Az ár és a kedvezmény mértéke számít a kuponos vásárlásnál

Míg 8 éve átlagosan 3300 forintot költöttünk egy vásárlás alkalmával a legnagyobb bónuszos/kuponos oldalon, addig idén már közel 12 ezer forintnyi élmény vagy termék került átlagosan a kosarakba. A legtöbben a vásárlás értékét bankkártyával egyenlítették ki, az átutalás és a készpénz visszaszorulóban.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A legfontosabb szempont vásárláskor természetesen az ajánlat ára: 74 százalék dönt ez alapján. A Bónusz Brigád és a GKI Digital közös felmérése szerint a 18-24 éves korosztályt a kedvezmény mértéke nem érdekli: ők az ár-érték arányt ettől függetlenül mérlegelik. 60 év felett pedig döntő tényező a kedvezmény mértéke – ebből a két adatból jól látszik az eltérő korosztályok eltérő döntési mechanizmusa.

A megkérdezettek 60 százaléka impulzusvásárló, azaz a szembejövő ajánlatokból hirtelen, gyorsan választ, 40 százalék lassabban dönt, átbeszéli a családjával az ajánlatot. Az idősebb korosztály hajlamosabb az impulzusvásárlásra: az 50-59 év közöttiek 61, míg a 60 év felettiek 72 százaléka dönt gyorsan. A 18-24 évesek épp ellenkezőleg: 69 százalékuk hosszas mérlegelés után kattint a vásárlás gombra, ők jellemzően konkrét elképzeléssel érkeznek az oldalra arra vonatkozóan, hogy milyen céllal, mit akarnak venni. Az idősebbeket nagyban befolyásolják az ajánlatok és a hírlevelek.

A legtöbben (67%) utazási ajánlatokat vagy más, szabadidős ztevékenységhez keres inspirációt. Arra a kérdésre, hogy miért szeretnek a kuponos oldalon vásárolni, 67 százalék azt válaszolta: mert így a legjobb áron jut minőségi élményekhez. 33 százalék szerint így új dolgokat próbálhat ki, 28 százalék pedig azt jelölte meg, hogy megbízik az itt kínált termékekben és szolgáltatásokban.

Az oldal indulásakor, 2010-ben az átlagos kosárérték 3380 forint volt, 2015-ben már 7580, idén pedig 11 781 forintnyi terméket vagy szolgáltatást tesz kosarába átlagosan a vevő.

Egyre több a bankkártyás fizetés 

A kuponos oldalon vásárlók sokkal inkább hasonlítanak a nyugat-európai országokban jellemző, tudatosabb,

Megszívják a kereskedők jövőre az utalványokat
Komoly változások várhatóak jövőre az utalványok utáni adózásban, ami okozhat némi fejtörést a kereskedőknek – hívta fel a figyelmet a MAZARS elemzése. Eddig ugyanis az utalványok beváltása után kellett adózni, 2019-től azonban lesznek olyan „egycélú utalványok”, amelyek már átadást követően adókötelessé válnak.
modern technológiákat kedvelő vásárlókhoz, hiszen jóval magasabb a bankkártyás fizetés aránya és messze elmarad a készpénzes fizetés aránya a magyar piacra jellemzőtől

A 60 év felettiek 83 százaléka adott már kupont ajándékba családtagjainak. A nők szívesebben választják az ajándékozásnak ezt a módját, ugyanis 76 százalékuk már adott ajándékba bónuszt. A legnépszerűbb ajándék az étel-ital bónusz (50%), de a belföldi utazás (29%) és a masszázs is népszerű ajándék (28%).

A legnépszerűbb bónusz 8 éve, az oldal indulásakor egy pohár finom forralt bor volt a Liszt Ferenc téren, a karácsonyi vásárban, míg idén eddig a budapesti sétahajózás vezeti a népszerűségi sorrendet.

A legnépszerűbb külföldi úti cél 8 éve Prága volt, idén Bosznia-Hercegovina. Ami belföldet illeti 8 éve Csolnokra, idén Sárospatakra utaztak a legtöbben bónusszal.

 

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo