A turizmus túl van a világjárványon, ismét tombol az utazási kedv

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok szektorában is erős fellendülés tapasztalható. A nemrég kiadott Travel 2022: Trend and Traditions kutatás 37 ország, köztük Magyarország szemszögéből mutatja be a nemzetközi turizmus vakcina utáni, kevésbé korlátozott állapotát.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kiemelkedő a Mastercard Economics Institue elemzése szerint, hogy amennyiben a repülős foglalások száma továbbra is ebben az ütemben fog növekedni, akkor 2022-ben világszerte közel 1.5 milliárddal többen fognak repülőgéppel utazni, mint az előző évben.

A nyilvánosan elérhető utazási adatok vizsgálata, valamint a Mastercard hálózatán belüli névtelen, aggregált eladási számok alapján a kutatás képes megvizsgálni az utazások kulcstényezőit. A legfontosabb 2022-es megállapítások a következők:

  • A szabadidős és az üzleti utak száma egyaránt túllépi a járvány előtti szintet: április végére a nemzetközi szabadidős repjegy foglalások száma a 2019-es adatot már 25 százalékkal túlszárnyalta, a rövid és középtávú utak foglalási számai 25 százalék és 27 százalékkal emelkedtek meg. A nemzetközi üzleti foglalások száma először márciusban lépte túl a járvány előtti szintet; elsősorban a hosszú-távú foglalások száma emelkedett, kétszámjegyű értékekkel. Ebben az irodákba való visszatérés fontos befolyásoló tényezőnek bizonyult.
  • A súlyosan érintett közlekedési iparágak is költési élénkülést tapasztaltak: a legújabb adatok szerint a csoportos utazásba fektettet bizalom is megnőtt. A hajóutakon történő globális költés 62 százalékponttal nőtt január és április vége között, de még mindig elmarad a 2019-es számoktól. A buszok visszaálltak a járvány előtti szintre, míg az utasszállító vonatok még mindig elmaradnak 7 százalékkal. Eközben az autós utazások megőrizték népszerűségüket, az útdíjakra, valamint az autóbérlésre költött összeg 19 százalék, illetve 12 százalékkal emelkedett.
  • A külföldi kiadások tárgyak helyett egyre inkább az élményekre4 koncentrálódnak: az év legnagyobb részében a turisták többet költöttek élményekre, mint szuvenírekre. Az élményekre való kiadások 34 százalékkal járnak a 2019 szint felett, a legerőteljesebb bővülést az éjszakai szórakozóhelyek (72 százalék) tapasztalják, de vidámparkok, múzeumok koncertek és egyéb szabadidős tevékenységek területén is jelentős (35 százalék) növekedés látható. A nemzetközi turisták 60 százalékkal költöttek többet Szingapúrban és az USA-ban, az Egyesült Királyságban pedig 23 százalékkal. A havi költekezés növekedési üteme több mint kétszeresére nőtt 2019-hez képest, áprilisban például 140 százalékkal bővült.
  • A korlátozások feloldása újraírta 2022 turizmus-térképét: nem meglepő, hogy a bővülő lehetőségek, valamit a könnyebb tervezés hajtóerő a foglalási számok növekedésében. A legtöbb ország - az Ázsia - Csendes Óceáni régió kivételével - enyhített a korlátozásain. Ennek eredményeképp az Egyesült Királyság, az USA, Svájc, Spanyolország és Hollandia ma világszerte a legkeresettebb úticéloknak számítanak.
“Mint minden repülőút, úgy az utazás fellendülése is szembesült ellenszéllel és hátszéllel egyaránt. Ahogy a "Nagy Újraegyensúlyozás" világszerte zajlik, a mobilitás kulcsfontosságú szerepet játszik a járvány előtti élethez való visszatérésben” - mondta Bricklin Dwyer, a Mastercard vezető közgazdásza és a Mastercard Economics Institue vezetője. “A fogyasztók kitartása a „normális élet” mellett, illetve az igényük, hogy bepótolják a kiesett időt optimizmusra ad okot, és úgy gondoljuk, hogy a fellendülés továbbra is folytatódni fog, még ha lesznek is kisebb bukkanók az út során.”

 

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo