A kitöltők több, mint 60 százaléka szerint a technológia kulcsfontosságú szerepet tölt be a sporttal való kapcsolatukban. Az e-sportok, podcastok, képernyőn követett közvetítések vagy akár a virtuális valóság sikerének hála, a sport digitális térnyerése várhatóan egyre csak gyorsulni fog.
2023. pedig különösen izgalmas évnek ígérkezik, hiszen olyan nívós sportesemények kerülnek majd megrendezésre, mint az UEFA Bajnokok Ligája, a Rögbi Világbajnokság, a liverpooli Golf Open vagy az Európai League of Legends bajnokság- a Mastercard pedig mindezen események kiemelt támogatója.
A technológia szerepe a sportos szórakoztatásban
Az elmúlt évben az európaiak továbbra is előszeretettel választották azokat a technológiai megoldásokat, amelyek közelebb hozták őket a kedvenc sportjukhoz és az ehhez kapcsolódó élményekhez. Ezek közül a közösségi médiában követhető élő közvetítések, a virtuális valóság, a sport témájú podcastok, valamint az e-sport közvetítések voltak a legnépszerűbbek.
Ez a trend pedig nem tűnik úgy, mintha 2023-ban veszítene majd a lendületéből. A megkérdezetettek több, mint fele (56 százalék) gondolja úgy, hogy az olyan innovatív technológiák, mint a virtuális valóság jelentik a sportok jövőbeni sikerének kulcsát. A rajongók negyede már ki is próbálta ezt a technológiát, a válaszadók fele pedig szeretné ezt az élményt lehetőleg már idén bepótolni.
Népszerű maradt az élő sport is
Bár az otthonról vagy menet közben streamelhető közvetítések térnyerése egyértelmű, a rajongók nem felejtették el az élő sportok varázsát sem. A válaszadók több, mint fele (54 százalék) látogatott meg valamilyen sporteseményt tavaly, ezek közül a foci, a tenisz, a röplabda és a kerékpár bizonyultak a legnépszerűbbnek.