Felpörgött a sportbiznisz, a turisták egyharmada sporteseményre utazik

A Mastercard 2023-as Sport Economy Index Europe című jelentése alapján az elmúlt 12 hónapban óriási lelkesedéssel tértek vissza az európaiak a stadionokba és edzőtermekbe. A 11 000 fős mintán végzett kutatás szerint 2022-ben 12 százalékkal növekedett a sporteseményeket meglátogató, 10 százalékkal pedig a rendszeresen sportoló válaszadók aránya.

A kitöltők több, mint 60 százaléka szerint a technológia kulcsfontosságú szerepet tölt be a sporttal való kapcsolatukban. Az e-sportok, podcastok, képernyőn követett közvetítések vagy akár a virtuális valóság sikerének hála, a sport digitális térnyerése várhatóan egyre csak gyorsulni fog.

Egyre több időt és pénzt fordítunk a sportra (Fotó: Pixabay)
Egyre több időt és pénzt fordítunk a sportra (Fotó: Pixabay)

2023. pedig különösen izgalmas évnek ígérkezik, hiszen olyan nívós sportesemények kerülnek majd megrendezésre, mint az UEFA Bajnokok Ligája, a Rögbi Világbajnokság, a liverpooli Golf Open vagy az Európai League of Legends bajnokság- a Mastercard pedig mindezen események kiemelt támogatója.

A technológia szerepe a sportos szórakoztatásban

Az elmúlt évben az európaiak továbbra is előszeretettel választották azokat a technológiai megoldásokat, amelyek közelebb hozták őket a kedvenc sportjukhoz és az ehhez kapcsolódó élményekhez. Ezek közül a közösségi médiában követhető élő közvetítések, a virtuális valóság, a sport témájú podcastok, valamint az e-sport közvetítések voltak a legnépszerűbbek.

Ez a trend pedig nem tűnik úgy, mintha 2023-ban veszítene majd a lendületéből. A megkérdezetettek több, mint fele (56 százalék) gondolja úgy, hogy az olyan innovatív technológiák, mint a virtuális valóság jelentik a sportok jövőbeni sikerének kulcsát. A rajongók negyede már ki is próbálta ezt a technológiát, a válaszadók fele pedig szeretné ezt az élményt lehetőleg már idén bepótolni.

Népszerű maradt az élő sport is

Bár az otthonról vagy menet közben streamelhető közvetítések térnyerése egyértelmű, a rajongók nem felejtették el az élő sportok varázsát sem. A válaszadók több, mint fele (54 százalék) látogatott meg valamilyen sporteseményt tavaly, ezek közül a foci, a tenisz, a röplabda és a kerékpár bizonyultak a legnépszerűbbnek.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo