A kínaiak bankkártyája megelőzte a Visa és a Mastercard pénzügyi forgalmát

Az UnionPay a globális kártyatranzakciók számában a második helyre tört fel. A kártyaszolgáltatásokat általában a Visa és a Mastercard duopóliumaként képzelik el az emberek. A 2002-ben alapított kínai UnionPay azonban 2017-ben megelőzte a Mastercardot a tranzakciók volumenében.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

2023-ban a UnionPay 228 milliárd tranzakciót regisztrált világszerte, ami megszilárdította második helyét a Visa mögött (267 milliárd). A Retail Banking Research szerint pedig a teljes fizetési érték tekintetében felülmúlta mind a Visat, mind a Mastercardot a kínai bankkártya.

Az UnionPay legnagyobb piaca természetesen Kína, ahol övék az egyetlen bankközi hálózat, amely összeköti az összes ATM-et. Azt is érdemes megjegyezni, hogy az UnionPay tranzakcióinak többsége betéti tranzakció, bár a hitelkártya termékei is gyorsan növekednek.

Eközben az olyan ígéretes fintech versenytársak, mint a PayPal és az Apple Pay, a Visa és a Mastercard is együttműködik az UnionPay-el, hogy helyet szerezzenek a kínai piacon. Ez kölcsönös előnyöket jelent, hiszen a Visa és a Mastercard infrastruktúrája globális méretekben rendkívül széles körű. A két kártyaóriás lényegében az elektronikus fizetési világ autópályáit építette ki, minden egyes tranzakció után díjat szednek. Az „útdíj” összege pedig nagyban befolyásolja a piaci részesedést. Például az American Express kártyák kevésbé népszerűek a magasabb kereskedői díjak miatt, ami miatt nem annyira keresettek.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo