A BL számokban: mennyit keresnek a csapatok?

Európa legjobb labdarúgó csapatai átlagosan 38 millió eurós bevételre tehetnek szert, amennyiben bejutnak a BL egyenes kieséses szakaszába - állítja egy új tanulmány, mely a verseny hivatalos szponzora, a MasterCard megbízásából készült. A legnépesebb rajongótáborral büszkélkedő együttesek bevétele elérheti a 46 millió eurót is.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A MasterCard tanulmánya szerint a római döntőn győztes csapat valamivel több, mint 110 millió eurót kereshet a torna teljes időtartama alatt. Az összeg a részvételért kapott díjból, a jegyeladásból, reklám és marketing bevételekből és nem utolsó sorban a játékosok várhatóan megnőtt értékéből adódik össze. A felmérést végző Simon Chadwick professzor, ismert sport-gazdasági szakértő így nyilatkozott: "A sport a jelenlegi ingatag gazdasági helyzetben is megőrizte erős pozícióját és továbbra is az egyik legjövedelmezőbb üzlet. Az UEFA Bajnokok Ligája ma rendkívül fontos bevételi forrás a klubok számára, de leginkább azoknak jövedelmező, akik bejutnak a torna egyenes kieséses szakaszába is."

Minden klubcsapat, amely bejut a BL-be automatikusan 3 millió eurót kap a versenyt szervező UEFA-tól. 2,4 millió euró jár a csoportmeccsekért, melyeken a győztes csapat további 600 ezer eurót visz haza, míg ha döntetlen lesz az eredmény, mindkét együttes 300 ezer eurót könyvelhet el. Amennyiben a klub bejut a kieséses szakaszba is, azonnali 2,2 milliós díjazásban részesül és átlagosan 9,4 milliót keres az itt lejátszott meccseken.

A kieséses szakaszba jutott csapatok bevétele azonban nem csak a részvételért kapott pénzből és a jutalmakból áll, kapnak a jegyek eladásából (csapatonként átlagosan 8,55 millió euró) a BL marketing bevételéből (6 millió euró) valamint játékosaik értéknövekedése is hozhat a konyhára ( csapatonként átlagosan 5 millió eurót). Ehhez jön még a torna kereskedelmi sikerétől függő juttatás (market pool payment): ez elérheti a 9,5 millió eurót is - állítja a MasterCard tanulmánya.

Jól fizetik a továbbjutást is

A kieséses szakaszt követően, az UEFA 2,5 millió euróval jutalmaz minden negyeddöntőben résztvevő csapatot, 3 millió euró jár az elődöntősöknek, 4 millió a második helyezettnek és 7 millió a győztesnek.

A világraszóló siker mellett, a BL győztes 21,9 millió euró fődíjnak is örülhet; nem kevesebb, mint 9,5 millió euró üti a markát a torna kereskedelmi bevételeiből, 19,95 millió a jegyeladásokból, 14 millió a reklámbevételekből, 15 millió a játékosok növekedett értékéből és több mint 30 millió euró a további szponzori bonuszból. Az utóbbit a döntőbejutásért, valamint a győzelemért érdemli ki majd valamelyik klubcsapat - véli a MasterCard tanulmánya.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo