Digitális átállás: milyen előnyökkel járhat a cégeknek?

A járvány alapvető változásokat hozott a vállalkozások mindennapjaiban, minden eddiginél nyilvánvalóbbá váltak a digitalizáció előnyei számukra is.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyar vállalkozások jelentős része még mindig a hagyományos fizetési módszerekre támaszkodik, holott sokkal praktikusabb és hatékonyabb módszerek is léteznek. A Mastercard Digitális Kisokosában adott tanácsokat a cégek digitális átalakulásához.

Digitális térben a cégem pénzügyei – miért jó nekem mindez?

Az, hogy mennyire megkönnyítheti a vállalkozások mindennapjait a digitalizáció, ezek a példák is jól mutatják:

  • Az elektronikus számlázás, amellett, hogy a nyomtatás hiánya miatt környezet- és költségbarát, jelentősen egyszerűbb is, hiszen az online számlázó programok közvetlenül a NAV-hoz vannak bekötve. Az online számlázáshoz jó megoldást jelent az onlineszamla.nav.gov.hu, vagy a Számlázz.hu.
  • A mindennapi pénzügyi tervezést is megkönnyíti a digitalizáció, hiszen a pénzügyek nyilvántartására jó megoldást jelenthetnek az akár magyar nyelven is elérhető Excel template-ek. Ez azonban nem minden – a legpraktikusabb, kifejezetten a kisebb cégeknek szóló megoldás a KulcsSoft, amellyel a tervezés, a könyvelés, a bérszámfejtés, sőt még a raktérkezelés feladata is elvégezhető.
  • A kiadások és bevételek nyomon követése digitális eszközökkel ma már gyerekjáték, például a Money Lover platform használatával. A programban a mobilalkalmazás segítségével szinkronizált banki tranzakciókból könnyedén vizuális kimutatás készíthető el. A digitális megoldás így segít megtalálni, hogyan faraghatóak tovább a költségek, valamint azt is segít optimalizálni, hogy éppen mire érdemes kevesebbet vagy többet költeni, és mik azok a tételek, amik esetleg teljesen elhagyhatók.
  • Bankkártyás fizetés – bárhol. A járvány időszakában a készpénzmentes fizetés minden eddiginél fontosabbá vált. A vásárlók részéről megjelent az igény arra, hogy bárhol - például a futároknál, a piaci kereskedőknél, vagy éppen a büfékocsik üzemeltetőinél is - lehessen kártyával fizetni. Erre jelent megoldást a myPOS Glass alkalmazás, amely segítségével az eladók saját okostelefonja is kártyaelfogadó terminállá alakítható: garantálva azt, hogy bármikor és bárhol rendelkezésre álljon a digitális fizetés lehetősége.

Magyar cégek, és a digitalizáció

A Mastercard kutatása átfogó képet adott arról, hogy milyen hatással volt a digitalizáció a kisvállalkozói szektorban. Míg a világjárvány a vásárlók napi fizetési szokásait gyökeresen megváltoztatta és tolta a digitális fizetések irányába, addig a vállalkozások esetén ez a folyamat kevésbé hozott drasztikus átalakulást. A megkérdezett cégek 68 százaléka elsődlegesen banki átutalással fizet, és a napi ügymenet kapcsán is ezt a fizetési módot részesíti előnyben. A kártyás fizetést 16 százalékuk említette elsődleges fizetési eszközként, és főleg az olyan kiadásokat rendezik ily módon, mint az üzleti ebédek, utazások, szállás fizetése és a tankolás. A magyar vállalkozások 17 százalékánál jelenti a készpénz az elsődleges fizetési eszközt, a többség nem szívesen fizet így, mert a kezelése és a könyvelése egyaránt lassú és bonyolult.

Bolti vásárlásoknál a vállalkozások körében is a digitális fizetéseké a főszerep; 84 százalékuk fizet így, ebből 54 százalék a bankkártyás, 30 százalék a számlaalapú fizetés a kutatás szerint. Készpénzt csak 17 százalékuk használ ilyen helyzetekben. Online vásárlások esetén is hasonló előnyt élveznek a digitális megoldások: 47 százalék a banki átutalás, 21 százalék a kártyás online, 18 százalék a kártyás utánvét, és csupán 18 százalék a készpénzhasználat aránya.

„Örömmel látjuk, hogy a magyar vállalkozások fizetéseik zömét digitális megoldásokon keresztül végzik. A célunk az, hogy olyan értéknövelt szolgáltatásokkal is segítsük őket, melyek napi ügymenetük támogatása mellett a működésükhöz legjobban illeszkedő fizetési megoldást is biztosítja számukra” – mondta az eredmények kapcsán Berkes Tibor, a Mastercard üzletfejlesztési igazgatója.

Hogyan viselték a járvány időszakát a kisebb cégek?

A kutatás szerint a magyar kis- és középvállalkozások közel fele (48 százalék) tudta hozni 2020-ban a korábbi év eredményeit és 52 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ezt a szintet idén is elérik majd. A megkérdezettek több mint negyede (27 százalék) pedig még üzleti növekedéssel is számol a közeljövőben. A világjárvány kisebb negatív hatását a vállalkozások 35 százaléka érezte, súlyosabb következményekről 16 százalék számolt be.

Véleményvezér

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.
Jó hír, mégsem pusztul el a világ

Jó hír, mégsem pusztul el a világ 

Sokan úgy gondolják, hogy addig létezik a világ, amíg vannak méhek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo