Az ár és a kedvezmény mértéke számít a kuponos vásárlásnál

Míg 8 éve átlagosan 3300 forintot költöttünk egy vásárlás alkalmával a legnagyobb bónuszos/kuponos oldalon, addig idén már közel 12 ezer forintnyi élmény vagy termék került átlagosan a kosarakba. A legtöbben a vásárlás értékét bankkártyával egyenlítették ki, az átutalás és a készpénz visszaszorulóban.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A legfontosabb szempont vásárláskor természetesen az ajánlat ára: 74 százalék dönt ez alapján. A Bónusz Brigád és a GKI Digital közös felmérése szerint a 18-24 éves korosztályt a kedvezmény mértéke nem érdekli: ők az ár-érték arányt ettől függetlenül mérlegelik. 60 év felett pedig döntő tényező a kedvezmény mértéke – ebből a két adatból jól látszik az eltérő korosztályok eltérő döntési mechanizmusa.

A megkérdezettek 60 százaléka impulzusvásárló, azaz a szembejövő ajánlatokból hirtelen, gyorsan választ, 40 százalék lassabban dönt, átbeszéli a családjával az ajánlatot. Az idősebb korosztály hajlamosabb az impulzusvásárlásra: az 50-59 év közöttiek 61, míg a 60 év felettiek 72 százaléka dönt gyorsan. A 18-24 évesek épp ellenkezőleg: 69 százalékuk hosszas mérlegelés után kattint a vásárlás gombra, ők jellemzően konkrét elképzeléssel érkeznek az oldalra arra vonatkozóan, hogy milyen céllal, mit akarnak venni. Az idősebbeket nagyban befolyásolják az ajánlatok és a hírlevelek.

A legtöbben (67%) utazási ajánlatokat vagy más, szabadidős ztevékenységhez keres inspirációt. Arra a kérdésre, hogy miért szeretnek a kuponos oldalon vásárolni, 67 százalék azt válaszolta: mert így a legjobb áron jut minőségi élményekhez. 33 százalék szerint így új dolgokat próbálhat ki, 28 százalék pedig azt jelölte meg, hogy megbízik az itt kínált termékekben és szolgáltatásokban.

Az oldal indulásakor, 2010-ben az átlagos kosárérték 3380 forint volt, 2015-ben már 7580, idén pedig 11 781 forintnyi terméket vagy szolgáltatást tesz kosarába átlagosan a vevő.

Egyre több a bankkártyás fizetés 

A kuponos oldalon vásárlók sokkal inkább hasonlítanak a nyugat-európai országokban jellemző, tudatosabb,

Megszívják a kereskedők jövőre az utalványokat
Komoly változások várhatóak jövőre az utalványok utáni adózásban, ami okozhat némi fejtörést a kereskedőknek – hívta fel a figyelmet a MAZARS elemzése. Eddig ugyanis az utalványok beváltása után kellett adózni, 2019-től azonban lesznek olyan „egycélú utalványok”, amelyek már átadást követően adókötelessé válnak.
modern technológiákat kedvelő vásárlókhoz, hiszen jóval magasabb a bankkártyás fizetés aránya és messze elmarad a készpénzes fizetés aránya a magyar piacra jellemzőtől

A 60 év felettiek 83 százaléka adott már kupont ajándékba családtagjainak. A nők szívesebben választják az ajándékozásnak ezt a módját, ugyanis 76 százalékuk már adott ajándékba bónuszt. A legnépszerűbb ajándék az étel-ital bónusz (50%), de a belföldi utazás (29%) és a masszázs is népszerű ajándék (28%).

A legnépszerűbb bónusz 8 éve, az oldal indulásakor egy pohár finom forralt bor volt a Liszt Ferenc téren, a karácsonyi vásárban, míg idén eddig a budapesti sétahajózás vezeti a népszerűségi sorrendet.

A legnépszerűbb külföldi úti cél 8 éve Prága volt, idén Bosznia-Hercegovina. Ami belföldet illeti 8 éve Csolnokra, idén Sárospatakra utaztak a legtöbben bónusszal.

 

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo