A kínaiak bankkártyája megelőzte a Visa és a Mastercard pénzügyi forgalmát

Az UnionPay a globális kártyatranzakciók számában a második helyre tört fel. A kártyaszolgáltatásokat általában a Visa és a Mastercard duopóliumaként képzelik el az emberek. A 2002-ben alapított kínai UnionPay azonban 2017-ben megelőzte a Mastercardot a tranzakciók volumenében.

2023-ban a UnionPay 228 milliárd tranzakciót regisztrált világszerte, ami megszilárdította második helyét a Visa mögött (267 milliárd). A Retail Banking Research szerint pedig a teljes fizetési érték tekintetében felülmúlta mind a Visat, mind a Mastercardot a kínai bankkártya.

Az UnionPay legnagyobb piaca természetesen Kína, ahol övék az egyetlen bankközi hálózat, amely összeköti az összes ATM-et. Azt is érdemes megjegyezni, hogy az UnionPay tranzakcióinak többsége betéti tranzakció, bár a hitelkártya termékei is gyorsan növekednek.

Eközben az olyan ígéretes fintech versenytársak, mint a PayPal és az Apple Pay, a Visa és a Mastercard is együttműködik az UnionPay-el, hogy helyet szerezzenek a kínai piacon. Ez kölcsönös előnyöket jelent, hiszen a Visa és a Mastercard infrastruktúrája globális méretekben rendkívül széles körű. A két kártyaóriás lényegében az elektronikus fizetési világ autópályáit építette ki, minden egyes tranzakció után díjat szednek. Az „útdíj” összege pedig nagyban befolyásolja a piaci részesedést. Például az American Express kártyák kevésbé népszerűek a magasabb kereskedői díjak miatt, ami miatt nem annyira keresettek.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo