehetőségével, és milyen arányban használnak más fizetési eszközöket - például banki átutalást, postai utánvétet -  amikor az interneten vásárolnak.

A BL számokban: mennyit keresnek a csapatok? 

Európa legjobb labdarúgó csapatai átlagosan 38 millió eurós bevételre tehetnek szert, amennyiben bejutnak a BL egyenes kieséses szakaszába - állítja egy új tanulmány, mely a verseny hivatalos szponzora, a MasterCard megbízásából készült. A legnépesebb rajongótáborral büszkélkedő együttesek bevétele elérheti a 46 millió eurót is.

Az Erste a legrokonszenvesebb 

Az Erste Bank Hungary Nyrt.-t választották "Az év legrokonszenvesebb bankjának" 2008-ban. A MasterCard által támogatott "Az év bankja" verseny kilenc díjából ez az egyedüli, amely hagyományosan a nagyközönség véleménye alapján alakul ki.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.
Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen 

Miközben a kamatok világszerte egyre alacsonyabbak, és a forint is veszít értékéből, idén is rekordokat döntögettek a tőzsdeindexek és a nemesfémek.
Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó

Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó 

Az öngondoskodás egy újabb szintje.

Adózás

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának 

A kormány újraélesztené az Egyesült Államok által korábban felmondott kettős adóztatás tilalmáról szóló egyezményt.

Klímablog

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca  

Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat.

Gazdaság

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo