A MasterCard tanulmánya szerint a római döntőn győztes csapat valamivel több, mint 110 millió eurót kereshet a torna teljes időtartama alatt. Az összeg a részvételért kapott díjból, a jegyeladásból, reklám és marketing bevételekből és nem utolsó sorban a játékosok várhatóan megnőtt értékéből adódik össze. A felmérést végző Simon Chadwick professzor, ismert sport-gazdasági szakértő így nyilatkozott: "A sport a jelenlegi ingatag gazdasági helyzetben is megőrizte erős pozícióját és továbbra is az egyik legjövedelmezőbb üzlet. Az UEFA Bajnokok Ligája ma rendkívül fontos bevételi forrás a klubok számára, de leginkább azoknak jövedelmező, akik bejutnak a torna egyenes kieséses szakaszába is."
Minden klubcsapat, amely bejut a BL-be automatikusan 3 millió eurót kap a versenyt szervező UEFA-tól. 2,4 millió euró jár a csoportmeccsekért, melyeken a győztes csapat további 600 ezer eurót visz haza, míg ha döntetlen lesz az eredmény, mindkét együttes 300 ezer eurót könyvelhet el. Amennyiben a klub bejut a kieséses szakaszba is, azonnali 2,2 milliós díjazásban részesül és átlagosan 9,4 milliót keres az itt lejátszott meccseken.
A kieséses szakaszba jutott csapatok bevétele azonban nem csak a részvételért kapott pénzből és a jutalmakból áll, kapnak a jegyek eladásából (csapatonként átlagosan 8,55 millió euró) a BL marketing bevételéből (6 millió euró) valamint játékosaik értéknövekedése is hozhat a konyhára ( csapatonként átlagosan 5 millió eurót). Ehhez jön még a torna kereskedelmi sikerétől függő juttatás (market pool payment): ez elérheti a 9,5 millió eurót is - állítja a MasterCard tanulmánya.
Jól fizetik a továbbjutást is
A kieséses szakaszt követően, az UEFA 2,5 millió euróval jutalmaz minden negyeddöntőben résztvevő csapatot, 3 millió euró jár az elődöntősöknek, 4 millió a második helyezettnek és 7 millió a győztesnek.
A világraszóló siker mellett, a BL győztes 21,9 millió euró fődíjnak is örülhet; nem kevesebb, mint 9,5 millió euró üti a markát a torna kereskedelmi bevételeiből, 19,95 millió a jegyeladásokból, 14 millió a reklámbevételekből, 15 millió a játékosok növekedett értékéből és több mint 30 millió euró a további szponzori bonuszból. Az utóbbit a döntőbejutásért, valamint a győzelemért érdemli ki majd valamelyik klubcsapat - véli a MasterCard tanulmánya.