A tavalyi év során 5,5 milliárd eurót költött el Magyarországon az ide látogató 16 millió turista. Külföldi útjaik alkalmával az utazók egyre gyakrabban élnek a digitális fizetési megoldások adta előnyökkel: utazás során szinte magától értetődően fizetnek elektronikusan. Ezt bizonyítja az is, hogy a Magyarországon elköltött teljes összeg mintegy 60 százalékát bankkártyával fizették az ide látogatók – közölte a Mastercard.
A Magyarországot választó turisták a költéseik legnagyobb részét étkezésre fordították (30 százalék), ezt követi a vásárlás (13 százalék), a szabadidős programok (12 százalék) és a szállás (11 százalék).
Az európaiak világviszonylatban is nagy utazóknak számítanak, évente átlagosan tízszer indulnak kirándulni belföldre vagy külföldre. A közép-európai régió országai közül legtöbbször a csehek és a szlovákok utaznak szabadidős célból, ők egy évben tizenkilencszer is útra kelnek, míg a magyaroknál ez a szám 11.