A kínaiak bankkártyája megelőzte a Visa és a Mastercard pénzügyi forgalmát

Az UnionPay a globális kártyatranzakciók számában a második helyre tört fel. A kártyaszolgáltatásokat általában a Visa és a Mastercard duopóliumaként képzelik el az emberek. A 2002-ben alapított kínai UnionPay azonban 2017-ben megelőzte a Mastercardot a tranzakciók volumenében.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

2023-ban a UnionPay 228 milliárd tranzakciót regisztrált világszerte, ami megszilárdította második helyét a Visa mögött (267 milliárd). A Retail Banking Research szerint pedig a teljes fizetési érték tekintetében felülmúlta mind a Visat, mind a Mastercardot a kínai bankkártya.

Az UnionPay legnagyobb piaca természetesen Kína, ahol övék az egyetlen bankközi hálózat, amely összeköti az összes ATM-et. Azt is érdemes megjegyezni, hogy az UnionPay tranzakcióinak többsége betéti tranzakció, bár a hitelkártya termékei is gyorsan növekednek.

Eközben az olyan ígéretes fintech versenytársak, mint a PayPal és az Apple Pay, a Visa és a Mastercard is együttműködik az UnionPay-el, hogy helyet szerezzenek a kínai piacon. Ez kölcsönös előnyöket jelent, hiszen a Visa és a Mastercard infrastruktúrája globális méretekben rendkívül széles körű. A két kártyaóriás lényegében az elektronikus fizetési világ autópályáit építette ki, minden egyes tranzakció után díjat szednek. Az „útdíj” összege pedig nagyban befolyásolja a piaci részesedést. Például az American Express kártyák kevésbé népszerűek a magasabb kereskedői díjak miatt, ami miatt nem annyira keresettek.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo