A kínaiak bankkártyája megelőzte a Visa és a Mastercard pénzügyi forgalmát

Az UnionPay a globális kártyatranzakciók számában a második helyre tört fel. A kártyaszolgáltatásokat általában a Visa és a Mastercard duopóliumaként képzelik el az emberek. A 2002-ben alapított kínai UnionPay azonban 2017-ben megelőzte a Mastercardot a tranzakciók volumenében.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

2023-ban a UnionPay 228 milliárd tranzakciót regisztrált világszerte, ami megszilárdította második helyét a Visa mögött (267 milliárd). A Retail Banking Research szerint pedig a teljes fizetési érték tekintetében felülmúlta mind a Visat, mind a Mastercardot a kínai bankkártya.

Az UnionPay legnagyobb piaca természetesen Kína, ahol övék az egyetlen bankközi hálózat, amely összeköti az összes ATM-et. Azt is érdemes megjegyezni, hogy az UnionPay tranzakcióinak többsége betéti tranzakció, bár a hitelkártya termékei is gyorsan növekednek.

Eközben az olyan ígéretes fintech versenytársak, mint a PayPal és az Apple Pay, a Visa és a Mastercard is együttműködik az UnionPay-el, hogy helyet szerezzenek a kínai piacon. Ez kölcsönös előnyöket jelent, hiszen a Visa és a Mastercard infrastruktúrája globális méretekben rendkívül széles körű. A két kártyaóriás lényegében az elektronikus fizetési világ autópályáit építette ki, minden egyes tranzakció után díjat szednek. Az „útdíj” összege pedig nagyban befolyásolja a piaci részesedést. Például az American Express kártyák kevésbé népszerűek a magasabb kereskedői díjak miatt, ami miatt nem annyira keresettek.

Véleményvezér

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.
Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo