A négynapos hétvége miatt többet költünk húsvétra

A tavalyinál nagyobb forgalomra számítanak a kereskedők a húsvéti időszakban, az ünnephez kapcsolódó élelmiszer-vásárlások túlléphetik az 50 milliárd forintot az idén - mondta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára az M1 aktuális csatornán pénteken. 

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

A főtitkár szerint a négynapos ünnep miatt is emelkedik idén a fogyasztás, várhatóan szombaton is hosszú sorok lesznek, mert nyitva tartanak az üzletek.

Vámos György szerint csendesebb január és február után húsvét körül az iparcikkek forgalma is megugrik, például a játékforgalom 20 százaléka a húsvéti időszakhoz kötődik. Emellett a szezonális hatások is megjelennek, nő a kertészkedéshez, a lakásfelújításokhoz, a tavaszi ruhatárhoz, a szabadidős tevékenységekhez köthető termékek forgalma - fejtette ki Vámos György. Hozzátette: az elmúlt évek tapasztalatai alapján az iparcikkeknél is legalább 50 milliárd forintos többlet várható.

A Központi Statisztikai Hivatal pénteki közleménye szerint egyébként a legtöbbet alkoholra és sonkára költünk húsvétkor. Az egy főre jutó átlagos élelmiszer-kiadás az ünnepek alatt 22 102 forint, több, mint a korábbi hónapokban, különösen, ami a szezonális élelmiszerekre (sonka, tojás, édesség) kiadott pénzt illeti:

Véleményvezér

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo