2023-ban a UnionPay 228 milliárd tranzakciót regisztrált világszerte, ami megszilárdította második helyét a Visa mögött (267 milliárd). A Retail Banking Research szerint pedig a teljes fizetési érték tekintetében felülmúlta mind a Visat, mind a Mastercardot a kínai bankkártya.
Az UnionPay legnagyobb piaca természetesen Kína, ahol övék az egyetlen bankközi hálózat, amely összeköti az összes ATM-et. Azt is érdemes megjegyezni, hogy az UnionPay tranzakcióinak többsége betéti tranzakció, bár a hitelkártya termékei is gyorsan növekednek.
Eközben az olyan ígéretes fintech versenytársak, mint a PayPal és az Apple Pay, a Visa és a Mastercard is együttműködik az UnionPay-el, hogy helyet szerezzenek a kínai piacon. Ez kölcsönös előnyöket jelent, hiszen a Visa és a Mastercard infrastruktúrája globális méretekben rendkívül széles körű. A két kártyaóriás lényegében az elektronikus fizetési világ autópályáit építette ki, minden egyes tranzakció után díjat szednek. Az „útdíj” összege pedig nagyban befolyásolja a piaci részesedést. Például az American Express kártyák kevésbé népszerűek a magasabb kereskedői díjak miatt, ami miatt nem annyira keresettek.