Taroltak a parkolóautomaták a mobilfizetési versenyen

A vásárlási alkalmazások magyar piaca az egyik legfejlettebb Közép-Kelet-Európában – derült ki a MasterCard által szervezett versenyen.

A MasterCard 2013-ban első alkalommal hirdetett versenyt a fogyasztókat a vásárlásban

  valamilyen módon segítő mobil alkalmazások között. A verseny célja az volt, hogy értékeljék a közép-kelet-európai régió, valamint Oroszország és Törökország mobilvásárlási alkalmazásait. A legjobb alkalmazásokat egy tizenhat fős nemzetközi, szakmai zsűri választotta ki, amely az értékeléskor három fő szempontot vizsgált: a felhasználói élményt, az alkalmazás megjelenését, valamint a megfelelő működést.

A legjobb magyar alkalmazások

Magyarországon a ParkolóÓra díjfizető alkalmazása bizonyult a legjobbnak, és a második helyre is a hasonló típusú, parkolást és autópálya-matrica megvásárlását lehetővé tévő Mobil parkolás & e-matrica érkezett. A hazai dobogó harmadik fokán egy mesterember-kereső adatbázis áll, a JóSzaki.hu.

Egyelőre gyenge a hazai lefedettség
Összehasonlításban a környező országokkal, a vásárlási alkalmazások szegmense igen fejlett Magyarországon – mondta Hemberger András, a MasterCard igazgatója. Kifejezetten sok vásárlási alkalmazás van, és ezek a kereskedelem nagy területét lefedik, ami a környékbeli országokról nem mondható el. A magyar alkalmazások magas minőségi színvonalat képviselnek: mind az induló vállalkozásoktól, mind a nagy nemzetközi cégektől láttunk kiemelkedő minőségű példákat.
Természetesen ez nem azt jelenti, hogy jelenleg általánosan elterjedt lenne a mobil vásárlás Magyarországon, hiszen ez a szegmens továbbra is csak 1–3%-át teszi ki a magyar nyelven elérhető alkalmazásoknak. Azonban vannak arra utaló jelek, hogy nagyon jó ütemben fejlődik ez a piac, sok lehetőséget látnak benne a kereskedők és a szolgáltatók.
A zsűri értékelése szerint a vásárlási alkalmazások magyar piaca az egyik legfejlettebb Közép-Kelet-Európában. Az értékelt magyar alkalmazások átlagpontszáma ugyanis a második legmagasabb volt az egész mezőnyben, sőt a saját nyelven elérhető alkalmazások száma alapján is Magyarország bizonyult az egyik legjobbnak (harmadik).

Molnár Miklós, a győztes ParkolóÓrát fejlesztő AntaresNav Kft. ügyvezető igazgatója szerint fő céljuk, hogy gyors és pontos segítséget nyújtsanak az egyik legalapvetőbb mindennapi tevékenység, a közlekedés terén.

„Nagyon fontos szempont volt a tervezés során, hogy a felhasználók gyorsan, legfeljebb három kattintáson belül elérjék a céljukat. Alkalmazásunk a gyorsaság mellett átláthatóságot biztosít, hiszen a felhasználók nyomon követhetik a parkolásra költött összeget, a percre pontos leállításnak köszönhetően pedig nincs túlszámlázás” – közölte az igazgató

A termékkatalógustól a kuponos vásárlásig

A MasterCard versenyében olyan alkalmazásokat hasonlítottak össze, amelyek segítséget nyújtanak bizonyos termékek, szolgáltatások megvásárlásában. Nevezhettek többek között termékkatalógus, szolgáltatás- vagy boltkereső alkalmazások, taxi- és ételrendeléshez használt applikációk, de nagy számban voltak az egész régióban divatos kuponos vásárlást biztosító programok is.

Szetnics László, a MasterCard Europe mobilfizetésért felelős regionális vezetője szerint egy adott piac fejlettségét jelzi, hogy a részt vevő alkalmazások milyen arányban teszik lehetővé a tulajdonképpeni vásárlást, tehát nem csupán termékinformációval, térképpel vagy egyéb eszközökkel támogatják a folyamatot, de elviszik a fogyasztót a kasszáig, felajánlanak valamilyen fizetési lehetőséget. Ez az arány Magyarországon volt a második legmagasabb (59%) az egész régióban, a verseny zsűrije csak Törökországban talált nagyobb arányban ilyen alkalmazásokat.

A kilenc ország piacát vizsgálva kiderült, hogy azon alkalmazások, melyekkel fizetni is lehet, több mint 50%-ban lehetővé teszik a bankkártyás vásárlást, így jelenleg a bankkártya a mobil vásárlási alkalmazások által legnagyobb arányban használt fizetési mód a részt vevő országokban.

A régió legjobbjai

A zsűri nemcsak az egyes országokban hirdetett győztest, de összesített eredmény is született a több mint 110 alkalmazás vizsgálata után. Így a régióban a legjobbnak járó díjat a török Yemeksepeti, Törökország első számú étel-házhozszállító szolgáltatásának mobil megoldása kapta, mellyel a felhasználók tartózkodási helyük alapján választhatnak több ezer étterem kínálatából. A második helyezett a lengyel e-book, hangoskönyv- és e-folyóirat-olvasó alkalmazás, a Nexto Reader lett, amellyel Lengyelország legnagyobb könyváruházának virtuális polcait lehet böngészni, de a fogyasztók az alkalmazáson keresztül meg is vásárolhatják a kiválasztott termékeket. A harmadik helyen Csehország legnagyobb közösségi vásárlást támogató szolgáltatása, a Slevomat szerepel.

Ilyen lesz a pénzforgalom a jövőben
Az USA-ban közel 13 milliárd dollárnyi vásárlást bonyolítottak valamilyen mobilfizetési megoldáson keresztül tavaly. A mobilfizetés nagyhatalmai a következő években várhatóan Európa és Észak-Amerika lesznek: 2015-re a tranzakciók 75 százalékát bonyolítják majd a két földrész lakosai, és 2017-re akár 90 milliárd dollárnyi forgalmat is elérheti a mobilfizetés. Magyarországon a lehetőség még nem igazán elterjedt, a fizetési szokások itthon is gyorsan változnak azonban.
„A MasterCard számos régióbeli országban élen jár az innovációban. A részt vevő országok nagy részében – így Csehországban, Lengyelországban, Magyarországon, Oroszországban, Romániában és Törökországban – a MasterCard Mobile  elindításával már bizonyítottuk, mennyire fontos számunkra a mobilos kereskedelem jövője. Ez a verseny jó lehetőség arra, hogy díjazzuk mindazokat a kereskedőket, akik tesznek a fejlődés érdekében, és megkönnyítik a felhasználók számára a vásárlás folyamatát” – tette hozzá Szetnics László.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo